2016-01-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GP
– Det misstänkte gärningsmannen är anhållen. Han är 15 år och är ett ensamkommande flyktingbarn, säger Hans Lippens, polisens presstalesman.
Källa

Den misstänkte gärningsmannen, som enligt en tidigare post i tråden heter Yusuf Khalid, påstår sig alltså vara 15 år gammal.

Så då blir straffet troligen sluten ungdomsvård ett par år? Och vad händer sedan? Finns det något chans att han utvisas? Eller kommer man rent av ålderstesta honom nu?
Citera
2016-01-25, 18:42
Medlem
Ibiza80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
15 årsåldern är väl ett barn ?
Okej, hade missat åldern. Men ska man vara noga: "...som själv uppger sig vara 15 år".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Är du säker på detta? Nu kanske det inte skulle ha spelat någon roll men det är ju rena vansinnet att låta en 22-årig tjej vara ensam på den typen av arbetsplats.

Jävla feg horunge till att hugga en tjej i ryggen.

Varför skulle inte en 22-åring kunna ha hand om ett par barn? När jag var 22 hade jag två barn.
Citera
Medlem
elliot1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibiza80
Hur vet du att det var ett barn?

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...gen-pa-hvb-hem

Hem för barn, ett barn gripet. Så länge politiker och media kör på lögnen om barn kommer jag använda den absurda titeln.
Citera
2016-01-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Enligt uppgifter i tråden ska Röfven hålla ett Tal Till Nationen på Mölndals torg klockan 19 angående mordet på flyktingförläggningen.
Stämmer det?
GP ska tydligen sända live, börjar om ca en kvart:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....ter-knivmordet
Citera
2016-01-25, 18:44
Medlem
Grisigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v6junior
Varför skulle inte en 22-åring kunna ha hand om ett par barn? När jag var 22 hade jag två barn.

Var dom barnen mellan "15-19" år gamla?
Citera
2016-01-25, 18:46
Medlem
9797s avatar
Är utanför boendet nu. En ensam polis utanför och en annan på korvmojjen rakt över gatan. Borde väl vara lite mer pådrag om Löfven ska hit inom kort? Men det kanske dök upp nått annat....
Citera
2016-01-25, 18:46
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Enligt uppgifter i tråden ska Röfven hålla ett Tal Till Nationen på Mölndals torg klockan 19 angående mordet på flyktingförläggningen.
Stämmer det?

Det talet kommer i så fall innehålla att vi måste förstå hur svårt traumatiserade dessa flyktingbarn är. Och hur fruktansvärt oansvarigt och porrigt dessa HVB-hemanställda kvinnor måste klä sig för att något sådant här skall kunna inträffa.
Han kommer därefter att införa krav på slöja och heltäckande kläder för alla HVB anställda, såväl kvinnor som män. (jovisst, även män riskeras att våldtas, finns det bara ett hål så)
Citera
2016-01-25, 18:47
Medlem
riskybizzys avatar
Straffet lär med all sannolikhet stanna vid vård inom socialtjänsten alternativt 6 månader på SIS institution. Se länk nedan till artikel om hur "skäggbarn" fått väldigt lindriga påföljder pga. förmenta svårigheter för domstolarna att avgöra åldern.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sva...dern-ar-okand/
Citera
2016-01-25, 18:47
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dryopteris
Läste nu att Amal Hassan som intervjuas angående händelsen, hävdar att de alltid arbetar MINST två o två på boendet. Fråga: var höll BO:s kollega hus?
Bra fråga? Finns det paralleller till mordet på häktesvakten Karen Gebreab? Där skulle ju två späda kvinnor hantera en vuxen manlig dokumenterat livsfarlig våldsförbrytare. Det gick inget vidare tyvärr.

Asylsökarna kan för det mesta ej dokumentera sin bakgrund och vi har ingen aning om vad de kan vara för dårar.
Citera
2016-01-25, 18:48
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...gen-pa-hvb-hem

Avpixlat eller jag menar svt skriver ut att det handlar om hem för ensamkommande. Förmodligen är Löfven rädd för hämndaktioner. Därför åker han snabbt ner för att lugna lokalbefolkningen.

Tjejen säger i artikeln att det här varit lugnt på boendet tidigare...snacka om att dessa ensamkommande är helt galet oberäkneliga och tickande bomber som inte borde släppas ut i samhället.
Citera
2016-01-25, 18:48
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Så klart tragiskt. Men det är inte utan att man tänker tanken "tänk om fler vänstermuppar kunde leva som de lär och ta anställning på närmaste skäggbarnshem".

Tror ni de kommer åldersbestämma gärningsmannen? Eller blir det 10 månader på lekskolan?
Det lär väl bli nödvändigt att fastställa åldern på GM? Han lär väl annars hävda ålder under 15 år och påräkna straffrihet; trots helskägg, grov hårväxt över hela kroppen, genitalier i vuxenformat och basröst? Skulle mycket väl kunna tänka mig att GM i verkligheten är 25+.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in