Citat:
Ursprungligen postat av
Brincken87
Hej,
För ett par veckor sedan uppdaterade jag min ASUS G551J till Windows 10.
Idag när jag skulle starta min dator stod det på startskärmen "Förbereder automatisk reparation", märkligt i och med att datorn stängdes av som vanligt via startmenyn senast jag stängde av den. Sedan står det "Datorn diagnosticeras" innan det snart därpå dyker upp "Automatisk reparation" med undertexten "Datorn startades inte korrekt. Tryck på Starta om för att starta om datorn. Det kan ibland lösa problemet. Du kan också trycka på Avancerade alternativ och prova andra alternativ för att reparera datorn.". Något verkar alltså ha gått sönder..? Märkligt! Testade första gången att starta om, men samma procedur inträffade då igen.
Hur ska jag göra för att få igång datorn? Har flera semesterbilder, viktiga dokument m.m. i datorn som jag absolut inte vill bli av med. Är orolig som tusan, och jag fattar inte vad som skett...
Snälla hjälp mig - skulle betyda så mycket!
Mvh
Uppgraderade eller nyinstallerade du W10?...det förstnämnda krånglar en del.
Skapa ett installationsmedia för W10 och använd rep.möjligheterna som finns där - bl.a detta -
http://www.howtogeek.com/222532/how-...dism-commands/. Reparera med hjälp av DISM genom CMD.
Om disken håller på att pajja så kan alla försök att lösa det göra saken värre och då är det bättre att flytta över allt till en annan innan du repar den.
Min egna erfarenhet är att det där kan hända ibland även på nyare "grejer" utan att det är något större fel och att det då fixar sig lätt. Har du omistliga saker på HDD`n så är det ändå bäst att göra det säkra före det osäkra.