2016-01-19, 20:57
Medlem
Hej,

Fick idag en ny iPhone 6s och när jag väl fått igång den och loggade in på mitt apple-id och icloud så fick jag plötsligt alla min flickväns bilder i min telefon.

Jag har försökt komma på hur och varför utan framgång. När jag kikar på iClouds hemsida så har jag bara min Macbook & iPhone som enheter men bilderna kommer från hennes flöde. Jag har aldrig varit inloggad via hennes apple-id eller liknande.

Jag får inte ihop det och undrar ifall någon här kan förklara för mig? Gissar att det har något med Wi-fi och göra? Om någon kan förklara hur jag får bort detta så skriv gärna.

Kan spoila att de inte var något spännande alls bara massa bilder på blommor, barn och annat tråkigt.

/d
Citera
2016-01-19, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djolle
Hej,

Fick idag en ny iPhone 6s och när jag väl fått igång den och loggade in på mitt apple-id och icloud så fick jag plötsligt alla min flickväns bilder i min telefon.

Jag har försökt komma på hur och varför utan framgång. När jag kikar på iClouds hemsida så har jag bara min Macbook & iPhone som enheter men bilderna kommer från hennes flöde. Jag har aldrig varit inloggad via hennes apple-id eller liknande.

Jag får inte ihop det och undrar ifall någon här kan förklara för mig? Gissar att det har något med Wi-fi och göra? Om någon kan förklara hur jag får bort detta så skriv gärna.

Kan spoila att de inte var något spännande alls bara massa bilder på blommor, barn och annat tråkigt.

/d

Kan det vara så att hon använder iCloud-bilder och har aktiverat att dela sina bilder med sina vänner, och att du på så vis ser hennes bilder i din lur?

https://support.apple.com/sv-se/HT202786
Citera
2016-01-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Kan det vara så att hon använder iCloud-bilder och har aktiverat att dela sina bilder med sina vänner, och att du på så vis ser hennes bilder i din lur?

https://support.apple.com/sv-se/HT202786

Hej,

Nej så verkar det inte vara, hon har inte iCloud-family på heller.
Väldigt konstigt det hela, loggar jag in på mitt iCloud i webbläsaren
finns dem där också.

Kan de vara något med iTunes och att hon haft sin telefon inkopplad i min macbook?

/d
Citera
2016-01-20, 23:02
Medlem
BruceHingsteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djolle
Hej,

Nej så verkar det inte vara, hon har inte iCloud-family på heller.
Väldigt konstigt det hela, loggar jag in på mitt iCloud i webbläsaren
finns dem där också.

Kan de vara något med iTunes och att hon haft sin telefon inkopplad i min macbook?

/d
Ja så kan det vara, du får låsa in Mac:en innan hon lyckas sabba den också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in