• 1
  • 2
2016-01-20, 08:26
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Tulk
Har säkert också med att allt skall vara billigt,billigt.
Ingen som i tillverkningen vill göra ett riktigt fläkthjul.
Istället gör man något av en plåt som liknar en visp.
Samma med vattenpumpshjul.
Du har inte sett en kupevärmare ser jag. Sitter inte nåt i plåt som liknar en visp, ingen visp jag nånsin sett ivf.
Det sitter en tunn radialfläkt i formsprutad plast, storleken på fläkten (och hela värmaren) gör att den måste hålla ett högt varv för att transportera tillräckligt med luft. Nackdel att det låter lite, fördel att den tar lite plats och kan sitta monterad på mittkonsolen året om utan att vara i vägen.
Citera
2016-01-20, 08:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Köpte en kupévärmare på Jula för ca 8 år sedan. Kostade hela 99 spänn och har en effekt på 1400 watt. Hörs ingenting och fungerar ypperligt, används dagligen under den kalla perioden.
Citera
2016-01-20, 09:16
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag har en Modernum från Biltema, den låter ju en del inne i bilen, men utanför hörs den nästan inte alls. Ni kanske behöver bättre ljudisolerade bilar om grannarna klagar.
Citera
2016-01-21, 08:23
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Då var det klarlagt, men för er som tycker att det är ett ickeproblem kan jag ju påpeka följande:

När man kommer ut till parkeringen på morgonen med en trettonkilos unge på ena armen och portföljen i den andra handen och ska iväg till dagis så är det faktiskt inte så litet störande att man först måste dra ut sladden ur två uttag och samla ihop den, trots allt man har i händerna, bara för att ungen ifråga skiter ner sig av skräck på grund av jetplansljudet om man försöker placera honom i bilen innan man drar ur sladden. Tro det eller ej.

Sätter man ner ungen på marken för att i lugn och ro dra ur sladden så ser han till att göra sitt bästa för att bli överkörd av trafiken runtomkring. Så ljudet kan faktiskt vara en djävla olägenhet. Dagens i-landsproblem, men ändå.
Nu vet jag inte hur din parkering ser ut, men du har inte möjlighet att lösa det genom att koppla fjärrstyrning till uttaget? På så vis kan du slå av strömmen innan du går ut till bilen, sätta in ungen och därefter dra ut sladden innan du drar iväg.
Citera
2016-03-22, 22:00
Medlem
update: det var fel på den, fick byta den, nu går den tyst som fan
Citera
2018-10-27, 10:44
Medlem
Köpte en DEFA Termini II 1700 i förrgår.

Om jag monterar på mittkonsollen med hjälpa av den monteringsplattan som skruvasfast, hur sjutton får man sen lös fläkten utan att bryta sönder fläkt och fäste (om man inte har ett väldigt speciellt specialverktyg)? Jag menar, en skruvmejsel kommer ju inte åt att lyfta den lilla låsflärpen i plast mellan fläkt och fästplatta. Den skall inte behövas sitta där permanent, jag vill kanske ta loss den under sommarhalvåret. Tar tacksamt emot tips.
Citera
2018-10-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connxion
Köpte en DEFA Termini II 1700 i förrgår.

Om jag monterar på mittkonsollen med hjälpa av den monteringsplattan som skruvasfast, hur sjutton får man sen lös fläkten utan att bryta sönder fläkt och fäste (om man inte har ett väldigt speciellt specialverktyg)? Jag menar, en skruvmejsel kommer ju inte åt att lyfta den lilla låsflärpen i plast mellan fläkt och fästplatta. Den skall inte behövas sitta där permanent, jag vill kanske ta loss den under sommarhalvåret. Tar tacksamt emot tips.

DEFAs fläktar är bara att skjuta i längsled på plattan, spärren släpper av sig själv. Typ "snäppfäste".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in