• 2
  • 3
2016-01-25, 21:24
Medlem
potassios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Utbildningar av den omfattningen r frmodligen inte aktuella fr TS s lnge han deltar i jobbgarantin fr ungdomar, det skulle det nog kunna bli tal om frsta i jobb- och utvecklingsgarantin.

Jag fick g en bussutbildning ven om jag var med i Jobbgarantin fr ungdomar, s det ska inte vara ngra problem!
Citera
2016-01-26, 00:57
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsplatsbajsare
Hur betalar du hyran, vart fr du pengar ifrn? Det du sger lter bara dumt. Ja, det r pinsamt men jag klarar mig bra fr tillfllet!

Har ingen hyra att betala. Saknar egen bostad, sover p vandrarhem ibland, annars passar jag p medan jag reser. Reser runt i landet ganska mycket med buss, det r billigt.

Kper och sljer aktier..
Senast redigerad av S3ON 2016-01-26 kl. 01:00.
Citera
2016-01-26, 07:40
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsplatsbajsare
Jag vill tjna pengar, och man fr bra ln som montr. Ligger p minst 21.5 nr man brjar. Jag bor i utkanten av gbg, det ger mig inte strre chans, jag sker egetnligen allt mjligt. Sker inte s jtte ofta. Men jag har vl typ skt 60-100 jobb de senaste 3 mnaderna, mm.
S du bor i nrheten av landets nst strsta stad, dr det finns massor av jobb att ska i alla mjliga branscher, och massor av fretag att kontakta, i lika mnga olika branscher. Du r lngtidsarbetsls och har aldrig haft ett jobb.

Du borde skita fullstndigt i lnen eller vilken bransch du fr jobb inom, frsta prioritering borde vara att komma in p arbetsmarknaden och brja bygga ditt CV. Sen kan du fundera ver vad du vill jobba med.

Mitt tips r att du riktar in dig p de branscher dr mjligheterna till jobb r strst, och lgger ner tankarna kring vad lnen ligger p. Jag menar, det spelar ingen roll vad lnen som montr ligger p, om det r 20 K eller 40 K, om du inte fr jobb i branschen fr du varken eller.
Citera
2016-01-26, 08:23
Medlem
MasterShakes avatar
2006 var ungefr 1152000 svenskar i samma situation som du och det har inte blivit bttre med tillkomsten av en massa flyktingar som det tar i genomsnitt 12 r innan de blir sjlvfrsrjande p arbetsmarknaden. Tillhr man inte ett av de privilegierade samhllsskikt som "har kontakter", s fr man gilla lget. Skaffa dig intressen och hobbys. Grna billiga sdana. Skaffa dig bcker att frkovra dig i nr du sitter i diverse vntrum till meningslsa aktiviteter. Att utbilda sig r inte att rekommendera eftersom det leder till skulder och, som KonungHonung skriver, det inte finns en egentlig efterfrgan p arbetstagare inom ngon bransch, med undantag fr vrdsektorn.
Citera
2016-01-26, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
S du bor i nrheten av landets nst strsta stad, dr det finns massor av jobb att ska i alla mjliga branscher, och massor av fretag att kontakta, i lika mnga olika branscher. Du r lngtidsarbetsls och har aldrig haft ett jobb.

Du borde skita fullstndigt i lnen eller vilken bransch du fr jobb inom, frsta prioritering borde vara att komma in p arbetsmarknaden och brja bygga ditt CV. Sen kan du fundera ver vad du vill jobba med.

Mitt tips r att du riktar in dig p de branscher dr mjligheterna till jobb r strst, och lgger ner tankarna kring vad lnen ligger p. Jag menar, det spelar ingen roll vad lnen som montr ligger p, om det r 20 K eller 40 K, om du inte fr jobb i branschen fr du varken eller.
Lnen spelar inte s s stor roll, nej. Men du verkar inte ens frst. Jag har skt ungefr 870 jobb sedan studenten gtt till coacher hit och dit som inte gr ngot skit. Riktigt jvla tramseri r vad det r! Jag har ringt hit och dit ocks men det har inte blivit av ngot av det heller. Jag r p g med mitt krkort. Det r vrre n att bo i gbg n att bo i Varberg eller Falkenberg. Det r i de orterna jobben egentligen finns. Hr r det bara en jvla massa trams konkurrens . Har du ett endaste jvla stavfel p ditt cv s kollar de in ngon annans. Saker som r s jvla sjlvklara mste du lyssna p i 200 timmar hos din coach. Det r vl klart som fan att man ska vara trevlig om man ska skaffa ett jobb, varfr ska de behva lra mig snt trams.

Jag hatar hela det hr jvla samhllet. Folk frn Afghanistan, Iraq, fan vet jag vilka mer lnder dom kommer ifrn, men dom som sjlva var asyl hr fr 5-6 r sen fr idag jobba med dom afghaner som kommer hit idag. Det r svrare fr vanliga medborgare och inlandsfdda att f jobb n vad det r fr invandrare och asylskande sjlva. funderar fan grovt p att flytta. Frst ska jag nog brja studera programmering p min fritid sen ska jag lmna det hr vedervrdiga trams landet.
Citera
2016-01-26, 21:20
Medlem
Kolla med nrmsta ldreboende, finns skert ngon personalpool som dom r kopplade till som skriker efter folk
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in