Citat:
Ursprungligen postat av
Hetsmongo
Gör som i Indien. På störra köpcentrum har dem ID-kontroll och metalldetektorer. Medtagna väskor checkas in i en garderob och alla måste gå igenom metalldetektor. Överdrivet? Ja, men Nordstan MÅSTE städas upp.
Det är efter butiksstängning som normala människor undviker stället, det är öppet hela jävla natten, så det har alltid hängt mycket skumma människor där. Knarkare, alkisar och urspårade kids, och såklart en del fältarbetande socialarbetare. I min ungdom(inte så länge sedan), när jag gick på gymnasiet, och haffat min första, "riktiga", flickvän, som råkade bo ute i Floda, så fick jag hänga med ner X antal gånger för att hon skulle med nattåget eller tidiga morgontåget(när hon inte sov över hos mig). För att komma till skott, så var det redan då, rätt mycket intressanta karaktärer som hängde i Nordstan på den tiden av dygnet!
Man kan säga mycket om Nordstan, men, det går onekligen ganska bra, de omsätter väl ca 5 miljarder(exklusive alla företag som sitter i kontor i fastigheterna, och det är rätt många), så det är nog en av Sveriges absolut mest aktiva marknadsplatser.