Citat:
Ursprungligen postat av
Buzz996
Fast grejen r ju att om knappen r dr s mste den fungera, bara man aktiverar den, eller? Och jag r inte sker p om du frsttt vad jag menar riktigt.
Det r inte alls skert. Handtagen r ju givetvis standardiserade fr A6:an (kanske fler modeller som delar handtag, det vet jag inte). Om handtagen r utrustade med sensorn fr lsning vet jag inte. Men man ppnar inte med knappen, utan lser om man har advanced key. ppnar gr man genom att lgga handen/fingrarna p insidan av handtaget. Sen r det ju andra saker som man ocks har om man har advanced key, som start/stopp med knapp istllet fr att trycka in nyckeln. Man kan ven stnga baklyckan med nyckeln istllet fr att bara ppna (frutsatt man har elbaklucka d). S det r ju lite mer elektronik och detaljer inne i bilen inbakat i paketet med advanced key n bara att ppna/stnga bilen s jag tror inte att det bara r att aktivera den.
Justja, man mste vara inom ett visst avstnd till bilen fr att det ska funka. S det r ju ocks ngon form av sensor som knner av om nyckeln r inom rckhll. Denna lr ju inte sitta p alla bilar som standard utan enbart p de krror som har advanced key [edit].
Advanced Key ingick i ett paket som jag tog nr jag bestllde min A6a. Tyckte d det var en sjukt ondig pryl. Men nu ett halvr senare s r det ljligt hrligt att ha det