• 4
  • 5
2016-01-27, 20:44
Medlem
bontes avatar
Fasen va kul att läsa denna tråd. Jag är 50+ och väldigt nöjd med livet. På kontoret har jag rollen av mentor och expert inom mitt område samtidigt som jag älskar att lära mig nya saker. Det är så utvecklande. Men jag inser att min tid är förbi. Andra går före mig i kön till roliga jobb. Vilken tur att jag ändå trivs med det jag gör. Däremot ska jag villigt erkänna att jag privat är en grinig gammal gubbe som har åsikter om allt. Jag har reflekterat över det. Jag lider lite av det för sån vill man inte va. Men det är så mkt nya händelser och utveckling i samhället som jag hatar.

Det där med hur man är på jobbet är nog mkt en generationsfråga. Är man ung kan man gå vidare om man inte är nöjd men är man 54 år är man under alla omständigheter passe' alldeles oavsett kompetens. Därav att många 50+ kanske är griniga. De har inte så mkt att välja på. Men själv är jag ganska nöjd. Jag har å andra sidan ett komplicerat jobb. Många i min ålder tvingas sitta still i båten. Det blir då jobbigt att behöva anpassa sig till en massa nya grejer när man inte vill. De unga kommer ju ändå sluta & gå vidare medans man måste vara kvar.

Som sagt, skitkul tråd! Keep up the good work
Citera
2016-01-28, 11:12
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
De har väl insett sanningen: att livet är totalt meningslöst.

Men inte accepterat det!

Dom som är 50+ som accepterat det är glada och coola.

Dom under 50 har kanske inte insett det och kan vara glada och coola för att dom strävar efter något meningsfullt.

SKÅL!
Citera
2016-01-28, 11:45
Medlem
Jofs avatar
Pratade med en hjärnkirurg som verkade hur kompetent och vital som helst, MEN var tvungen att sluta jobba: skulle bli tvångspensionerad (från KS). Han var lite besviken för det. Helt rimligt.
(Kan du inte jobba privat, försökte jag. Han: Vem skulle betala 100 tusentals kronor för det? )

Så det kan vara rätt och rimligt att bli sur när man blir utsatt för fördomsfull och felaktig åldersdiskriminering.
Då är det diskrimineringen man skall ändra på så får man nöjda glada 50+ are. Eller hur?
Citera
2016-01-28, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Machinerator
De har väl insett sanningen: att livet är totalt meningslöst.
Där har du totalfel! Någon gång efter man fyllt 40 så inser man mer och mer vad som är viktigt i livet samt hur du kan njuta av det på bästa sätt!

Är själv 50+ och konsult inom databranchen. Kan erkänna att vi är lite mer bekväma och ändrar inte gärna på något så länge vi inte behöver. Men inte fasen är vi grinigare än några andra! Tycker att det flesta i min ålder och uppåt är mer trygga och därmed vågar bjuda mer på sej själva bla.
Citera
2016-01-28, 15:30
Medlem
mastejags avatar
Upplever inte alls detta på min arbetsplats faktiskt vilket är skönt får man ju säga då. Dessutom kan man undra varför varenda nyexad 23-25 åring ska komma och leva rövare och tro att de kan allt och ständigt föreslå förändringar som är helt pantade i realiteten. Tyvärr är de ofta för dumma för att inse det och när någon påtalar det heter det:

-Åhh rädda för förändring
- bakåtsträvare
-sura och bittra
m.m.

Nej jag är inte 50+ endast 30+ men ändå lessnat på ovan...
Senast redigerad av mastejag 2016-01-28 kl. 15:51.
Citera
2016-01-28, 15:35
Medlem
Wretch32s avatar
Det var bättre förr..
Citera
2016-01-28, 19:26
Medlem
Nemjungs avatar
För att de är 50+ ? Tänk dig själv när du står där å får daska 40 minuter på snabeln för att den ska vakna...
Citera
2016-01-28, 22:01
Medlem
Jofs avatar
Jamen då är det ju rätt och rimligt att vara bitter och sur.
Citera
2016-01-29, 00:05
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
För att de är 50+ ? Tänk dig själv när du står där å får daska 40 minuter på snabeln för att den ska vakna...

Kan säga att man bryr sig inte om knulla som en brunstig 20 åring, i din ålder tänker man bara på fitta och supa och inte ta ansvar typ.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in