2016-01-24, 21:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
..inte från det dom hoppar i heller! Det var t.ex. en hund som fick pris för att hen skällde när ett barn drattade i spadet så pappa kunde rädda...däremot så hade det varit kört trots vovvens varnande om det varit hopp från hög balkong.

Fadern stod med ryggen mot flickan och knappade som besatt på Facebook med sin telefon. Att han överhuvudtaget hade mage att stoltsera med det är obegripligt. Han var ett tydligt exempel på en förälder som helt förbiser risker för att ägna sig åt annan oväsentlig skit. Hunden vaktar barnet medan föräldern är på Facebook.

Det är också alltid det som ligger till grund för när små barn skadar sig eller omkommer. En eller båda föräldrarnas oförmåga att eliminera risker. Att en olycka kan hända snabbt är ännu större anledning till att ligga steget före.
Citera
2016-01-24, 21:29
Medlem
Hur man än vänder och vrider på saken, FÖRÄLDRARNA har hela ansvaret själva.
Hotellet är byggt med barns säkerhet i åtanke, men självklart räknar arrangören med att FÖRÄLDRARNA har koll på sina barn, man kan liksom inte bygga bort föräldraansvar!
Det kan också liknas vid random folk som åker på semester hit och dit och inte har nån koll på världsläget, krig, kaos etc, skiter i reseförsäkring, o sen vrålar högt när något hänt, - vi får ingen hjälp från arrangören, vi får ingen information, vi får ingen hjälp att ta oss till trygga Sverige.
Svenska semesterfirare är världsmästare på att skylla på andra när det händer nåt, det må vara ungar som i det här fallet ramlat från en balkong, tsunamis, krig o faan vet allt.
Citera
2016-01-24, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80taggare
Men snälla du läs på lite. Små barn kan drunkna på några sekunder. Skulle det då vara hotellets fel för att de har vatten i poolen?
'

Äh, det går att rädda ett barn som ramlar i vatten, men det går inte att rädda ett barn som ramlar ner från ett höghus, ser du ingen skillnad så gör du inte det...men jag gör....poolar med vatten måste dom ha naturligtvis på hotell..men dom måste banne mig inte ha farliga hotellräcken för barnfamiljer.."himself" har gett ett bra förslag!
Citera
2016-01-24, 21:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
'

Äh, det går att rädda ett barn som ramlar i vatten, men det går inte att rädda ett barn som ramlar ner från ett höghus, ser du ingen skillnad så gör du inte det...men jag gör....poolar med vatten måste dom ha naturligtvis på hotell..men dom måste banne mig inte ha farliga hotellräcken för barnfamiljer.."himself" har gett ett bra förslag!

Finns ingen skillnad: ha uppsikt på barnen så att de inte hamnar under vattnet eller över balkongräcket.
Citera
2016-01-24, 21:34
Medlem
Citat:
'

Har du tur kan du rädda ett barn från att drunkna och har du tur överlever ett barn ett fall från en balkong men vill du förlita sig på tur när det kommer till ditt barns liv? Frågar åter igen: har du egna barn och lägger du i så fall ansvaret för deras säkerhet och överlevnad på alla utom dig själv?
Citera
2016-01-24, 21:37
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80taggare
Jo det gör dem.

Nej, jag tror att du missförstått något här. Man kan drunkna på några få sekunder, dvs få vatten i lungor etc och börja sjunka. Man kan fortfarande bli räddad, och det tar fortfarande några minuter att bli medvetslös. Det går dessutom att återuppliva människor idag som vi förr hade givit upp som döda.

Något riktigt otrevligt som särskilt lätt kan drabba barn är lungödem, även kallat sekundär drunkning. Det kan ske några timmar efter att man fått vatten i lungorna, t ex i lugn och ro när man vilar därhemma. Det kan alltså räcka med att man får sig en rejäl kallsup, sedan ligger vatten kvar i lungorna och kan "sippra ut i lungblåsorna"
http://mammasidan.se/barn/sekundaer-...eraeldrar-veta
Citera
2016-01-24, 21:38
Medlem
Jag är på hotellet nu...

Staketen är bra. Ca en sko brett mellan gallerna...

1.15m höga staket

Hon måste ha klättrat på stol till bord sen över staketet
Citera
2016-01-24, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nej, jag tror att du missförstått något här. Man kan drunkna på några få sekunder, dvs få vatten i lungor etc och börja sjunka. Man kan fortfarande bli räddad, och det tar fortfarande några minuter att bli medvetslös. Det går dessutom att återuppliva människor idag som vi förr hade givit upp som döda.

Något riktigt otrevligt som särskilt lätt kan drabba barn är lungödem, även kallat sekundär drunkning. Det kan ske några timmar efter att man fått vatten i lungorna, t ex i lugn och ro när man vilar därhemma. Det kan alltså räcka med att man får sig en rejäl kallsup, sedan ligger vatten kvar i lungorna och kan "sippra ut i lungblåsorna"
http://mammasidan.se/barn/sekundaer-...eraeldrar-veta
Ja det är klart att man kan rädda en del som hamnat under vatten men det kan lika gärna gå så illa så de avlider. Vet precis hur det går till
Citera
2016-01-24, 21:45
Medlem
Jag har bott på hotellet. Balkongerna är minst lika säkra som våra svenska balkonger. Det verkar ju som om hotellet till och med har högre räcken än hemma.

På min balkong i Sverige har jag också stolar och bord stående mot räcket. Det dröjde många år innan mina barn fick vara ute på balkongen utan min uppsikt. Jag har under dessa år dessutom tjatat om att de absolut inte får stå på stolarna och luta sig ut över räckverket.

Det jag vill säga är att det naturligtvis inte är hotellets fel att en tvååring varit ute på balkongen och klättrat/ramlat ut över räcket. Om motsvarande hände i Sverige, skulle ni då tycka att det är hyresvärdens eller bostadsrättsföreningens fel?

Om man ska designa balkonger på ett idiotsäkert sätt måste man utforma dem som burar och det har jag inte sett som standard någonstans i världen.
Citera
2016-01-24, 21:50
Medlem
Stor kritik mot hotellet som tydligen inte alls är det minsta barnvänligt...

http://ekstrabladet.dk/112/etaarig-p...n-doed/5922371
Citera
2016-01-24, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman

Nu är jag ingen mästare på danska men det där kan väl knappast klassas som stor kritik eller kritik över huvud taget?
Citera
2016-01-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krutoman

De refererar ju bara till de ansvarslösa tidigare svenska gäster som gnällt i svensk kvällspress. Inget att ta seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in