• 1
  • 2
2016-01-20, 15:57
Medlem
Hej, jag och min pojkvän fick en nostalgitripp och ville kolla in våra gamla konton på dayviews eller bilddagboken som det kallades för för länge sen när vi använde det. Problemet är att min killes konto har ett gästlösenord som han inte kommer ihåg och han kommer inte ihåg sitt vanliga lösenord för den delen heller. I vanliga fall kan man ju lösa sånt här genom att återställa eller att få ett nytt lösenord via mail, men eftersom det här är så gammalt är det också en gammal mail som nu förmodligen raderats permanent då den inte varit aktiv på ett bra jävla tag (skit hotmails regler) Så min fråga är, finns det NÅGOT sätt att kunna logga in eller komma förbi gästlösenordet för se dessa bilder igen? Skulle vara jävligt tråkigt annars då han knappt har några bilder på sig själv som yngre förutom där. Tack för svar!
Citera
2016-01-20, 16:18
Bannlyst
Nej. Och man glömmer inte en mejl, utan man glömmer dess lösenord. Återställ lösenordet till mejlen. Konton raderas inte om man inte ber om det själv, speciellt inte hos gmail eller hotmail.
Citera
2016-01-20, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xiao8
Nej. Och man glömmer inte en mejl, utan man glömmer dess lösenord. Återställ lösenordet till mejlen. Konton raderas inte om man inte ber om det själv, speciellt inte hos gmail eller hotmail.
Snälla, läs gärna på lite innan du svarar. Hotmail tar visst bort mail-konton som varit inaktiva för länge.
Citera
2016-01-20, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maomaox
Snälla, läs gärna på lite innan du svarar. Hotmail tar visst bort mail-konton som varit inaktiva för länge.
Läs innan du svarar.

Citat:
Konton raderas inte om man inte ber om det själv, speciellt inte hos gmail eller hotmail.
Citera
2016-01-20, 17:53
Medlem
Citat:
Läs innan du svarar.
http://www.sweclockers.com/forum/tra...a-hotmailkonto
"Hittade detta på help.msn.com

Kontoaktivitet

* Om du inte loggar in under 30 dagar (eller inom 10 dagar från det att du registrerat kontot) inaktiveras ditt konto. När kontot inaktiveras tas alla meddelanden, mappar och kontakter bort, men kontonamnet är kvar.

* Om kontot är inaktivt i ytterligare 90 dagar tas det bort permanent.

* Meddelanden i mappen Skickade meddelanden som är äldre än 30 dagar tas bort."

Dessutom när jag försöker logga in med ett gammalt hotmail konto så står det bara "Det Microsoft-kontot finns inte. Ange ett annat konto eller skaffa ett nytt." Och jag vet att det både finns/fanns och är rättstavat, så det har raderats.
Citera
2016-01-20, 17:53
Medlem
Citat:

kanske inte nu längre men förr i tiden tog hotmail bort inaktiva mails. med inaktiva menar jag när man inte har loggat in på 10-15 år.
Citera
2016-01-20, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agggorius
kanske inte nu längre men förr i tiden tog hotmail bort inaktiva mails. med inaktiva menar jag när man inte har loggat in på 10-15 år.
Hotmail finns ju egentligen inte längre då outlook tog över så jag antar att mitt konto tagits bort då hotmail fortfarande bestämde. Dock så var det inte gammalt, utan har inte loggat in på 2-3 år bara. Kolla i mitt svar ovanför, där står det om kontot har varit inaktivt i 90 dagar så tas det bort permanent.. Det är det jag misstänker har hänt med mitt konto.
Citera
2016-01-20, 17:57
Bannlyst
Citat:
http://www.sweclockers.com/forum/tra...a-hotmailkonto
"Hittade detta på help.msn.com

Kontoaktivitet

* Om du inte loggar in under 30 dagar (eller inom 10 dagar från det att du registrerat kontot) inaktiveras ditt konto. När kontot inaktiveras tas alla meddelanden, mappar och kontakter bort, men kontonamnet är kvar.

* Om kontot är inaktivt i ytterligare 90 dagar tas det bort permanent.

* Meddelanden i mappen Skickade meddelanden som är äldre än 30 dagar tas bort."

Dessutom när jag försöker logga in med ett gammalt hotmail konto så står det bara "Det Microsoft-kontot finns inte. Ange ett annat konto eller skaffa ett nytt." Och jag vet att det både finns/fanns och är rättstavat, så det har raderats.

Med din attityd tror du folk vill hjälpa dig?
Citera
2016-01-20, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrBBCC
Med din attityd tror du folk vill hjälpa dig?
Hur är det där att ha attityd? Jag har inte svarat något elakt? Men såklart jag inte kommer svara på ett "glatt" sätt tillbaka när personer direkt skriver att jag har fel. Självklart har jag ju kollat upp så att det faktiskt är så, annars skulle jag inte skriva det och då är det inte så kul att få tillbaks "nej du har fel". I mitt svar försökte jag förtydliga att inaktiva konton faktiskt raderades, ser inte hur det är att ha attityd.
Citera
2016-01-21, 01:57
Bannlyst
Citat:
Hur är det där att ha attityd? Jag har inte svarat något elakt? Men såklart jag inte kommer svara på ett "glatt" sätt tillbaka när personer direkt skriver att jag har fel. Självklart har jag ju kollat upp så att det faktiskt är så, annars skulle jag inte skriva det och då är det inte så kul att få tillbaks "nej du har fel". I mitt svar försökte jag förtydliga att inaktiva konton faktiskt raderades, ser inte hur det är att ha attityd.
Lol feminist detected... "ALLA HAR FEL FÖRUTOM JAG!"

Kontos tas inte bort och Sweclockers är lika pålitlig som din morsas fitthål.
Citera
2016-01-21, 05:02
Medlem
Konton tas visst bort från hotmail efter ett tag.

Det är inte allt för ovanligt att folk reggar de e-mailadresser som folk har använt vid sin registrering för facebook för att ta över dessa konton. Inte ovanligt att ägarna till facebook-kontona har skaffat nya e-mailadresser och kör på dem istället.

Med andra ord - har kontot tagits bort så står det dig fritt att registrera e-mailadressen hos hotmail igen. Därefter resettar du lösenordet.
Citera
2016-01-21, 07:01
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Lol feminist detected... "ALLA HAR FEL FÖRUTOM JAG!"

Kontos tas inte bort och Sweclockers är lika pålitlig som din morsas fitthål.
Hmm, vad är detta...
http://windows.microsoft.com/en-us/w...account-closed
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här