• 1
  • 2
2005-11-12, 13:51
Medlem
Hylands avatar
Varför skummar urinet endast när man har druckit öl? Vilket ämne är det som skapar denna effekt?
Djupa tankar nu.
Citera
2005-11-12, 13:55
Medlem
alcatrazs avatar
Det är väl samma ämne som gör att ölen skummar i glaset antar jag. vet dock inte namnet på den?
Citera
2005-11-12, 13:56
Medlem
Hylands avatar
Jo det antar jag också. Vill bara veta vilket ämnde det är.
/Smileyhyland
Citera
2005-11-12, 13:57
Medlem
amfolyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Varför skummar urinet endast när man har druckit öl? Vilket ämne är det som skapar denna effekt?
Djupa tankar nu.

Skumm i ölet = kiss i ölet?
Citera
2005-11-12, 14:11
Medlem
Geils avatar
relaterad fråga: Varför luktar kisset kalaspuffar när man dricker öl?
Citera
2005-11-12, 14:15
Medlem
Inremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geil
relaterad fråga: Varför luktar kisset kalaspuffar när man dricker öl?

Kalaspuffsdoftande urin är verkligen ett av livets stora mysterier,tillika orsaken till att jag ALDRIG äter kalaspuffar nu förtiden....misstänker att jag hittat smak och aromtillsättningen. Skummar inte urin alltid? Får testa att kissa lite i ett glas för att styrka min tes, men jag är ganska säker.
Citera
2005-11-12, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inremo
Kalaspuffsdoftande urin är verkligen ett av livets stora mysterier,tillika orsaken till att jag ALDRIG äter kalaspuffar nu förtiden....misstänker att jag hittat smak och aromtillsättningen. Skummar inte urin alltid? Får testa att kissa lite i ett glas för att styrka min tes, men jag är ganska säker.
Lät så där lagomt trevligt. Nån som sett det där videklippet där en kille kissar i en öl på en fest och ger det till en tjej som ovetande dricker upp det. Behöver jag säga att det var ungar under 18
Citera
2005-11-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakobsson_
Lät så där lagomt trevligt. Nån som sett det där videklippet där en kille kissar i en öl på en fest och ger det till en tjej som ovetande dricker upp det. Behöver jag säga att det var ungar under 18
haha ja den är riktigt rolig, det värsta är att hon fortsätter att dricka av det.
Citera
2005-11-12, 16:32
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Djupa tankar nu.

Som någon redan nämnt så är även jag tämligen övertygad om att mitt urin ALLTID skummar. Min tes till detta fenomen är saltet i urinet som åker i en härlig kaskad rätt ner i vattnet i holken. Det blir då "saltskum" precis som det blir när man häller saltvatten i vatten.

Kalaspuffs-fenomenet är jag också bekant med, dock har jag inget svar på varför urin kan lukta kalaspuff.
Jag har dock inte slutat äta kalaspuffar p.g.a doften. Däremot dricker jag sällan kiss.
Citera
2005-11-12, 16:35
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Som någon redan nämnt så är även jag tämligen övertygad om att mitt urin ALLTID skummar. Min tes till detta fenomen är saltet i urinet som åker i en härlig kaskad rätt ner i vattnet i holken. Det blir då "saltskum" precis som det blir när man häller saltvatten i vatten.

Kalaspuffs-fenomenet är jag också bekant med, dock har jag inget svar på varför urin kan lukta kalaspuff.
Jag har dock inte slutat äta kalaspuffar p.g.a doften. Däremot dricker jag sällan kiss.
Jo men upplefver inte ni andra att urinet skummar mer när man har druckit öl?
Innehåller då öl mer salt än läsk/juice?
Citera
2005-11-12, 16:36
Medlem
Schulls avatar
Det gör det inte för mig
Citera
2005-11-12, 16:40
Medlem
Kan det vara kolsyran ?
Citera
  • 1
  • 2