2016-01-26, 10:16
Medlem
palimaliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cmonthrough
Hon var arab, ditt jävla pucko

Kristen!
Citera
2016-01-26, 10:18
Medlem
Dr-Strangeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westerner
Det är helt sjukt hur media mörkar i Sverige. Det är en stor nyhet i England, Tyskland, USA och Östeuropa men här i Sverige skrivs det bara om nån förbannad idrottsgala. Jag undrar vilken kod media använder istället för 291 vid sådana här tillfällen.

Det har förmodligen gått så långt nu att när en vit och kristen person begår ett grovt våldsbrott så springer någon in på redaktion och skriker för fulla hals "EN VIIIIIIIIIIIT" för att det är så sensanationellt och alla får panik att börja jobba.
I Mexiko har man slutat rapportera om vanliga mord och halshuggningar, hittas 5 personer hängandes från en motorväg där man torterat och skurit av huvuderna på offren så får lokalblaskan en liten pyttenotis om det.

Samma blir det i Sverige, det är vardagsmat med den utomeuropeiska kriminaliteten att media knappt skriver om det.
Citera
2016-01-26, 10:19
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barba201
-handen på hjärtat,8 av tio svenskar tycker synd om förbrytarna!
-jag kom hit i början av 70-talet och blev överraskad av den svenska värderingen, i andra länder folket känner empati till offren och fördömer förövaren!
-sidoeffekten av "synd om förövaren" är att förbrytarna är stolta över sina illgärningar och öppet skryter de om det. i andra länder en "stolt förbrytare" skulle bli lynchad på ställen,här får de statligt anställning på nåt "stackars kåkfarare" verksamhet. (typ KRIS)
Det är samma fenomen i broby tråden där sitter en del folk och försvarar mördaren och smutskastar brottsoffret och hans familj. Till och med Aftonbladet gjorde reportage där dom lät gärningsmannens far uttala sig och vinkla det så att folk skulle tro att hans sån var ett offer och inte en kallblodig mördare som högg kniven i en annan pojke som låg på en bänk och lyssnade på musik och helt oförberedd.
Citera
2016-01-26, 10:20
I stort sett, men det fanns även lugnare perioder.

Jag har tidigare arbetat och har erfarenheter ifrån "tungt" arbete inom socialtjänst och LSS-boenden med tung problematik (utåtagerande klienter/brukare) men detta blev för mycket för mig. Jag jämför det lite med FN-tjänst jag har gjort tidigare i livet...
Senast redigerad av hellbergx 2016-01-26 kl. 10:24.
Citera
2016-01-26, 10:25
Medlem
palimaliss avatar
http://m.onet.pl/wiadomosci/swiat,grky7t

När man läser kommentarer, hittar man info om att Akexandra bkev stucken 17 gånger!
Stämmer det?
Citera
2016-01-26, 10:26
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellbergx
I stort sett, men det fanns även lugnare perioder.
Led manga pa allvar utav typ PTSD-problematik eller ar man oftast bara en skitstovel som helt saknar respekt for andra?

uppfattade du rasism mot etniska svenskar?

Vanligen citera detta inlagg ist for att trycka "svara", blir enklare for andra att hanga med ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------> dar
Senast redigerad av thissuitisblacknot 2016-01-26 kl. 10:31.
Citera
2016-01-26, 10:31
Medlem
Igni-ferroques avatar
Med tanke på diverse uttalanden från Eliasson med flera, är det konstaterat att det verkligen är ett psykbryt? Om han snackade aliens och vart helt borta när polisen kom så förstår jag de kommentarer som dykt upp i media även om jag känner att de vore mer rätt mot BO att avvakta tills utredningen kommit längre.

För var det inte så att man inte kunde förhöra alla på en gång då det behövdes en mängd olika tolkar?

Sedan tycker jag att det är solklart att detta är ytterliggare en indikation på att Sverige inte har resurser för att ta emot den här mängden med människor. Psykvårdens förmåga har väl legat på bristningsgränsen i ett antal år?

Dags att förändra lagstiftningen, för det är ju lagar som styr myndigheters agerande.
Citera
2016-01-26, 10:35
Medlem
Sjukt hur Svensk media mörknar.. Stor nyhet utomlands men i Sverige så är det Sportgalan som är aktuell i Nyheterna...
Citera
2016-01-26, 10:38
Medlem
AKMs avatar
Vet inte om det nämnts förut, men inte ett enda ord om händelsen på SVT Text.
Citera
2016-01-26, 10:39
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Led manga pa allvar utav typ PTSD-problematik eller ar man oftast bara en skitstovel som helt saknar respekt for andra?

uppfattade du rasism mot etniska svenskar?

Vanligen citera detta inlagg ist for att trycka "svara", blir enklare for andra att hanga med ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------> dar

Merparten utav aggressionsproblematiken berodde på PTSD eller missbruksproblematik beroende på självmedicinering för att få bort PTSD symtom ex flashback och mardrömmar.

Annars så var det vanliga ungdomar, skillnaden var att det var betydligt fler utbrott.

Ingen som helst rasism mot etniska svenskar.
Citera
2016-01-26, 10:39
Medlem
andromedis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veten
Sjukt hur Svensk media mörknar.. Stor nyhet utomlands men i Sverige så är det Sportgalan som är aktuell i Nyheterna...

Citat:
Ursprungligen postat av AKM
Vet inte om det nämnts förut, men inte ett enda ord om händelsen på SVT Text.

Det finns en tråd om mediabevakningen av fallet..
Citera
2016-01-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Strangelove
Det har förmodligen gått så långt nu att när en vit och kristen person begår ett grovt våldsbrott så springer någon in på redaktion och skriker för fulla hals "EN VIIIIIIIIIIIT" för att det är så sensanationellt och alla får panik att börja jobba.
I Mexiko har man slutat rapportera om vanliga mord och halshuggningar, hittas 5 personer hängandes från en motorväg där man torterat och skurit av huvuderna på offren så får lokalblaskan en liten pyttenotis om det.

Samma blir det i Sverige, det är vardagsmat med den utomeuropeiska kriminaliteten att media knappt skriver om det.
Fast det hade ju förutsatt att vår media någonsin uppmärksammat den utomeuropeiska kriminaliteten och för vad den just är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in