Citat:
Ursprungligen postat av
GROTTULF
Knepigt!
Med tanke på att både gastro- och koloskopi, tunntarmsbiopsi, odling för HP- mfl känns det svårt att ge något diagnostiskt råd.
Först och främst; det superbra att du börjat kartlägga din vardag och din kost, vad som fungerar och inte fungerar. Fortsätt med det. Vidare skulle jag försöka få en remiss till någon vass gastroenterolog och "lämna över" allt material som du samlat på om dig själv.
En fråga, hur funkar dina Esomeprazol vid olika doser? Vad tar du för dos?
Ja, skriver upp mer och mer hur jag mår i olika situationer och vad jag äter för typ av mat. Men lyckas inte få kläm på något ändå.. Visst, jag mår dåligt när jag äter en rad olika saker, men varför?! Hur kan fisk göra att jag mår dåligt, när även grädde och rad andra saker gör att jag mår lika uselt. Vad är det för samband? Rör ju sig knappast om allergi/intolerans..
Tar 40 mg Esomeprazol, ger egentligen ingen vidare effekt alls. Vid ett tillfälle hade jag fruktansvärda magkramper, åkte till akutmottagningen och fick dricka en mix med Andapsin och Xylocain, det hjälpte väl någorlunda, smakade skit och såg ut som en medicinkopp full med sperma .. Huu..