2016-01-23, 05:30
Bannlyst
Det är inga problem, Iran , Syrien, Irak och co. finns ju kvar. Vad skall alla blattar i vita västvärlden att göra? Här finns inget för en luden Islamsk blatte-hane!! Har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas.

Ingen europé eller amerikan vill utrota sin etnicitet, kultur och religion, inte heller vill någon europé eller amerikan ge sitt jobb, sin framtid och lycka till ännu en egoistisk uppkäftig och våldsamt Islamsk arab/neger-hane som bara dräller i triljoner överallt.

Varför fixar inte araberna/negrerna sin lycka i sina länder? De som de så stolt skryter om dagligen. Märkligt tycker jag. De verkar inte vilja vara bland sitt eget folk och få må bra.

Vi svenskar vill iallafall helt klart vara ifred!!
Senast redigerad av Sweden-United 2016-01-23 kl. 05:58.
Citera
2016-01-24, 00:51
Medlem
Dharmas avatar
Jag kom precis på något roligt. Tänk på svenska volontärer på flyktinglägren. tänk på anställda på Sida och andra biståndsorganisationer. Tänk på svenska anställda militärer som har varit och hjälpt FN på plats i mellanöstern.

Nu behöver dessa personer ansöka om regelrätta visum
Citera
2016-01-24, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Jag kom precis på något roligt. Tänk på svenska volontärer på flyktinglägren. tänk på anställda på Sida och andra biståndsorganisationer. Tänk på svenska anställda militärer som har varit och hjälpt FN på plats i mellanöstern.

Läs först skriv sen:
Människor som kan komma i fråga gällande undantag är dem som besökte Iran, Irak, Syrien eller Sudan på uppdrag av internationella organisationer, eller för humanitära grupper eller för journalister som utfört uppdrag i något av de fyra länderna.

Det kan också omfatta människor som reste till Irak eller Iran för legitima affärsskäl efter kärnkraftsavtalet den 14:e juli 2015.
Citera
2016-01-24, 14:54
Medlem
Citat:

Som cyclop skriver så är det inte den gruppen man riktar in sig på. Dom kommer kunna få inresetillstånd även om det blir lite mer pappersarbete.
Däremot täpper dom till hålet för "svenska" IS-krigare och för personer som rest till de aktuella länderna av andra tveksamma skäl.
Man lär vara försiktig med att åka till länderna som turist också om man vill kunna bli insläppt i USA.

Finns säkert ett gäng extrema invandringsvurmare som rest dit på eget bevåg för att hjälpa till som kommer få problem också. Men folk som har så skev verklighetsuppfattning och så dåligt omdöme en risk i sig, så USA lär gärna se att dom stannar på denna sidan Atlanten också.
Citera
2016-01-24, 15:01
Bannlyst
I USA tar man säkerhet på allvar. Det kommer bli ännu bättre om Trump blir president.
Citera
2016-01-24, 15:10
Medlem
Onanizts avatar
Men det är ju goda negern människovännen fredspristagaren Barack Change Obama som är president. Inte vite onde kapitalisten rasisten islamofoben republikanen Donald Trump. Jag förståååår inte hur det är möjligt!!!!!!
Citera
2016-01-24, 15:39
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Märkligt, man skakar hand, skriver under avtal och lyfter sanktionerna mot Iran men en snubbe som är född i Iran men har bott i Sverige nästintill hela sitt liv måste börja krångla med papper och visum för att se grand canyon.

USAs paradgren - att tillse sina egna behov och intressen oavsett moral eller etik.

De skiter i omvärlden så länge deras agenda tillgodoses i första hand. Sen skiter de i vem eller vilka de skakar hand med - för stunden.
Citera
2016-01-24, 18:12
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyclop

Läs först skriv sen:
Människor som kan komma i fråga gällande undantag är dem som besökte Iran, Irak, Syrien eller Sudan på uppdrag av internationella organisationer, eller för humanitära grupper eller för journalister som utfört uppdrag i något av de fyra länderna.

Det kan också omfatta människor som reste till Irak eller Iran för legitima affärsskäl efter kärnkraftsavtalet den 14:e juli 2015.

Jag vet flera roliga internationella organisationer som folk besöker.

IS, Al Quaida, Al Shabab...

Vem är det som bestämmer vilka undantag som gäller?

Det kan ju vara hur enkelt som helst och kanske den nya affärsidén

"Bagdad Barnhem". "säg att du har arbetat ideellt för oss. Det kostar dig 500 dollar men du behöver inte ansöka om visum. För då är du undantagen!"
Citera
2016-01-24, 18:34
Medlem
Citat:
Vem är det som bestämmer vilka undantag som gäller?

USA lär knappast släppa in dig om du besökt dom aktuella länderna såvida du inte haft en mycket god anledning till det och trovärdiga bevis. Typ att du faktiskt är högt uppsatt på ett stort företag och rest dit i jobbet.

Dom har ingen skyldighet att släppa i någon överhuvudtaget som sagt och det lär vara du själv som får jobba för att bevisa att du bör bli insläppt.
Sedan lär dom säkert hålla ett vakande öga på folk som behövt extra pappersexercis för att komma in.

Folk med betydligt bättre anledningar är att dom "vill besöka USA" har blivit stoppade förr. Exempelvis forskare som behöver använda någon anläggning i USA, som är svenska medborgare men är födda i någon av de aktuella länderna.

Kort sagt: Kommer du från, eller har varit i de aktuella länderna nyligen, så får du finna dig i att du kanske aldrig kommer kunna sätta din fot i USA.
Citera
2016-01-24, 18:36
Medlem
ArneIIIs avatar
Jag var i Iran i somras. Så nu får jag skaffa visum och skit för att åka till USA?

Jaja, inte mer än rätt egentligen. Så borde fler västländer agera.
Citera
2016-01-24, 18:52
Medlem
Bo-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
I USA tar man säkerhet på allvar. Det kommer bli ännu bättre om Trump blir president.

I det här avseendet är USA föredömligt och det inger i mig en känsla av hopp om framtiden - om än avlägset.

Trump for president! 😊
Om han inte blir president där, tänk om vi kunde låna hit honom under ett par år. Avlöna honom med 1% av flyktingbudgeten...
Citera
2016-01-24, 18:55
Medlem
Afrosvensks avatar
Grejen är dock att USA inte har några möjligheter att kontrollera. Så Muhammed, Abdullah och Ali kan lugnt fortsätta resa på ESTA med sina europeiska pass...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in