2016-01-24, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
De flesta av SDs väljare kommer från moderaterna

När Reinfeldt var partiledare lockade moderaterna över många arbetare från sossarna genom jobbskatteavdrag och sådant. Jättemånga arbetare sålde sig för att få en hundring extra kvar av lönen i månaden.
Denna skara ( traitors! ) var inga trogna väljare, utan bara tillfälliga som senare skulle ha kommit på sin dumhet och återgått till sossarna hade det inte varit för denna massinvasion av nedskräpande romer och nordafrikanska gatumän.
Och Syrier förstås.

Nu gick dom istället till SD.

Men det här är sossar. Arbetare.
Och får dom bara höra lite prat från moderaterna om låglönejobb och försämrad arbetsrätt
ja då återgår dom till sitt moderparti.

Ett samarbete med moderaterna blir i längdens SD:s fall.
Jag tycket att det är lite märkligt att SD inte verkar vara särskilt insatta/engagerade i arbetares
situation.
Jag menar...den typ av människor som sitter i SD kommer ju inte från några borgarhem direkt.
Citera
2016-01-24, 15:33
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
De flesta av SDs väljare kommer från moderaterna
Som kom från sossarna.
Citera
2016-01-24, 15:38
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
De flesta av SD:s väljare är ju arbetare. Dom röstar på SD för invandrarfrågans skull.
Men jag tror att arbetsfrågorna går före.
Moderaterna står på arbetsgivarnas sida. Inte på arbetarens.
Så om SD går ihop med moderaterna kommer SD att förlora många väljare.
Garanterat,om SD blir ett Alliansparti kommer de att landa på en 6-7%.
Citera
2016-01-24, 15:41
Medlem
Ja tur för SD att det är tid till nästa val så man kan få reda på vilken politik dom vill föra!Läser man flashback så är ju SD både extrem vänster och extremhögern på SammagångB-)
Citera
2016-01-24, 15:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
Men det här är sossar. Arbetare.
Och får dom bara höra lite prat från moderaterna om låglönejobb och försämrad arbetsrätt
ja då återgår dom till sitt moderparti.

OM S blir ett arbeterparti igen.

Inte om det fortsättar med flumideologi.

Citat:
Ett samarbete med moderaterna blir i längdens SD:s fall.

Varför?
Citera
2016-01-24, 15:58
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Ja tur för SD att det är tid till nästa val så man kan få reda på vilken politik dom vill föra!Läser man flashback så är ju SD både extrem vänster och extremhögern på SammagångB-)
Tolkar du principprogram,budgetar och uttalanden sedan 2006 så har du ett forna S senast på 80-talet.
Var S höger eller vänster på 80-talet?
S var mitten då,Linje 2.
Citera
2016-01-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Det är många moderater som har panik nu
Av Timbro liberalerna ja. Och mest avdet faktum att internet aldrig glömmer. Och att det kommer att kosta dem deras heder och karriärer.
Citera
2016-01-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Precis som M då. Jämför man med M har SD hela tiden varit stabila hur de agerat. Till skillnad mot klantiga och panikslagna M.
Citera
2016-01-24, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
OM S blir ett arbeterparti igen.

Inte om det fortsättar med flumideologi.

Varför?

Jag skrev ju varför.

Därför att Moderaterna vill bekosta invandringen med låglönejobb.
Moderaterna vill försämra arbetsrätten.
Moderaterna är inte ett arbetarparti.

Om arbetare röstar på SD för att dom inte vill ha invandrare så kommer dom väl knappast heller att vilja sänka sina löner för att bekosta de här invandrarna?
Eller urholka arbetsrätten för de här invandrarnas skull?
Det är ren logik.

Alltså kommer den här väljargruppen ( som har gått från sossarna till moderaterna och SEDAN från moderaterna till SD ) att välja sina löner och arbetstrygghet framför minskad invandring och återgå till sossarna.
Och det kommer att bli SD:s fall
Citera
2016-01-24, 16:31
Medlem
Citat:
Och om man läser vad de säger om saken så är de inte kategoriska och pratar om på sikt, dvs de säger samma som alliansen.
Nu sitter du och fabulerar som om du tagit LSD. Visa den källa där Alliansen säger att man vill förstatliga akassan och skicka hela kostnaden till skattebetalarna. Det kommer du inte att lyckas med så varför skriver du något sådant.

Jag har citerat direkt från SD's hemsida där de skriver vilken politik de för. Närmare verkligheten går inte att komma.

Är det så illa att ni som talar er varma för SD inte har någon koll på vad SD vill?
Hur svårt är det att gå till deras hemsida och läsa innantill.

Antingen får man förlika sig med att SD vill föra Nordkorea-politik och så kan man rösta på dom.
Eller så accepterar man inte den avgrunden och så röstar man på någon annan eller inte alls.

Citat:
Din beskrivning att detta är en fråga där de inte kan komma överens är helt fel. Det här är en sak båda vill men inte just nu utan på sikt.
Jag har pekat på fundamentala skillnader. Och redogjort för vad SD säger att dom vill.

Om folk slår det ifrån sig beror nog det på kognitiv dissonans eller liknande. Är det så bör man göra något åt det.
Citera
2016-01-24, 18:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Nu sitter du och fabulerar som om du tagit LSD. Visa den källa där Alliansen säger att man vill förstatliga akassan och skicka hela kostnaden till skattebetalarna. Det kommer du inte att lyckas med så varför skriver du något sådant.

Jag har citerat direkt från SD's hemsida där de skriver vilken politik de för. Närmare verkligheten går inte att komma.

Är det så illa att ni som talar er varma för SD inte har någon koll på vad SD vill?
Hur svårt är det att gå till deras hemsida och läsa innantill.

Antingen får man förlika sig med att SD vill föra Nordkorea-politik och så kan man rösta på dom.
Eller så accepterar man inte den avgrunden och så röstar man på någon annan eller inte alls.

Jag har pekat på fundamentala skillnader. Och redogjort för vad SD säger att dom vill.

Om folk slår det ifrån sig beror nog det på kognitiv dissonans eller liknande. Är det så bör man göra något åt det.

Jag har gett dig källor som visar att både alliansen och SD vill införa obligatorisk akassa på sikt men inte just nu.

Att du målar upp den frågan som något de inte kan samarbeta om är alltså rent struntprat.
Citera
2016-01-24, 18:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Som kom från sossarna.

I undersökningar säger en stor majoritet av SDs väljare att de känner sig mest hemma till höger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in