Polisen har hittat två döda i en lägenhet i Södertälje.
Omständigheter gör attbrott inte kan uteslutas.
Bekanta var oroliga för en person som de inte hörts av på en tid och larmade polis. Då patrullen tog sig in i lägenheten påträffades två personer avlidna.
Just denna nyhet gör att jag får en konstig känsla i kroppen. När jag i fredags hade stannat kvar i Tälje för att gå på en AW med lite kollegor från jobbet så passade jag på efter AWn att stanna till vid en kiosk och köpa lite godis.
Då hörde jag att en kille stod o pratade med kassörskan om en person som han verkade känna. Samtalet handlade om att personen ifråga hade varit borta ett par dagar, utan att någon hade fått någon kontakt med honom, varken jobbet eller kompisar. Tydligen så brukade dom prata med varandra varje dag lite till och från.
Vad jag hörde, hade kompisen fortfarande inte gjort någon anmälan om något försvinnande. Men han sa att han hade haft lite problem med några gäng för en tid sen. Vet inte om det handlar om droger.
Man får ju en liten konstig känsla av att det kanske är denna kille jag hörde de pratade om, men jag hörde aldrig om någon tjej/flickvän till honom dock. Jag hörde inte alla detaljer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!