2016-01-25, 00:47
Medlem
Hoppas nu jag lagt trden p rtt stlle.

Jag har tagit ett privatln hos nordea och beloppet ligger p 200.000 kr.

Dessa pengar r inte till mig utan till morsan, jag har blivit beviljad och skrivit p skuldbrevet s jag antar att jag fr pengarna nu under veckan.

Men nu till frgan.

Dessa 200.000 kr som jag kommer f, kan jag verfra alla dessa pengar till min mammas bank? Eller blir banken fundersamma och brjar undra varfr jag pltsligt skickar alla pengar till morsan nr det r jag som har tagit lnet? Dessutom undrar jag ifall det finns ngon max grns p hur mycket man kan skicka till annat konto? Vi bgge har nordea.

Tack fr svar!
Citera
2016-01-25, 00:55
Medlem
Uphills avatar
Frga banken. Det kostar bara ett telefonsamtal.

Vill minnas att Nordea har en grns fr hur stora belopp man kan verfra, men jag tror att 200.000 var under grnsen.

Men, som sagt var, ring och frga.
Eller har du telefonfobi s kan jag ringa fr dig.
Ge mig bara alla kontonummer och lsenord s
Citera
2016-01-25, 01:33
Medlem
Tror att du kan verfra 150 tkr p Swish och kanske fler om du ansker om en sdan verfring. Tror heller inte att det ska vara ngot problem att skicka pengarna till ngon annan.
Citera
2016-01-25, 01:34
Avstngd
I november skrev du tv inlgg, dr du berttade att du r 18 r, blir 19 i mars 2016. Fr studiemedel frn CSN, och behver 9000 och undrar om du kan panta lite smycken och annat du har i ldan, utan att polisen fljer efter dig. Sen har du en pojkvn som har drogproblem. Och nu har du helt pltsligt blivit beviljad ett ln p 200 000 av Nordea. Jajamen.
Citera
2016-01-25, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detejade
Tror att du kan verfra 150 tkr p Swish och kanske fler om du ansker om en sdan verfring. Tror heller inte att det ska vara ngot problem att skicka pengarna till ngon annan.

Okej, men nu verfr jag utan swish.

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
I november skrev du tv inlgg, dr du berttade att du r 18 r, blir 19 i mars 2016. Fr studiemedel frn CSN, och behver 9000 och undrar om du kan panta lite smycken och annat du har i ldan, utan att polisen fljer efter dig. Sen har du en pojkvn som har drogproblem. Och nu har du helt pltsligt blivit beviljad ett ln p 200 000 av Nordea. Jajamen.

Du behver inte ta upp alla inlgg som jag postat innan, frsk hll dig till mnet tack. Tur att det finns en "rapportera" knapp.
Citera
2016-01-25, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Okej, men nu verfr jag utan swish.

Du behver inte ta upp alla inlgg som jag postat innan, frsk hll dig till mnet tack. Tur att det finns en "rapportera" knapp.

Men det matchar ditt nick, och 19-ringar utan jobb beviljas inte en krona i ln frn vletablerade banker.
Citera
2016-01-25, 06:43
Medlem
borrizs avatar
Under frutsttning att du inte trollar:
Lt mamma f pengarna som ett ln ifrn dig, dvs lt banken hjlpa dig med att skriva ett avtal.
Dels kan hon visa varifrn pengarna kommer, dels blir det inga problem den dag hon gr bort och boet skall skiftas.
Citera
2016-01-25, 08:20
Medlem
Inga problem, bara fr ver via bankdosa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här