2016-01-24, 21:56
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Självklart väldigt tragiskt, men som vanligt är det föräldrarnas ansvar att det skedde och därmed deras fel Vi läser om slika olyckor varje vecka och ändå så står folk handfallna och undrande när det väl sker dem själva - varför? Om man vet om att telningarna är snabba och inte kan lämnas ensamma för ett ögonblick - hur kan detta då ske, gång efter annan? Det är rent slarv och inte acceptabelt! Det är skillnad på slarv och olyckor...

Men, jag är inte helt känslokall och empatilös, så mina kondoleanser går ändock ut till de berörda och självklart telningen vars liv bara hade startat...

RIP
Citera
2016-01-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman
Stor kritik mot hotellet som tydligen inte alls är det minsta barnvänligt...

http://ekstrabladet.dk/112/etaarig-p...n-doed/5922371

Exakt samma sak som redan avhandlats ett antal sidor. Tre personer, varav en var där 1997, som klagar på säkerheten. Tröttsamt, likväl som pool/balkongdiskussionen några för är jävligt tröttsam och OT.
Citera
2016-01-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80taggare
Har du tur kan du rädda ett barn från att drunkna och har du tur överlever ett barn ett fall från en balkong men vill du förlita sig på tur när det kommer till ditt barns liv? Frågar åter igen: har du egna barn och lägger du i så fall ansvaret för deras säkerhet och överlevnad på alla utom dig själv?

Lägg av..du vill skuldbelägga föräldrar som mist sitt barn på ett ohyggligt sätt..föräldrarna tänkte sig inte att hon skulle passa på att hoppa upp på bordet och ramla ner...ett fruktansvärt misstag..men det behöver inte betyda att det är fråga om slarviga föräldrar för det.. Många här är så jävla rediga så det är inte klokt...och tycker det är så kul att få hacka på någon stackars sate som har brustit i uppmärksamhet för någon liten stund...fy fan säger jag bara!!
Citera
2016-01-24, 22:03
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Lägg av..du vill skuldbelägga föräldrar som mist sitt barn på ett ohyggligt sätt..föräldrarna tänkte sig inte att hon skulle passa på att hoppa upp på bordet och ramla ner...ett fruktansvärt misstag..men det behöver inte betyda att det är fråga om slarviga föräldrar för det.. Många här är så jävla rediga så det är inte klokt...och tycker det är så kul att få hacka på någon stackars sate som har brustit i uppmärksamhet för någon liten stund...fy fan säger jag bara!!

Har själv en 4 årig flicka som jag fan inte lämnar utan att ha koll. Du skriver själv brustit i uppmärksamhet eller hur, så va ditt argument? Fy fan säger jag till såna som dig som inte kan sätta sig in i vad vi som föräldrar känner när vi läser detta, fast det inte är vårat barn.
Senast redigerad av droppa 2016-01-24 kl. 22:08.
Citera
2016-01-24, 22:04
Medlem
Citat:

Exakt hur mycket kan man brista i uppmärksamhet, för att det inte ska vara straffbart, jag bara undrar?
Citera
2016-01-24, 22:05
Medlem
Citat:

Håller med dig!
Citera
2016-01-24, 22:07
Medlem
alla ni som pratar om marknivå hit & dit.
Ni tycker det är lika oansvarigt att ha barn och bo i lägenhet som inte är marknivå i sverige också då eller?
Citera
2016-01-24, 22:09
Medlem
Den lilla tjen hade säkert haft en underbar dag vid poolen,och ville titta ned dit,stackars mamman och pappan
Senast redigerad av bea67 2016-01-24 kl. 22:11. Anledning: Felstavat
Citera
2016-01-24, 22:10
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weenewho
Exakt hur mycket kan man brista i uppmärksamhet, för att det inte ska vara straffbart, jag bara undrar?
Undrar också. Det är fan helt makalöst hur många direkt tycker synd om föräldrarna! Barnet är det som är oskyldigt, rädslan, smärtan vid nedslaget... Bara för att inte föräldrarna tar sitt ansvar på allvar. Det är skitjobbigt att ha 1-2 åringar, jag vet det. Men det är ens förbannade plikt att passa.
Citera
2016-01-24, 22:10
Medlem
droppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld
alla ni som pratar om marknivå hit & dit.
Ni tycker det är lika oansvarigt att ha barn och bo i lägenhet som inte är marknivå i sverige också då eller?

Tror hela grejer är att man har fan koll på sitt eller sina barn.
Citera
2016-01-24, 22:11
Medlem
Citat:

Du lägger ju själv skulden på dem i det här inlägget. Har inte ens nämt föräldrarna i något av mina inlägg här satt mig mot dina försök att skuldbelägga hotellet och resebyrån(vad nu en resebyrå har med saken att göra??)
Du skriver ju själv att föräldrarna brustit i ansvar men du anser att det är hotellet som ska stå till svars för det. Ologiskt.
Citera
2016-01-24, 22:12
Medlem
Ratioscriptas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
med tanke på vilka som åkt på resan är detta nog en nysvensk familj o bör inte berott på alkohol utan bara vanliga slarviga sättet de har där barnen får passa varandra och klara sig bäst de kan.

Absolut inte nysvenskar. Jag såg mamman och hon var blond. Har varit på flera sunwing och det är det vitaste man kan tänka sig. Bara vita skandinaver och helt nordiskt koncept med Lollo och Bernie och musikalshower på kvällarna. Dessutom dyrt. Har inte sett en enda utomeuropée.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in