2016-01-23, 22:45
Medlem
Tjena!

Någon fler som lirar eller minns spelet couronne? Typ punkbiljard, man skjuter ner små trä-ringar i hål och vinner förhoppningsvis

En kul grej med detta spel, som jag nästan anser kan vara en sport om man så vill, är ju att det är otroligt lite folk som spelar det känns de som så de borde ju va rätt enkelt att typ arrangera SM i det? Läste på Wikipedia att det arrangerades SM typ 1930 i sthlm men att det sedan varit väldigt i skymundan. Någon som vet om det vart nåt större sm i det under åren?

Jag har iaf blivit jäkligt taggad på styra upp couronne-sm bara för de känns så lätt och samtidigt coolt
Citera
2016-01-23, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av croby
Tjena!

Någon fler som lirar eller minns spelet couronne? Typ punkbiljard, man skjuter ner små trä-ringar i hål och vinner förhoppningsvis

En kul grej med detta spel, som jag nästan anser kan vara en sport om man så vill, är ju att det är otroligt lite folk som spelar det känns de som så de borde ju va rätt enkelt att typ arrangera SM i det? Läste på Wikipedia att det arrangerades SM typ 1930 i sthlm men att det sedan varit väldigt i skymundan. Någon som vet om det vart nåt större sm i det under åren?

Jag har iaf blivit jäkligt taggad på styra upp couronne-sm bara för de känns så lätt och samtidigt coolt

Spelet fanns på Blip.se för runt 10+ år sedan,jag var bäst i hela Sverige då på den tiden,var nummer 1 på topplistan. Sedan så fanns spelet på Miniclip för några år sedan,sedan så tog de bort den och ersatte den med Disc Pool. och sedan så tog miniclip bort spelet för något år sedan.Saknar spelet.Tycker den är väldigt roligt och underhållande.
Citera
2016-01-23, 23:15
Medlem
Citat:
Tjena!

Grymt spel där är jag svårslagen , eller var iaf. Köpte ett nytt för 3-4 år sen och vann alla matcher innan sambon blev sur och slog av ena "kön" mot kylskåpsdörren. Sen dess har det stått i källaren, helt komplett sånär som på ovan nämda kö , så dagsformen är osäker.
Citera
2016-01-23, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSteal
Spelet fanns på Blip.se för runt 10+ år sedan,jag var bäst i hela Sverige då på den tiden,var nummer 1 på topplistan. Sedan så fanns spelet på Miniclip för några år sedan,sedan så tog de bort den och ersatte den med Disc Pool. och sedan så tog miniclip bort spelet för något år sedan.Saknar spelet.Tycker den är väldigt roligt och underhållande.

Hmm du snackar alltså online-couronne? Jag syftar på the real deal i trä serru Men online-couronne va rätt kul med, lirade det för länge sen med. Cleant med första plarre!
Citera
2016-01-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HisingIsland
Grymt spel där är jag svårslagen , eller var iaf. Köpte ett nytt för 3-4 år sen och vann alla matcher innan sambon blev sur och slog av ena "kön" mot kylskåpsdörren. Sen dess har det stått i källaren, helt komplett sånär som på ovan nämda kö , så dagsformen är osäker.

Hehe nice. Jag var rätt bra för några år sen med då jag nyss hade tjackat mitt på second hand för 40 spänn men har tappat rätt mycket sikte o sånt märker jag. Gäller ju att träna upp sig rejält isf så man kan spöa alla ifall man ska styra tävling haha

Jag e superpepp...har till å med funderat på fixa en pokal, typ en större variant av ringarna man skjuter ner i trä, måla den i nån färg sen typ skriva "mästare 2016 i couronne blabla"
Citera
2016-01-24, 09:11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det lirade vi hemma när jag var grabb på sextiotalet. Kan inte komma ihåg att det var någon som inte tyckte det var kul, från oss barn till vuxna. Å andra sidan fanns det inte så mycket underhållning på den tiden.
Citera
2016-01-24, 09:24
Medlem
Mikojans avatar
En utmärkt sport där potatismjöl är en viktig ingrediens. Borde tas upp i Riksidrottsförbundet.
Citera
2016-01-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
En utmärkt sport där potatismjöl är en viktig ingrediens. Borde tas upp i Riksidrottsförbundet.
Ah juste man pudrar banan med det för glid?
Citera
2016-01-24, 12:44
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ah juste man pudrar banan med det för glid?
Precis som med ishockeyspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in