Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Det vill till att den andra personen har en reseförsäkring, den person som är skadad. Och det krävs att ni har gjort en skadeanmälan på plats, antingen genom att ha kontaktat SOS ( Folksams partner när man är i utlandet ), fått ett läkarintyg från tandläkaren, och gjort en polisanmälan.
Var det en hora du hade där bak, så har du blivit lurad. En tandprotes för en tand kostar cirka 3500 i Sverige. Så varför skulle den kosta 45000 Baht i Thailand ( 9000:- ) ? Gammalt trick, tanden är redan lös, och ooops, den åkte av när vi körde.
Eller så försöker du bränna försäkringsbolaget igen. Du har redan flera inlägg här på Flashback, där du frågar om försäkring när du hittat på något utomlands.Tänk på att bolagen samarbetar.
Okej, då ligger det på mig med andra ord. 45000 bht var det tandläkaren gav för pris hos mig. Dock så har jag förstått att det finns olika varianter, men det är ett klassiskt land att luras i. Ska kolla in fler.
Ingen hora och det vore nog tidernas sämsta försäkringsbedrägeri om så var fallet. Har aldrig lurat ett bolag men det spelar ju ingen roll här då folk inte har någon anledning att lita på mig.
Att utsätta sig för småsummor känns ganska korkat.
Men otur har jag haft i livet, har en tendens att ofta lita på fel folk, eller bosätta mig på galna platser^^
Tackar för vettigt svar. Ska kika med vederbörande