2016-01-21, 15:59
Medlem
Glada barn som firar att vårterminen börjar. Eller krigsskadade med traumatiska upplevelser som lever ut sin rädsla? Hur fan ser det ut i skolorna nuförtiden? Är det här vanligt?

http://www.expressen.se/gt/larare-sk...rverkerismall/

Citat:
På Bodaskolan i Borås skadades en lärare efter att en pjäs skjutits av i måndags.
– Jag har sett en film från tillfället och där kan jag med lätthet lagföra en person, säger Mikael Söderman, utredningsbefäl vid polisen i Borås.
Bara den senaste månaden har flera fall av fyrverkeriskjutningar mot skolor inträffat. Den 12 januari i år sköt någon en fyrverkeripjäs i en korridor inne på Dragonskolan i Umeå. En lärare klagade på nedsatt hörselförmåga efter händelsen. Ingen person greps för dådet.

Citat:
Flera skolor Skåne har också drabbats efter att en eller flera personer krossat rutor och slängt in fyrverkeripjäser den senaste tiden. Det handlar om skolor i Örkelljunga och Åstorp. I Beringskolan i Örkelljunga löstes brandlarmet ut och det uppstod skador på golvet. I Sigtuna kommun krossade ett antal ungdomar rutor och sköt raketer mot Valstaskolan.

Problemen med fyrverkeriavskjutningar i skolor brukar öka runt de stora helgerna som jul- och nyår samt vid påsk. Bara den senaste månaden har det skett vid fyra tillfällen på Bodaskolan i Borås.

Citat:
Alla fyrverkeriavskjutningarna är polisanmälda.
Senast redigerad av Camogli 2016-01-21 kl. 16:41.
Citera
2016-01-21, 16:25
Medlem
Är väl rätt åt läraren? Vad fan ska rasisten hålla på och tjafsa om?
Citera
2016-01-21, 16:34
Bannlyst
Det är ju bara att förbjuda fyrverkerier för allmän försäljning och klassa de som vapen då?
Så kan vi hålla oss till att enbart kommunen står för fyrverkerier en gång per år.

Alternativet är att göra de riktigt svindyrt med att slänga på en jävla massa skatt för att spränga sina pengar. Man kan ju höja priset med 1000%.
Senast redigerad av twigdoll 2016-01-21 kl. 16:39.
Citera
2016-01-23, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camogli
Glada barn som firar att vårterminen börjar. Eller krigsskadade med traumatiska upplevelser som lever ut sin rädsla? Hur fan ser det ut i skolorna nuförtiden? Är det här vanligt?

http://www.expressen.se/gt/larare-sk...rverkerismall/

Du är nog något på spåret där. Boda skolan är väl ändå mångkulturell.
Citera
2016-01-23, 18:34
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Det är ju bara att förbjuda fyrverkerier för allmän försäljning och klassa de som vapen då?
Så kan vi hålla oss till att enbart kommunen står för fyrverkerier en gång per år.

Alternativet är att göra de riktigt svindyrt med att slänga på en jävla massa skatt för att spränga sina pengar. Man kan ju höja priset med 1000%.

Jag tror inte det fetade ger någon större effekt. Då dessa slapptaskar som ägnar sig åt detta sällan köper sina fyrverkerier. De snor dem eller köper med stulna kort tyvärr.

MVH/Gnomegirl
Citera
2016-01-23, 18:39
Medlem
antalpromilles avatar
Det här är inget nytt, jag slutade där 2001 och redan då skjöts det hejvilt i kaprummet.

Och det var såklart bara dom "svenska" barnen som höll på med detta.
Senast redigerad av antalpromille 2016-01-23 kl. 18:43.
Citera
2016-01-23, 18:56
Varför gnäller ni, det var det här ni ville ha!

Öppna era anus... förlåt hjärtan!
Citera
2016-01-23, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag tror inte det fetade ger någon större effekt. Då dessa slapptaskar som ägnar sig åt detta sällan köper sina fyrverkerier. De snor dem eller köper med stulna kort tyvärr.

MVH/Gnomegirl

Lättast är väl bara göra de förbjudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in