Om man nu är så jävla noga med detta:
Så borde man verkligen känna till detta:
Citat:
Precis. Men i just detta fall är köparna unga tjejer (ofta barn) som är noga med att de inte vill bära äkta päls. Men de litar självklart på en vuxen butiksägare när den säger något. Det är massor av tjejer som gör tummen upp och hjärtan på Dennis sida för att de tror att pälsarna är fejk. De kommenterar att det är värt att betala mer för denna jacka än de i andra butiker, eftersom denna är syntetisk
Att han vänder sig till just barn (alla under 18 år i Sverige) gör det hela ännu mer avskyvärt (80-90% av hans kunder är barn). Likt en pedofil har han först byggt upp en relation och förtroende till barnen/kunderna genom söta djurbilder mm, för att sedan gå över lik för att tjäna 1000 kr per jacka.

Att han vänder sig till just barn (alla under 18 år i Sverige) gör det hela ännu mer avskyvärt (80-90% av hans kunder är barn). Likt en pedofil har han först byggt upp en relation och förtroende till barnen/kunderna genom söta djurbilder mm, för att sedan gå över lik för att tjäna 1000 kr per jacka.
Så borde man verkligen känna till detta:
Citat:
Har du ens läs tråden? Det FINNS INGET som heter syntetiska fjädrar på marknaden. Och fjädrar är i det närmaste gratis. T.ex. kan du köpa färgade och behandlade äkta fjädrar till påskriset för ett par kronor. Det är en restprodukt vid slakt. Dessutom plockas fåglarna levande ett par gånger under sin livstid av fattiga arbetare i Kina. Alltså skulle framställning av syntetiska fjädrar bli mycket dyrare än att ta äkta, dvs OM DET NU FANNS SYNTETISKA FJÄDRAR. Det gör det INTE!!
Fan va trött jag blir på såna som du som ska försvara djurplågeri till vilket pris som helst. Jag förstår att du själv är i branschen på något sätt.
Du kan inte jämföra med päls från pälsdjur. Där är äkta päls dyrare, eftersom själva tillverkningsprocessen för äkta päls är mycket dyrare än syntetisk päls, som ju är ett tyg.
Men det kommer att köpas in en jacka från DM Retro och lämnas in på analys. Då får vi ett skriftligt intyg på att fjädrarna kommer från äkta fåglar.
Jag vet att detta inte kommer att få dig att inse fakta. Men jag ber dig att länka till en strutsfjäderjacka som anges som fejk (förutom Dennis då)?
Fan va trött jag blir på såna som du som ska försvara djurplågeri till vilket pris som helst. Jag förstår att du själv är i branschen på något sätt.
Du kan inte jämföra med päls från pälsdjur. Där är äkta päls dyrare, eftersom själva tillverkningsprocessen för äkta päls är mycket dyrare än syntetisk päls, som ju är ett tyg.
Men det kommer att köpas in en jacka från DM Retro och lämnas in på analys. Då får vi ett skriftligt intyg på att fjädrarna kommer från äkta fåglar.
Jag vet att detta inte kommer att få dig att inse fakta. Men jag ber dig att länka till en strutsfjäderjacka som anges som fejk (förutom Dennis då)?