• 1
  • 2
2016-01-21, 07:19
Medlem
Citat:
Enligt anmälan, skriven av trafikpoliser i Ryssby, körde insatsstyrkan i genomsnitt i 121,9 kilometer i timmen i de fyra kilometer som hastigheten mättes. 21,9 kilometer över hastighetsgränsen.

De nekar till brott. Medger de faktiska omständigheterna. Brådskande yrkesutövning ska det vara tycker åtalad.

Åtalas i tingsrätten i Växjö.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2...or-fortkorning

Någon som vet mer av värde?
Citera
2016-01-21, 07:20
Medlem
Citat:
Det var när insatsstyrkan snabbt skulle ta sig hem igen som fortkörningen inträffade. I förhör berättade polismannen att han är medveten om att han körde för fort, men att det berodde på att det inte fanns någon insatsberedskap kvar i Malmö.

http://www.smp.se/kronoberg/trafikpo...kans-chauffor/
Citera
2016-01-21, 07:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Läste artikeln innan och tycker det är för jävligt. Att lägga ner energi och resurser på sina kollegor är skrämmande.

Men blev inte förvånad att det var trafikpoliserna över Kronoberg. Dessa är kända som nitiska.
Citera
2016-01-21, 07:27
Bannlyst
Poliser som anmäler Poliser? Vad är samhället på väg.
Citera
2016-01-21, 07:28
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Läste artikeln innan och tycker det är för jävligt. Att lägga ner energi och resurser på sina kollegor är skrämmande.

Men blev inte förvånad att det var trafikpoliserna över Kronoberg. Dessa är kända som nitiska.

Särskilt när de gäller de här, ganska låga, hastigheterna.
Citera
2016-01-21, 07:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Särskilt när de gäller de här, ganska låga, hastigheterna.

Ja, verkligen. Ryser bara när man tänker sig detta scenarie. Man skulle vilja se den polisman som lägger orden till insatsledaren om överträdelsen.
Citera
2016-01-21, 07:34
Medlem
Bra om det finns något inom polisen som funkar. Sista ordet är kanske inte sagt... Ryssby? Det låter som en konspiration.
Citera
2016-01-21, 07:35
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Så går det när man har ett system som motiverar polisen att samla anmälningar, dvs att "jaga pinnar" blir viktigare än att skydda medborgarna mot brott.
Citera
2016-01-21, 07:40
Medlem
"brådskande yrkesutövning" måste vara något av det sämsta jag hört som försvar.

Självklart ska det vara likhet inför lagen. Har du inga skäl att köra för fort ska du fan inte komma undan med det bara för att du vill hem fort för att ta en dusch och stämpla ut och käka pizza...

Vi vill alla hem efter jobbet så fort som det går...
Citera
2016-01-21, 07:42
Avstängd
Helt rätt agerat av trafikpolisen. De var inte på utryckning, utan skulle bara tillbaka hem. Då finns det ingen anledning att försöka tjäna in 30 min.

Det är sådana här trafikbeteende som leder till polisens kraftigt ökade antal olyckor
Citera
2016-01-21, 08:00
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Helt rätt agerat av trafikpolisen. De var inte på utryckning, utan skulle bara tillbaka hem. Då finns det ingen anledning att försöka tjäna in 30 min.

Det är sådana här trafikbeteende som leder till polisens kraftigt ökade antal olyckor

https://polisen.se/Lagar-och-regler/...en-i-trafiken/

Nog tycker jag att föraren har lämnat en godtagbar förklaring.....att dom var på väg "hem" till ett storstadsområde som var utan en insatsstyrka.

Det förvånar mig inte om det hela handlar om ett uselt revirpissande och att några griniga trafikpoliser har bestämt sig för att "sätta pli" på "märkvärdiga piketpoliser"......

Det är fan i mig skandal att trafikpoliserna överhuvudtaget gjorde sak av det hela.
Citera
2016-01-21, 08:03
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Ja, poliser som inte accepterar att deras kollegor begår brott måste ju vara moraliskt fördärvade.

Poliser som begår brott ska lagföras precis som alla andra som begår brott. Att det finns poliser som har kurage nog att gripa sina kollegor visar på ATT samhället fungerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in