• 2
  • 3
2016-01-19, 23:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typemyname
Fy helvete vilken skit du snackar. Aspartam är världens mest undersökta sötningsmedel som används av tiotals miljoner varje dag. Det är helt ofarligt för oss människor bortsett från dem med den medfödda sjukdomen fenylketonuri.

Här kommer en källa: http://www.livsmedelsverket.se/livsm...edel/aspartam/

Jävla idiot...

Samma verk som vill att vi ska trycka i oss inflamationsdrivande kolhydrater och utmålar fett som livsfarligt...
Citera
2016-01-20, 00:17
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Bla så kan det orsaka störningar i aptitreglering, blodsocker och ämnesomsättning.

Aspartan orsakar migrän hos en del.

Och det gör inte socker menar du?

Låt mig gissa, du är en sån där som också gått på myten att man alltid skall gå och smådricka vatten hela dagen, fast än man inte känner törst.

Men tack för det lugnande beskedet från en mycket väl insatt sötningsmedelskritiker, att det farliga med aspartam är att vissa människor kan få migrän.

Jag bjuder på en liten hemlis som ju kan stanna mellan oss; Migrän kan en del få helt utan aspartam också.

//Brute
Citera
2016-01-20, 11:12
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Samma verk som vill att vi ska trycka i oss inflamationsdrivande kolhydrater och utmålar fett som livsfarligt...

Istället för att tracka ner på livsmedelsverket så kan du väl återkomma med en källa? Kolhydrater är bara bra för oss hårt tränande icke wow-spelande hipsterpojkar, men sånt vet nog inte du något om.
Citera
2016-01-20, 16:35
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Absolut inte, bättre att dricka "vanlig" läsk än light.

Citat:
Lightprodukter ska man sky som pesten, dom är INTE bättre. Syntetiska sötningsmedel ställer till med en massa skit i kroppen.

Källa på det? Jag har sett studier där varken ökat sockersug eller andra biverkningar har påvisats. Det är socker man ska sky som pesten, särskilt om man rör på sig lite. Dricka med socker är mycket dåligt för kroppen och tänderna. Dricka med sötningsmedel är lika gott men helt ofarligt.
Citera
2016-01-21, 09:53
Medlem
Tack så mycket alla för svaren, riktigt schysst av er!

Tror dock jag inte tänker gå över på Light/Zero drycker men istället för läsk antingen göra som en viss herre skrev ovanför med tillbringare med lime, eller/och kolsyrat vatten/ loka crush .

Loka crush kanske inte heller är så jättebra men definitivt bättre än läsk!
Citera
2016-01-21, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett2tre4fem6sju
Tack så mycket alla för svaren, riktigt schysst av er!

Tror dock jag inte tänker gå över på Light/Zero drycker men istället för läsk antingen göra som en viss herre skrev ovanför med tillbringare med lime, eller/och kolsyrat vatten/ loka crush .

Loka crush kanske inte heller är så jättebra men definitivt bättre än läsk!

Lite väl många smileys sorry
Citera
2016-01-21, 12:29
Medlem
Queen-Obscences avatar
Drack också mer läsk än vatten tidigare, gick över till lightläsk och sedan bubbelvatten och efter det vanligt kranvatten. Tänk på hur mycket pengar du sparar på att inte dricka läsk så har du någon form av motivation utöver att bli av med övervikten.
Citera
2016-02-20, 14:29
Bannlyst
Det här är vad som händer om du ersätter läsk med vatten:
http://lajkat.aftonbladet.se/har-ar-...tten-mot-lask/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto