• 1
  • 2
2016-03-08, 14:21
Medlem
DinDrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Tog tre dagar, eller ja 4 då för jag ringde på söndagen, på "skitbanken" swedbank där man bara ringde telefonbanken och allt var fixat på 2-3 minuter. Härligt det måste vara att vara kund i banker där man måste gå till kontor för att sköta business.
Kommer ihåg när jag skulle avsluta ett mina åtaganden i handelsbanken. Tog mig ungefär 9 timmar som jag fick vara borta från jobbet totalt eftersom man var tvungen att söka upp fysiskt kontor totalt 3 gånger.

Och man blir ju ännu gladare när dom verkar behandla kunder olika...
Sitter på 6:e dagen nu och inga pengar har dykt upp och ringer man får man inget som helst jävla vettigt svar. Mer än att "oj oj, det kan ta upp till 2 månader pga hög belastning". Fuck me sideways va lack man blir på att prata med en vägg som inte kan ordna en kopp kaffe ens!

Någon annan som har fått vänta länge? Eller hur lång tid tog det för er?
Senast redigerad av DinDr 2016-03-08 kl. 14:24.
Citera
2016-03-08, 18:33
Medlem
RostigHinks avatar
Själv tar jag inte ut mitt IPS utan det får vara kvar med aktier och fonder i. Chansen är att skatten blir lägre då jag tar ut den när jag är pensionär.
Citera
2016-03-08, 18:53
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Själv tar jag inte ut mitt IPS utan det får vara kvar med aktier och fonder i. Chansen är att skatten blir lägre då jag tar ut den när jag är pensionär.

Har även fått för mig att man fortfarande kan sätta in pengar på iPs men att det det avdragsgilla beloppet sänktes till 1800 per år?

Skiten får ligga kvar och skrota . Har bara 30k kr ish i iPs.
Citera
2016-03-08, 22:40
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBirdIsTheWord
Har även fått för mig att man fortfarande kan sätta in pengar på iPs men att det det avdragsgilla beloppet sänktes till 1800 per år?

Skiten får ligga kvar och skrota . Har bara 30k kr ish i iPs.
Det var 1800 förra året. Från i år medges inget avdrag alls om man har tjänstepension. Har man inte tjänstepension gäller andra regler.
Citera
2016-03-14, 04:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Men sparande på IPS har du ju fått göra avdrag på. Så pengarna var ju inte redan skattade. Eller sparade du mer än 12k per år? Eller sket du i att göra avdrag?

missade å göra avdrag det skulle göras automatiskt sa min bankman.
Citera
2016-03-14, 14:02
Medlem
DinDrs avatar
Är nu inne på 10:e bankdagen(!) och fortfarande har inga pengar dykt upp...

Ytterligare ett exempel på Nordeas idioti till kundbemötande fick jag idag då jag ringde supporten och bad dom kolla vad som var på gång.
Idiot 1 sa att det hade varit något strul med min blankett som fick sändas tillbaka till det kontor jag var inne på och att dom hade rättat till den och skickat tillbaka till IPS-kontoret.
Ringde ett par timmar senare och pratade med idiot 2 som inte aaaalls kunde se att den, blanketten gått i retur, och bara hänvisade till lång handläggningstid.

Blir så sur, alla fonder är sålda och pengarna ligger bara på ett IPS-likvidkonto så allt dom behöver göra är att dra av skatt och föra över till mitt personkonto.
Och detta tar tydligen längre tid än 10 bankdagar... Suck!
Citera
2016-03-14, 17:57
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Då har din bank inte gjort sitt jobb. Du borde ta upp detta med dem.
Citera
2016-03-14, 21:11
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry

Ta kontakt med skatteverket, mycket går att korrigera i efterhand (iaf inom rimlig tid)
Citera
2016-03-22, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinDr
Är nu inne på 10:e bankdagen(!) och fortfarande har inga pengar dykt upp...

Ytterligare ett exempel på Nordeas idioti till kundbemötande fick jag idag då jag ringde supporten och bad dom kolla vad som var på gång.
Idiot 1 sa att det hade varit något strul med min blankett som fick sändas tillbaka till det kontor jag var inne på och att dom hade rättat till den och skickat tillbaka till IPS-kontoret.
Ringde ett par timmar senare och pratade med idiot 2 som inte aaaalls kunde se att den, blanketten gått i retur, och bara hänvisade till lång handläggningstid.

Blir så sur, alla fonder är sålda och pengarna ligger bara på ett IPS-likvidkonto så allt dom behöver göra är att dra av skatt och föra över till mitt personkonto.
Och detta tar tydligen längre tid än 10 bankdagar... Suck!

Hur har det gått för dig?

Sålde du själv av fonderna och därefter lämna in blanketten eller lät du banken sköta allting?
Citera
2016-03-22, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Känns det inte rätt otroligt att vi ska få lägre skatter i framtiden? I mina ögon är det rätt självklart att skatterna kommer öka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in