• 1
  • 2
2016-01-19, 20:59
Medlem
Vete fan var den här tråden gör sig bäst och är inte riktigt i balans för att leta nu. Gjort några sökningar men inte hittat någon lämplig tråd, så finner mod att den är felaktigt placerad så var så god och skicka den till rätt adress. (Valet baseras på att jag har Windows och att felet troligen är något med mjukvara)

Fittdatorn i fråga är väl inte dagsfärsk, men fungerar. Däremot så löper den risk att bli en före detta dator i olika delar utspridda över ett vardagsrumsgolv. Jag kom hem efter träningen och tänkte titta på Farmen, och får en ljudspår som låter ungefär så här: "Progra... mmet... d... u... tittar... på..." och en bild i samma stuk. Så har det varit ett tag, men har inte brytt mig om det förrän nu. Youtube fungerar, men inte SVT- eller TV4-play utan då hackar det och är allmänt jävla negerbög.

Hur löser jag det här? Har 100/10-lina så det kan omöjligen vara där felet ligger. Vad datorn beträffar så ser det ut så här:

Compaq Presario
Processor: AMD V140 2.30 GHz
Grafikkort: ATI Radeon HD4250
Op. system: Windows 7
RAM: 8 GB
SSD-disk

Vore tacksam för snabb hjälp så jag kan se Farmen innan klockan blir för mycket. Har testat flush-DNS, det är ungefär så långt min kunskap sträcker sig. (Skall testa en annan webbläsare när jag skrivit klart här, använder Firefox nu)

Edit: Google Chrome startar inte när jag dubbelklickar och Internet Explorer öppnar två flikar. Vad är det för fel?

Edit två: Det är samma problem i IE.
Senast redigerad av Cimaron 2016-01-19 kl. 21:04.
Citera
2016-01-19, 21:26
Medlem
revodnebs avatar
Virus?
Citera
2016-01-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Virus?
Nej jag genomsöker datorn någon gång i veckan så där, så det tror jag inte.
Citera
2016-01-19, 22:06
Medlem
tjorven20s avatar
problemet ligger nog hos svt / tv4 play.
installera om chrome och testa igen.
Citera
2016-01-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven20
problemet ligger nog hos svt / tv4 play.
installera om chrome och testa igen.
Men problemet har ju bestått ett tag. Det gäller även för Viasats playkanaler... Eller ja, ALLA play-kanaler. Så det måste ju vara något med min dator.
Citera
2016-01-19, 22:19
Medlem
tjorven20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Men problemet har ju bestått ett tag. Det gäller även för Viasats playkanaler... Eller ja, ALLA play-kanaler. Så det måste ju vara något med min dator.

Laggar youtube? isåfall är det nog datorn, annars inte. men det kan väl vara ditt internet endå.
Citera
2016-01-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven20
Laggar youtube? isåfall är det nog datorn, annars inte. men det kan väl vara ditt internet endå.
Nej youtube fungerar, vimeo också, samt liveleak.

Hur kan det vara mitt internet och hur löser jag det?
Citera
2016-01-20, 01:35
Medlem
ADD-Bennys avatar
Det är samma problem med play hos mig med och jag har lokaliserat felet till den här jävla Flash player....

Det är flera som har upptäckt samma sak och exempelvis en gammal dator som har en tidig version av Flash laggar inte som en nyare dator gör med nyare version av Flash och det är samma film som testas.

Det är Flash som SUGER och inte bara processorkraft utan fullständigt.

Jag kan spela upp varenda filmformat som finns och spela upp tv och spela in samtidigt utan problem men tv4 play går INTE. Värdelöst.

Youtube är inte Flash längre utan det är html 5 vilket är en helt annan sak. Det fungerar ju.

Nä prova en äldre version av Flash och se om det blir bättre. Någon runt version 10 nånting.
Citera
2016-01-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-Benny
Det är samma problem med play hos mig med och jag har lokaliserat felet till den här jävla Flash player....

Det är flera som har upptäckt samma sak och exempelvis en gammal dator som har en tidig version av Flash laggar inte som en nyare dator gör med nyare version av Flash och det är samma film som testas.

Det är Flash som SUGER och inte bara processorkraft utan fullständigt.

Jag kan spela upp varenda filmformat som finns och spela upp tv och spela in samtidigt utan problem men tv4 play går INTE. Värdelöst.

Youtube är inte Flash längre utan det är html 5 vilket är en helt annan sak. Det fungerar ju.

Nä prova en äldre version av Flash och se om det blir bättre. Någon runt version 10 nånting.
Har du möjlighet att länka var jag kan ladda ned den?
Citera
2016-01-20, 13:57
Medlem
kimdah2002s avatar
Kanske dags att installera om datorn om inte chrome funkar.

Vilket os kör du?
Citera
2016-01-20, 14:13
Medlem
hasenfrasens avatar
Alltså lixom, ditt grafikkort har prestanda som top-notch grafik hade runt sekelskiftet. Det får ett PASSMARK-poäng på 129.

Ett GT630 på kjell.com för 399 spänn ger ett passmark på 796. Ett GT740 för 599 ger ett passmark på 1560 dvs 11 gånger snabbare än din nuvarande grafik.

Intels nyare processorer med inbyggd grafik ger ett PASSMARK på ca 800, dvs 6 gånger snabbare än ditt nuvarande.

http://www.videocardbenchmark.net/
Citera
2016-01-20, 15:23
Medlem
ADD-Bennys avatar
Googla på problemet så ser ni att det inte är helt o hållet datorns prestanda som är boven. En gammal Flash fil som inte laggade på en dator för 15 år sedan laggar idag med nyare grejer. Då kan det inte vara datorn va?

Jag tycker inte att det ska behövas en groteskt speldator för att se på play. Det går ju bra med allt annat i videoväg men inte Flash.

Starta aftonbladet och kolla på processen så skjuter den i topp på grund av alla annonser med Flash. Inaktivera Flash i browsern och prova igen, inte i närheten av samma belastning och då är det fan ta mig något fundamentalt fel på Flash.

Jag har testat på många datorer och det är samma sak. Men en speldator för över en månadslön då går det bra.....

Äldre version av Flash finns på Adobe.se

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in