Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-01-21, 12:39
Medlem
CrilleKexs avatar
Enligt några amerikanska vänner till mig så skall denna proteinshake vara riktigt god och bra:

http://shop.premierprotein.com/Shakes/c/PremierProtein@Shakes

Finns denna att köpa i Sverige tro, eller finns det någon snarlik variant att hitta?
Citera
2016-01-21, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Enligt några amerikanska vänner till mig så skall denna proteinshake vara riktigt god och bra:

http://shop.premierprotein.com/Shakes/c/PremierProtein@Shakes

Finns denna att köpa i Sverige tro, eller finns det någon snarlik variant att hitta?

Det är alltså protein och inte godis.
Citera
2016-01-21, 14:13
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Det är alltså protein och inte godis.
Va, vad menar du?
Citera
2016-01-21, 15:25
Moderator
tobess avatar
Amazon verkar ha den, så det går att beställa den vägen.

Dock är det knappast varken bättre eller sämre än något annat märke så kanske är vettigare att satsa på det som du kan plocka på dig i butikshyllan
Citera
2016-01-21, 16:50
Medlem
Gräset växer alltid bättre på andra sidan.
Citera
2016-01-21, 19:43
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Amazon verkar ha den, så det går att beställa den vägen.

Dock är det knappast varken bättre eller sämre än något annat märke så kanske är vettigare att satsa på det som du kan plocka på dig i butikshyllan
Visst är det absolut så, visste inte att det finns färdigblandade sådana proteindrycker att köpa här i Sverige. Vet du om dom bara finns i fitnessbutiker, eller kan man hitta dom även i andra butiker?
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Gräset växer alltid bättre på andra sidan.
Ja, och grönare blir det.
Citera
2016-01-21, 20:49
Moderator
tobess avatar
Citat:
Visst är det absolut så, visste inte att det finns färdigblandade sådana proteindrycker att köpa här i Sverige. Vet du om dom bara finns i fitnessbutiker, eller kan man hitta dom även i andra butiker?

Nu har jag lite dålig koll på vad som finns i hyllorna i en butik nära dig, men med tanke på att t.o.m. företag som Arla har sin egna proteindrycksprodukter (http://www.arla.se/vara-produkter/vara-produkter/alla/arla-protein/) så vore det rimligt att du kan hitta dom överallt förutom möjligen på någon mindre butik med lite sämre utbud.
Citera
2016-01-21, 21:13
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Nu har jag lite dålig koll på vad som finns i hyllorna i en butik nära dig, men med tanke på att t.o.m. företag som Arla har sin egna proteindrycksprodukter (http://www.arla.se/vara-produkter/vara-produkter/alla/arla-protein/) så vore det rimligt att du kan hitta dom överallt förutom möjligen på någon mindre butik med lite sämre utbud.
Tack för hjälpen!
Citera
2016-01-21, 21:13
Medlem
tj.s avatar
Citat:

Ja, och grönare blir det.
Arla har, som tobes skrev ovan ett helt sortiment för proteinprodukter. Finns att köpa i din lokala matbutik. Därutöver finns Gainomax och andra produkter med ~20-30g vassle eller kasein per dryck att köpa i diverse automater, kiosker, matbutiker och gym. Överlag är de löjligt dyra i jämförelse med att blanda en egen shake.
Citera
2016-01-21, 21:15
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Arla har, som tobes skrev ovan ett helt sortiment för proteinprodukter. Finns att köpa i din lokala matbutik. Därutöver finns Gainomax och andra produkter med ~20-30g vassle eller kasein per dryck att köpa i diverse automater, kiosker, matbutiker och gym. Överlag är de löjligt dyra i jämförelse med att blanda en egen shake.
Ursäkta min idiotfråga, men är det man köper i pulver samma sak som det som man köper färdigblandat?
Citera
2016-01-21, 21:16
Medlem
gurkmajjas avatar
Drick-kvarg? Jag köper det ibland när jag har bråttom. Köpte två igår för 11 kronor styck, 500 ml tror jag. Arla. På ICA.
Citera
2016-01-21, 21:17
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursäkta min idiotfråga, men är det man köper i pulver samma sak som det som man köper färdigblandat?
Inte nödvändigtvis. Om du är ok med att blanda själv, köp pulver.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in