Har inte jobbat på ett år på grund av smärtor i rygg och nacke efter en olycka som jag och läkare tyckt har omöjliggjort det. Har trots det inte lyckats få igenom någon ersättning från försäkringskassan och för drygt en månad sedan började jag jobba igen trots att jag egentligen inte klarar det alls, har konstant ont. Nu har jag tydligen äntligen fått igenom sjukersättning med försäkringskassan men jag har jobb igen!! Hur kommer försäkringskassan se på det här? Om jag hoppar av jobbet nu finns det någon risk att försäkringskassan kommer tycka att jag fuskat på nått sätt? Kan de få reda på det?
Jobba på säger jag. Du får mer pengar av att jobba och det är bättre för psyket att få interagera med andra människor samt nätverka. Sen så vill du nog inte torska på försäkringsbedrägeri för då lär du få det kämpigt med jobb en bra tid framöver...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!