2016-01-19, 08:24
Medlem
downloaders avatar
Jag jobbar vakennatt och av olika anledningar så är behovet att nattpersonal inte så hög just nu. Samtidigt är behovet av vikarier högt men tillgången låg, detta har lätt till att man beslutat att sätta in nattpersonal på dag passen.

Nu (tisdag) har jag fått reda på att jag ska jobba dag från onsdag till fredag istället för natt. Alla timmar blir således förskjutna.

Vad är ersättning för detta?
Citera
2016-01-19, 08:28
Medlem
Conceptions avatar
Har du provat att fråga din chef?
Citera
2016-01-19, 08:43
Medlem
alienfins avatar
Vi får 70% och allt över 40t 100%.
Citera
2016-01-19, 09:45
Medlem
Kolla ditt avtal, plus det lokala.

Det kan hända att arbetsgivaren har en viss tid på sig att ändra schemat! Så är det 7 dagar så gäller ditt ordinarie schema.

Citat:
Ursprungligen postat av downloader
Jag jobbar vakennatt och av olika anledningar så är behovet att nattpersonal inte så hög just nu. Samtidigt är behovet av vikarier högt men tillgången låg, detta har lätt till att man beslutat att sätta in nattpersonal på dag passen.

Nu (tisdag) har jag fått reda på att jag ska jobba dag från onsdag till fredag istället för natt. Alla timmar blir således förskjutna.

Vad är ersättning för detta?
Citera
2016-01-19, 09:49
Medlem
Hos oss krävs att veckoschemat för nästa vecka, låg klart igår. Görs det därefter ändringar, så utbetalas ett tidsförskjutningstillägg samt kompensation för förlorad OB för natten. Men detta regleras lokalt i gällande kollektivavtal. Du får kolla med ditt fack eller representation.
Citera
2016-01-19, 11:07
Medlem
downloaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Har du provat att fråga din chef?

Fick inte tydligt svar varken från chefen eller facket. Jobbar i Jönköping. Här har vi att det ska sägas till 2 veckor i förväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in