2016-01-20, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillbakablicken
Ptja, statistik är objektiv och skulle en folkgrupp vara överrepresenterad per capita enligt statistik för någonting så som våldtäkter så är väl statistiken "rasistisk" antar jag.

Det spelar ingen roll om man har tatuerat hakkors på kroppen eller är med i anti-rasistiska rörelser.
Statistik ljuger inte.

Statistik kan visa sanningen utan att visa hela sanningen och därmed är slutsatserna förljugna. Om en folkgrupp är överrepresenterad i brottsstatistik kan det ju i viss mening vara sant, men samtidigt finns ingen överrepresentation om man väger in socioekonomiska faktorer och det sociala stigma det innebär att förtryckas av majoritetsbefolkningen.
Citera
2016-01-20, 12:00
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
har ngn koll pa vart stora gratisvenemang kommer hallas?? Midnattsloppet är ju ett exempel. Flera??

Lidingöupploppet, Kebabsvarvet i Göteborg,...
Citera
2016-01-20, 12:02
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Hur många kommer att vilja semestra inrikes i sommar när våra samhällen domineras av aggressiva MENA:iter? Inte jag iaf!
Citera
2016-01-20, 12:07
Medlem
Vilken tur att man redan har införskaffat försvarspray samt börjat träna inför den stundande våldtäktsommaren. Det lär ju hjälpa föga om en hel hord attackerar en men. Och det är ju väldigt trevligt att höra att så många på fb etc anser att man har som ung svenska kvinna per automatik har "bett om detta", och att man inte kan räkna med att svenska män att kommer till ens undsättning.

Aja, skitsamma. Kul fest. Yolo osv. Ser fram emot sommaren. Äntligen kanske det är min tur att få lite kärlek av dessa härliga, exotiska män jag suktat efter så länge....
Citera
2016-01-20, 12:09
Medlem
Balkan-Kings avatar
Mange, rigtig mange på "Integration och invandring" tråder vil male fanden på alteret selv om de aldrig går i kirke.
Citera
2016-01-20, 12:13
Medlem
Citat:
Vi kan göra en utmaning då!
Ni meningsmotståndare samlar in alla fall ni kan få tag om, gällande våldtäkt och sexuella trakasserier utförda av vita män under sommaren 2016.
Vi gör det samma med signalement som tyder på utländsk påbrå, sen talas vi vid i slutet av augusti och stämmer av med varandra..

Sverigekartan för importerad brottslighet är redan igång i en tråd här på Flashback.
Alla kan lokalt hålla koll i sina orter och rapportera till denna tråd.

(FB) Flyktingars sexuella trakasserier sprider sig som en epidemi, sverigekarta.
Citera
2016-01-20, 12:13
Bannlyst
Jag tror många svenska flickor kommer få lida men mig gör det inget. Låt det ske. Jag är inte kvinna och svensk har jag slutat kalla mig för länge sen.

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2016-01-20, 12:14
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Lidingöupploppet, Kebabsvarvet i Göteborg,...
Alla RIX-fm festivaler runt om i landet, Kulturkalaset i GBG, Stadsfester i random städer, midsmmarfiranden runt om i landet, omklädningsrum vid campingar/allmänna badplatser. Ja det finns potentiella platser. Tur att man i principhar en ögen ö där man brukar tillbringa sommaren.

Btw, köp försvarsspray på Kjell och Company medan det går att köpa. 150 kr så har ni något som kan vara skillnaden mellan liv och död.
Citera
2016-01-20, 12:14
Medlem
Minipaxs avatar
Invandrare mot svenskar, män mot kvinnor, polis mot svenskar, vänster mot höger och en stor grupp av "vanliga" människor som kommer att fara illa.

Kvinnor, tjejer, flickor och barn som kommer att utsättas för grova övergrepp samtidigt som den svenska mannen är handlingsförlamad på grund av skräcken att kallas rasist.

Det här är otäckt.
Citera
2016-01-20, 12:18
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuclearHolohoax
Sverigekartan för importerad brottslighet är redan igång i en tråd här på Flashback.
Alla kan lokalt hålla koll i sina orter och rapportera till denna tråd.

(FB) Flyktingars sexuella trakasserier sprider sig som en epidemi, sverigekarta.

Yes yes jag vet, det var just den jag hade i åtanke när jag skrev inlägget.
Men nu är det upp till vänsterpöbeln att göra en spegelvänd sådan, så kan vi sitta o snacka statistik sen till hösten!
Citera
2016-01-20, 12:18
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Statistik kan visa sanningen utan att visa hela sanningen och därmed är slutsatserna förljugna. Om en folkgrupp är överrepresenterad i brottsstatistik kan det ju i viss mening vara sant, men samtidigt finns ingen överrepresentation om man väger in socioekonomiska faktorer och det sociala stigma det innebär att förtryckas av majoritetsbefolkningen.

Av ren nyfikenthet:

Hur beräknas faktorn "det sociala stigma det innebär att förtryckas av majoritetsbefolkningen" rent kvantitativt?

Detta måste göras om man skall kunna uttala sig om vad statistiken visar rent matematiskt.
Annars kan ju alla sätta in sin egen subjektiva faktor och komma fram till att en viss grupp är överrepresenterad, underrepresenterad eller att det inte finns någon skillnad...allt beroende på vad man önskar att statistiken skall visa.
Citera
2016-01-20, 12:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorsac
Etnicitet har inget med våldtäkter att göra, att koppla ihop våldtäkter med en viss folkgrupp är ren och skär rasism.
Nu kommer vi aldrig att få veta hur stor % av överfallen som begås av invällarna
http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle22121034.ab
följden av detta borde då bli att vi inte ens kommer att få en statistik över hur många kvinnor som blir misshandlade, våldtagna trakasserade, förnedrade, rånade mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in