2016-01-23, 15:16
Medlem
Det hr m va en dum frga, men jag vill nd frga s att jag inte gra ngra fel.
Nr man stter ihop en egen kandidatexamen...r det s att man bara sker till 6 st enskilda kurser (90 hp inom samma mne) och sen efter detta ansker om examen? Man behver inte meddela hgskolan/universitet ngonting innan eller?
Citera
2016-01-23, 15:33
Medlem
nihilverums avatar
Det r alltid lmpligt att rdgra med studievgledare s att du kan skerstlla att just din kombination av kurser r godknd. Sedan s r en kandidatexamen p 180 HP, s du behver 90 HP i andra kurser ocks (men det visste du kanske redan).
Citera
2016-01-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CompactStandard
Det hr m va en dum frga, men jag vill nd frga s att jag inte gra ngra fel.
Nr man stter ihop en egen kandidatexamen...r det s att man bara sker till 6 st enskilda kurser (90 hp inom samma mne) och sen efter detta ansker om examen? Man behver inte meddela hgskolan/universitet ngonting innan eller?

Nej, ja dvs. du meddelar lrostet, sen skiljer det p vad fr kandidatexamen du syftar p. Vissa har mer krav p vissa omrden samtidigt som olika lrosten kan ha egna krav. Den "lttaste" r fil. kand. som r 90HP valfritt och 90HP ett omrde, t ex fretagsekonomi. Sen s mste du ven skriva en uppsats som oftast r "instoppad" som uppgift i en kandidatkurs.
Citera
2016-01-23, 16:15
Medlem
Offscreens avatar
Man gr ett sjlvstndigt arbete inom mnet p 15 hp och detta kan rknas med i dina 90 pong, dvs. att du behver ta 75 hp inom mnet och sen kan du gra det sjlvstndiga arbetet. Detta arbete brukar ligga som en egen kurs och om du inte hittar det s br du kontakta studievgledaren.
Citera
2016-01-23, 17:22
Medlem
Jag r inne p att ta Historia 1+2+3. r uppsatsen som man ska skriva med i ngon av dessa? Antar att isfall r det 3..
vriga 90 pong har jag inte riktigt bestmt nnu, men har sm tankar.
Citera
2016-01-23, 17:56
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Jag r inne p att ta Historia 1+2+3. r uppsatsen som man ska skriva med i ngon av dessa? Antar att isfall r det 3..
De vriga 90 pongen kan frsts ocks vara historia, men det kanske inte finns tillrckligt med kurser fr att kunna fylla ut 180 pong och d fr du frsts vlja ett, eller flera, andra mnen.
Citera
2016-01-23, 17:57
Medlem
nihilverums avatar
Citat:

Under frutsttning att Historia 1, 2 och 3 r 30 HP-block s kan du utg frn att det ingr en 15 HP-uppsats i Historia 3, ja.
Citera
2016-01-23, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Under frutsttning att Historia 1, 2 och 3 r 30 HP-block s kan du utg frn att det ingr en 15 HP-uppsats i Historia 3, ja.

Varje Historia-kurs r 30 HP var, s att dom blir 90. Ska kolla uppsatsen ingr i 3an
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in