2016-01-20, 22:56
Medlem
brainoverflows avatar
Jag skulle gärna däcka på ett sånt ställe, bara ligga och käka, dricka kaffe och läsa bok på en lördag. Typ som källaren på Barbro. Någon som har något tips?
Citera
2016-01-20, 23:01
Medlem
Gabriel Knights avatar
Ett fik där man kan ligga ner och dricka kaffe och äta som i det gamla romarriket?

Jag trodde inte något sådant ställe fanns i Sverige men det låter spännande.
Om det inte finns borde det startas sådana över hela landet och inte bara i Stockholm
Senast redigerad av Gabriel Knight 2016-01-20 kl. 23:04.
Citera
2016-01-20, 23:09
Medlem
brainoverflows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Ett fik där man kan ligga ner och dricka kaffe och äta som i det gamla romarriket?

Jag trodde inte något sådant ställe fanns i Sverige men det låter spännande.
Om det inte finns borde det startas sådana över hela landet och inte bara i Stockholm
Ja det borde fan vara standard. Jag har aldrig varit mkt för att sitta upp, kan inte förstå hur jävla inne man ska vara i en bok för att man frivilligt sitter på ett café och läser, när man kan gå hem till den oslagbara komforten av en soffa och läsa istället.

Helt underbart på bakfyllan att få folk som kommer och serverar mat och dryck när man ligger och är bakis, men jag skulle gärna däcka där även efter jobbet.
Citera
2016-01-21, 04:52
Medlem
Unisertits avatar
Blir kladdigt och jobbigt att äta och dricka saker när man ligger ned. Svårt att ha konversationer med folk. Nä, låter piss om inte pajjerna är tillräckligt goda.
Citera
2016-01-21, 04:57
Medlem
SilentVictorys avatar
Det finns nog inte av den enkla anledningen att det inte är ekonomiskt hållbart. Blir ju inget kundflöde om folk ska lägga sig och läsa böcker inne på ett kafé. I så fall får man ha en jäkla stor lokal, men det lär ju knappast blir hållbart det heller.
Citera
2016-01-21, 10:09
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Blir kladdigt och jobbigt att äta och dricka saker när man ligger ned. Svårt att ha konversationer med folk. Nä, låter piss om inte pajjerna är tillräckligt goda.

Kunde de gamla romarna ligga till bords och äta så kan väl vi det också

För att förklara så låg man alltså till bords vid festmåltiderna.
Man låg på soffor med huvudändan mot bordsänden och stödde sig vänster arm och åt med höger hand.

Nu hittar jag ingen bra bild på hur det såg ut mer än en skämtbild med två gäss som ligger till bords på romerskt vis

https://ixquick-proxy.com/do/show_pi...9cf80cf92aa48f
Senast redigerad av Gabriel Knight 2016-01-21 kl. 10:12.
Citera
2016-01-21, 10:18
Medlem
DRD4s avatar
Kolla om det gamla taxifiket ligger kvar på Kungshomen? St Eriksgatan/ Pontonjärgatan.

Dom hade ett rum en halv trappa ner som var lite laid back.

Flödderkafe, Hårsarfika.
Citera
2016-01-21, 10:33
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainoverflow
Ja det borde fan vara standard. Jag har aldrig varit mkt för att sitta upp, kan inte förstå hur jävla inne man ska vara i en bok för att man frivilligt sitter på ett café och läser, när man kan gå hem till den oslagbara komforten av en soffa och läsa istället.

Helt underbart på bakfyllan att få folk som kommer och serverar mat och dryck när man ligger och är bakis, men jag skulle gärna däcka där även efter jobbet.
Låter som en jäkligt bra affärsidé! Jag hade också kunnat tänka mig att ligga ner på någon madrass medans personalen kommer och serverar kaffe och krans. Ev en kryllig ostmacka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in