• 1
  • 2
2016-01-20, 02:17
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av titton
Tack för alla fina svar men ja sökte mest efter nån som vet hur snöreglerna ser ut för villaägare.

Jag orkar inte ens förklara varför jag inte vill betala nytt staket varje vinter, riskera att hundarna springer ut i vägen, varför jag inte vill riskera att mina barn får snömängder över sig, varför vi valt just nätstaket, att hundarna inte skäller eller varför jag inte har möjlighet att skotta bort en snödriva på 15meter långå 1 meter hög .

Ett FEMTON meter långt garage? > < Antingen så är du mytoman eller så är du hysterisk.

Ring kommunen och hur som helst, RYCK UPP dig!
Citera
2016-01-20, 07:17
Medlem
Bongomans avatar
Det spelar ingen roll vart snön rasar från ett tak. Förstör det sak eller egendom är takägaren ansvarig. Men om det är ett okänt problem så kan ersättningen jämkas om inga större skador (typ personskador) uppstått. TS måste alltså säga till att han är orolig för snön på garaget. Nu är problemet känt så nästa gång det kommer stora mängder snö måste grannen se till att det inte rasar. Gärna med fortsatt hjälp från TS som informerar om fara.

Tror heller inte det är första gången det händer men då fanns inget staket som kunde skadas.
Citera
2016-01-22, 12:53
Medlem
Tack för vettiga svar denna ggn! Det är första vintern vi har staket där.. Om man nu bygger ut garage så nära eller på gränsen, isf de normala 3-4 meter eller va de nu är, så får man väl bygga så det inte uppstår problem för den som bor brevid, alternativt vara noga med att röja av taket
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in