2016-01-23, 23:14
Medlem
Politiskt-Inkorrekts avatar
Tjena,
Jag har tagit en lång paus från boxning och brottning. De mer grävande utav er kan säkert ana en del anledningar genom min historik. Tidigare tränade jag på Narva BK men såvitt jag vet har huvudtränaren(när jag tränade) mer eller mindre slutat. Om han börjar igen som huvudtränare tar jag tacksamt emot den nyheten. Vet att när jag var där så var han väldigt stressad med barn samt att träna OS-landslaget och fick prioritera bort klubben på obestämd tid. Men en bättre tränare har jag aldrig haft.

Vet någon som håller på med boxning (inte MMA,funderar på att ta en del lektioner där men då blir det Allstar vid odenplan(?) tror jag det ligger).

Söker en klubb som har tränare med gedigna meriter som har tränat boxare som gått vidare till SM,EM eller t om VM segrar. Att ha tränat landslaget är en stor merit. Då jag är väldigt ringrostig lär jag få träna hårt för att få uppmärksamhet och egen tid med tränarna som håller på med proffsen men har sett för många klubbar som siktar för lågt. Tips mottages med stor glädje och tacksamhet!!
Citera
2016-01-24, 00:34
Medlem
intervalls avatar
Djurgården IF har fin boxningsklubb
Citera
2016-01-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Djurgården IF har fin boxningsklubb

Tackar tackar
Det blir att testa några pass där och om fler tips inkommer,testa några pass på andra klubbar också. Men Djurgårdens IF har ju en gedigen historia. Tränar du själv möjligtvis där? Jag körde en period där men det var cirka 2007 tror jag. Är tränarna fortfarande lika engagerande även om man varit borta såpass länge,och råkat ut för sådana skador att man måste börja från början i nybörjargrupp? Självklart förutsatt att man ger allt och dyker upp och och visar ett starkt intresse!

Tack så mycket för att du svara.
Citera
2016-01-24, 01:48
Medlem
deathbycannabiss avatar
Winning boxing club i malmö. Chefstränaren där är extremt kunnigt och lokalerna är fina.
Citera
2016-01-24, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deathbycannabis
Winning boxing club i malmö. Chefstränaren där är extremt kunnigt och lokalerna är fina.

Om så vore möjligt min vän :/ tyvärr kan jag inte lämna stockholm även om jag vet att både malmö och halmstad (kanske andra jag inte vet om också) har mycket bra tränare och meriter. Tack ändå. Kanske dels för skojs skull dels för omväxling kan hälsa på vänner i malmö och ta en vecka eller tre och träna med dom. Stort tack ska du ha i vilket fall som helst!
Citera
2016-10-05, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politiskt-Inkorrekt
Tjena,
Jag har tagit en lång paus från boxning och brottning. De mer grävande utav er kan säkert ana en del anledningar genom min historik. Tidigare tränade jag på Narva BK men såvitt jag vet har huvudtränaren(när jag tränade) mer eller mindre slutat. Om han börjar igen som huvudtränare tar jag tacksamt emot den nyheten. Vet att när jag var där så var han väldigt stressad med barn samt att träna OS-landslaget och fick prioritera bort klubben på obestämd tid. Men en bättre tränare har jag aldrig haft.

Vet någon som håller på med boxning (inte MMA,funderar på att ta en del lektioner där men då blir det Allstar vid odenplan(?) tror jag det ligger).

Söker en klubb som har tränare med gedigna meriter som har tränat boxare som gått vidare till SM,EM eller t om VM segrar. Att ha tränat landslaget är en stor merit. Då jag är väldigt ringrostig lär jag få träna hårt för att få uppmärksamhet och egen tid med tränarna som håller på med proffsen men har sett för många klubbar som siktar för lågt. Tips mottages med stor glädje och tacksamhet!!
Har mina tankar om vem du vill ska komma tillbaka. Du tänker väl inte på den otäcka boxaren som klubben avvisade? Han misshandlade en kvinna som hade barn som var aktiva i Narva Boxning. I samband med att han misshandlade henne på ett barbariskt sätt hotade han även hennes barn.
Minns inte vad han hette. Konstigt namn på denna boxare/tränare i alla fall. Någon som minns vad han hette? Kanske bäst att glömma bort honom eller var flera av händelserna runt honom bara ett rykte?
Citera
2016-10-06, 00:43
Medlem
Roffe Pettersson Träff är en värstingsboxningstränare - f d Puma o Örnen-
men han har väl lagt av pga ålder
Citera
2016-10-06, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Roffe Pettersson Träff är en värstingsboxningstränare - f d Puma o Örnen-
men han har väl lagt av pga ålder
Roffe "Träff" Pettersson är legend.
Killen från Narva som misshandlade kvinnan var inte ett rykte. Frågade rakt på idag vid träning på annan klubb om detta. Han klippte håret av henne, brände henne med cigaretter och slog sönder både henne och lägenheten. Slapp tydligen fängelse denna gången med. Lång historia med begångna våldsbrott. Misären runt denna boxare påminner om Martin Jonsson. Med dagsfärsk rättegång mot Martin Jonsson i ärendet Lotta Rudholm är det bara en tidsfråga innan £>$\@n *#&/§¤½! slår ihjäl sitt nästa offer.
Det är inte denna tränare som trådskaparen letade efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in