Svårt att varken säga bu eller bä om detta topic. Visst kan det vara så att svarta hål är universum? I så fall tror jag att de svarta hål vi kan observera där planeter och stjärnor sugs in av gravitationen är extrema fall av universum?
Hur dessa extrema universum fungerar vet vi dock inte? Kanske är vårat universum ett extremt i den definitionen? Kan vara så att inflationen i ett svart hål skapar en så stor anti-gravitation att det genererar en stor gravitation "utanför" det svarta hålet (utanför universumet)? Ett problem blir förstås den tillförda massan/energin? Vart tar den vägen i det svarta hålet (universumet)?
Mer troligt är dock att ett universum som fungerar som vårat är ett av dem som hela tiden skapas överallt i vårat universum och är mikroskopiskt små? De sönderfaller dock snabbt, men inflationen kanske gör att det som vi utanför upplever som 1 sekund inuti universumet upplevs som 10 miljarder år? Eller ännu mer om vi ska hoppas för vår skull?
Jag tror inte riktigt att det är såhär det funkar? Jag tror inte att svarta hål är universum? Det är inte så att jag inte tror det, men jag vill ha mer rimliga anledningar till att tro det innan jag lägger tankar på det?
Citat:
Ursprungligen postat av
TuManHand
Jag är lite för trött för att tänka, men alltid kul med alternativa teorier.
Tyvärr allt för lätt att bryta ner

Skulle vara intressant att höra din nedbrytning när du vilat det lilla huvudet, bort från trötthet?
Eftersom nedbrytningen förefaller så lätt för dig torde det inte vara några problem att få ut den i ett minsta lilla inlägg?