2016-01-25, 07:58
Medlem
Sweeper80s avatar
Om man nu är så jävla noga med detta:

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTook-Book
Precis. Men i just detta fall är köparna unga tjejer (ofta barn) som är noga med att de inte vill bära äkta päls. Men de litar självklart på en vuxen butiksägare när den säger något. Det är massor av tjejer som gör tummen upp och hjärtan på Dennis sida för att de tror att pälsarna är fejk. De kommenterar att det är värt att betala mer för denna jacka än de i andra butiker, eftersom denna är syntetisk

Att han vänder sig till just barn (alla under 18 år i Sverige) gör det hela ännu mer avskyvärt (80-90% av hans kunder är barn). Likt en pedofil har han först byggt upp en relation och förtroende till barnen/kunderna genom söta djurbilder mm, för att sedan gå över lik för att tjäna 1000 kr per jacka.

Så borde man verkligen känna till detta:

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaTook-Book
Har du ens läs tråden? Det FINNS INGET som heter syntetiska fjädrar på marknaden. Och fjädrar är i det närmaste gratis. T.ex. kan du köpa färgade och behandlade äkta fjädrar till påskriset för ett par kronor. Det är en restprodukt vid slakt. Dessutom plockas fåglarna levande ett par gånger under sin livstid av fattiga arbetare i Kina. Alltså skulle framställning av syntetiska fjädrar bli mycket dyrare än att ta äkta, dvs OM DET NU FANNS SYNTETISKA FJÄDRAR. Det gör det INTE!!

Fan va trött jag blir på såna som du som ska försvara djurplågeri till vilket pris som helst. Jag förstår att du själv är i branschen på något sätt.

Du kan inte jämföra med päls från pälsdjur. Där är äkta päls dyrare, eftersom själva tillverkningsprocessen för äkta päls är mycket dyrare än syntetisk päls, som ju är ett tyg.

Men det kommer att köpas in en jacka från DM Retro och lämnas in på analys. Då får vi ett skriftligt intyg på att fjädrarna kommer från äkta fåglar.

Jag vet att detta inte kommer att få dig att inse fakta. Men jag ber dig att länka till en strutsfjäderjacka som anges som fejk (förutom Dennis då)?

Citera
2016-02-03, 18:05
Medlem
Flor-Idas avatar
Som djurvän har jag nu varit och känt på en av dessa Dm Retro-pälsar och kan intyga att det faktiskt ÄR äkta fjädrar. Som van pälskännare kan man både se och känna det utan några laboratorietester. Så lägg inga pengar på det. Denna Dennis-person ljuger alltså hejvilt.
Citera
2016-02-15, 00:04
Medlem
Redors avatar
Kan det verkligen hamna under falsk marknadsföring om varan som säljs är bättre än den som utannonserats?

För om man annonserar om en syntetisk päls men säljer en äkta till samma pris så tordes väl detta ses som en bättre produkt?, och man har inte lurat konsumenten i det avseendet att man får en sämre produkt än utlovat.
Citera
2016-02-15, 00:41
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Kan det verkligen hamna under falsk marknadsföring om varan som säljs är bättre än den som utannonserats?

För om man annonserar om en syntetisk päls men säljer en äkta till samma pris så tordes väl detta ses som en bättre produkt?, och man har inte lurat konsumenten i det avseendet att man får en sämre produkt än utlovat.

Om varan är mer värd eller inte är irrelevant, falsk marknadsföring är det för att beskrivningen är vilseledande, varan sägs vara något den inte är.

Det är lustigt just med päls att riktig päls blivit så svårsåld att producenterna marknadsför dem som syntetiskt material som borde vara billigare.

De som "gärna betalar mer för syntetiska material" (som om det inte vore tillräckligt ologiskt för sig självt) borde kanske googla produktnamnet och upptäcka att DM lagt på 300% som marginal. Men tonåringar är ju inte kända för sina smarta val direkt.
Citera
2016-02-15, 00:50
Medlem
Pungsnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor

Falsk marknadsföring hur som helst om det vore så.
Personen som köper syntetiskt vill kanske inte ha äkta päls av diverse skäl.
Citera
2016-02-23, 18:43
Medlem
ace_secs avatar
Dennis Maglic är ju känd för att ljuga om allt och alla! Hela han, hans företag och pojkvän är ju en enda stor bluff alltihop.

Han köper in billig SKIT från Kina. Tröjor för typ 20 spänn, och säljer dem sedan för 399:- i sina butiker.

Stackars småbrudar som går på denna skit
Citera
2017-01-21, 19:57
Medlem
LucioFontanas avatar
Du kan ju börja med o beskriva vad fan DM Retro är för något? Om jag läser en artikel lr, en text överhuvud taget, som beskriver ett problem lr misstag som begåtts av någon och det inte framgår vem denne någon är lr vad som är part som begått något fel? Så utgår jag från att författaren är jubelidiot och analfabet som tror att man ska vara tankeläsare. Ska jag behöva googla vad det är för skitföretag? I detta fall tror jag inte att någon gjort något fel? Utan att du är idiot som helt enkelt inte kan tillgodogöra dig information hur väl beskrivet det än är.
Citera
2017-01-21, 20:03
Medlem
Stygian-Vistas avatar
Haha, DM Retro aka Dennism är en stor lögnare. De hävdade att de hade "egendesignade" kollektioner tidigare som de sålde svindyrt. Visade sig att man kunde köpa exakt samma plagg för 1/4 av priset hos Aliexpress etc. Dock är han "smart" och använder sig av mediak*åta trendiga e-fame brudar som får marknadsföra hans dynga, massa idiotbrudar ser upp till dessa photoshoppade tjejer och tror att bara för att de har på sig hans skräp att det är något att ha. Han har även snott bilder från folk utan deras medgivande och betett sig svinigt mot gamla kollegor. De har tydligen lanserat makeup som tydligen inte ska vara så bra och "djurvänligt märkt" men frågan är om dessa produkter verkligen är djurvänliga? Dennism / DM Retro = En hal ål som skulle behöva sättas dit, u go for it!
Citera
2017-01-21, 22:21
Medlem
Kan ju tillägga att det ändrats på hemsidan vad gäller jackornas beskrivning "klassisk fjäderjacka" står det nu
Citera
2017-04-17, 21:55
Medlem
Mugsys avatar
Han köper billigt skräp och säljer samma billiga skräp DYRT. Här köper han en hel del:

https://www.aliexpress.com
Citera
2017-04-17, 21:59
Medlem
Mugsys avatar
Strutsfjäderjacka

http://tinyurl.com/kny9t8l
Citera
2017-04-17, 22:15
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Han köper billigt skräp och säljer samma billiga skräp DYRT. Här köper han en hel del:

https://www.aliexpress.com

Så gör ju alla affärsmän! Det är ju inget sensationellt över detta. H&M gör precis likadant, de betalar inte många enkronor för sina plagg som de säljer för 199:-. Det är så man blir rik. (Köpa billigt och sälja dyrt).

Exempelvis har jag sett siffror på att Apple bara betalar knappt $90 för iPhone7 när de köper från tillverkaren i Kina. Detta gäller alla branscher: Köp billigt från Kina och sälj dyrt i västvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in