Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-01-24, 17:31
  #1
Medlem
Flicka påhoppad av gäng

Citat:
Mellanstadieflickan var på väg hem från skolan när hon blev ofredad av fem killar.

Citat:
Händelsen inträffade i torsdags. Flickan gick på bron som går över Byälven, på 45:an. Klockan var runt halvtre.

Då kom ett gäng killar i 20-årsåldern i kapp henne:

– De höll fast henne, en försökte pussa henne men hon vred på ansiktet så att pussen hamnade på kinden. En annan daskade till henne i rumpan, berättar flickans mamma.

Flickan blev sparkad på ett knä och knuffades så att hon slog nacken i broräcket.

Sedan lyckades hon slita sig fri och sprang hela vägen hem. Flickan tror att ett vittne såg vad som hände.

Händelsen är polisanmäld. Flickan har bara kunnat ge vaga signalement på männen.

– Men de skrek hela tiden, på ett språk hon inte förstod, berättar mamman.

Detta har väckt starka känslor på sociala medier:

– Men jag vill inte ha någon häxjakt på människor. Jag vill bara varna föräldrar från att låta sina barn gå ensamma, säger mamman.

http://nwt.se/saffle/2016/01/24/flic...g?refresh=true

I torsdags eftermiddags utspelade sig brottet således; flera äldre pojkar/män som ger sig på, kletar och slår en ensam, liten flicka. Tankarna går osökt till nysvenska traditioner; taharrush? Finns något vittne till händelsen, som artikeln uttrycker? Kommer polisens Kod 291 månne påverka rapporteringen i detta ärendet? Både mainstreammedier och polisen har ju en hävdvunnen benägenhet att mörklägga; sedan helt nyligen dessutom kodifierat enligt ovan. Den luttrade läsaren sluter sig iallafall till misstanken att det sannolikt rör sig om en "kulturkrock".
Citera
2016-01-24, 17:51
  #2
Medlem
Guitarsmokes avatar
Min gissning är att hon och gänget mötte varandra på bron, de gick i bredd så hon inte kunde komma förbi. De börjar jävlas med henne och pussas, hon sparkar till en och får en knuff tillbaka så hon slår i huvudet i broräcket. Då tutar/bromsar en bil som kör förbi och tjejen får en lucka så att hon kan springa iväg.

Lär inte vara första gången det hände i Säffle, förhoppningsvis kommer fler berättelser fram nu.
Citera
2016-01-24, 17:53
  #3
Medlem
Ja, det är ju uppenbart att det är invandrare det handlar om. Riktigt sjukt att ett gäng unga män ger sig på och antastar en flicka i tio-tolvårsåldern. Hoppas verkligen vittnet träder fram så att våldtäktssemiterna kan fångas in. Efter avtjänat straff hoppas jag verkligen att de skickas ut från landet!
Citera
2016-01-24, 17:56
  #4
Medlem
Det finns ju gott om folkrally- och raggarfrälsta grabbar i trakten, som skulle motsvara uppträdandet i klunga och ålderssignalementet. Men för att det ska gå ihop måste man svälja det osvenska beteendet att äldre pojkar/män hoppar på en ensam liten flicka och kletar på henne, samt språkförbistringen som antyds i artikeln. Kanske BO är invandrad flicka som inte förstår de eventuellt bleksiktiga förövarnas värmländska?
Citera
2016-01-24, 18:11
  #5
Medlem
siljaeuropa94s avatar
taharrush kallas denna muslimska sed som mellanstadieflickan fick uppleva.
Citera
2016-01-24, 18:18
  #6
Medlem
Oh-be-wans avatar
Det är bara för pappa att ta ledigt från jobbet (med betalning såklart vabb eller dyligt) och gå med barnet på dagis, gärna med pepparspray och en fjäderbatong. Eller så kanske man kan förhöra sig hos polisen om de kan bifoga en väktare på sträckan. Det är bra att försöka göra det.
Citera
2016-01-24, 18:33
  #7
Medlem
Det är ganska många som blir traumatiserade för livet i Sverige just nu pga händelser som denna.

Att bygga upp förtroendet för män igen för denna tjejen kommer att bli mycket svårt.
Citera
2016-01-24, 18:37
  #8
Medlem
Det som retar mig mest med dessa människor är den totala avsaknaden av moral och heder. Inget är heligt för dessa pack.

Råna pensionärer och våldta småbarn är Business as Usual för dem.

Jag undrar om de bara gör det för de är här eller om det sker i deras egna jävla grottländer också?
Citera
2016-01-24, 18:48
  #9
Medlem
hee4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
taharrush kallas denna muslimska sed som mellanstadieflickan fick uppleva.


Ja, den gamla svenska seden, ja.

Märkligt uttalande från en mammas sida om hennes lilla dotter som nyss blivit svårt sextrakasserad och även på det misshandlad att "inte vilja ha någon häxjakt på människor" men det går bra att hennes lilla dotter utsätts för det?
Och när kom detta ut, då? Det hände alltså i torsdags?
Citera
2016-01-24, 18:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Märkligt uttalande från en mammas sida om hennes lilla dotter som nyss blivit svårt sextrakasserad och även på det misshandlad att "inte vilja ha någon häxjakt på människor" men det går bra att hennes lilla dotter utsätts för det?
Och när kom detta ut, då? Det hände alltså i torsdags?
Hm, det står i artikeln att händelsen "väckt starka känslor på sociala medier", så mamman kanske gick ut med det på Facebook?
Citera
2016-01-24, 18:55
  #11
Medlem
DIdes avatar
"Detta har väckt starka känslor på sociala medier:

– Men jag vill inte ha någon häxjakt på människor. Jag vill bara varna föräldrar från att låta sina barn gå ensamma, säger mamman. "

Vad hon säger är att det bara är att acceptera och att det är ok, man måste bara stänga in sina barn och se till att inte röra sig ute. Jag slår vad om att hon gärna ser fler våldtäktsmän i sin lilla stad. De är ju så bra att ha...?

Grymt sjuk reaktion.

Jag hade tagit bilen och gett mig ut på jakt.
Citera
2016-01-24, 18:57
  #12
Medlem
hee4rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Hm, det står i artikeln att händelsen "väckt starka känslor på sociala medier", så mamman kanske gick ut med det på Facebook?

Frågan var(och är) då alltså NÄR det kom ut, inte var och hur. Det tog alltså hela tre dagar menar jag innan det hamnade här på Flashback.
__________________
Senast redigerad av hee4r 2016-01-24 kl. 19:00.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback