• 1
  • 2
2016-01-29, 13:04
Medlem
TornedalskSysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yogamysan
Ulcerös colit?

Har varit frågeställning om det kan röra sig om Crohns, men då tarmen såg helt normal ut så menade läkaren på att det inte kan vara det. Dock kan crohns vara belägen på olika platser i hela mag/tarmkanalen, eftersom tunntarmen inte kan undersökas via skopiundersökning så vet man ju inte hur bra den tarmdelen ser ut.. Ulcerös kolit finns enbart i tjocktarmen, och som sagt såg tarmen normal ut..
Citera
2016-01-29, 13:09
Medlem
TornedalskSysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Knepigt!

Med tanke på att både gastro- och koloskopi, tunntarmsbiopsi, odling för HP- mfl känns det svårt att ge något diagnostiskt råd.

Först och främst; det superbra att du börjat kartlägga din vardag och din kost, vad som fungerar och inte fungerar. Fortsätt med det. Vidare skulle jag försöka få en remiss till någon vass gastroenterolog och "lämna över" allt material som du samlat på om dig själv.

En fråga, hur funkar dina Esomeprazol vid olika doser? Vad tar du för dos?

Ja, skriver upp mer och mer hur jag mår i olika situationer och vad jag äter för typ av mat. Men lyckas inte få kläm på något ändå.. Visst, jag mår dåligt när jag äter en rad olika saker, men varför?! Hur kan fisk göra att jag mår dåligt, när även grädde och rad andra saker gör att jag mår lika uselt. Vad är det för samband? Rör ju sig knappast om allergi/intolerans..

Tar 40 mg Esomeprazol, ger egentligen ingen vidare effekt alls. Vid ett tillfälle hade jag fruktansvärda magkramper, åkte till akutmottagningen och fick dricka en mix med Andapsin och Xylocain, det hjälpte väl någorlunda, smakade skit och såg ut som en medicinkopp full med sperma .. Huu..
Citera
2016-01-29, 13:10
Medlem
TornedalskSysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teyr
Håller med, låter som magmunsbråck. Opererat mitt och mår så mycket bättre. Jobbade på lager innan och det gjorde allt värre innan op

Ett eventuellt bråck skulle förklara en del, förklarar dock inte de tarmrelaterade besvären..
Citera
2016-01-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornedalskSyster
Ett eventuellt bråck skulle förklara en del, förklarar dock inte de tarmrelaterade besvären..

Du kan ju ha flera diagnoser, jag sitter med magmunsbråck (opererat), IBS och en opererad galla. Det tillsammans med PCO och näspolypos..
Citera
2016-09-20, 20:57
Medlem
Jag har haft samma problem nu i runt ett år konstant illamående och mer eller mindre samma problem har iofs bara gjort gastroskopi och blodprover och allt verkar normalt håller på att bli galen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in