Citat:
Inofficiellt vet jag inte om det är. Förmågan har ju funnits där hela tiden och de har ju designat det så.I minimivarvtal så låter Cooler Mastern nästan 3 decibel mindre och bör rimligen kyla bättre då den, åtminstone i maxvarv, har högre luftflöde trots att den då bara går 1600 rpm gentemot Akasans 3000.
Åtminstone enligt specifikationerna listade på Komplett.
Annars hade man likväl kunnat slänga i en towerkylare med två såna hära, hetsa upp i 11.000 rpm vardera och avnjuta en orkester av något som liknar en dammsugare blandat med ljudet av sönderblåsta kretsdelar som plinkar melodiskt mot fläktbladen
Jo förvisso, men det känns lite för ghettomoddigt och inofficiellt för att vara något jag rekommenderar allt för helhjärtat. Det var väl någon klockare som bara råkade upptäcka det efter attans massa pillande varefter moderkortstillverkarna hakade på med uppdaterat BIOS för att göra det enklare?
Gäller Intels överklockningsförsäkringar ens om man klockar processorer utan K-märkning, förutsatt att man skaffat en sådan försäkring?
Åtminstone enligt specifikationerna listade på Komplett.
Annars hade man likväl kunnat slänga i en towerkylare med två såna hära, hetsa upp i 11.000 rpm vardera och avnjuta en orkester av något som liknar en dammsugare blandat med ljudet av sönderblåsta kretsdelar som plinkar melodiskt mot fläktbladen
Jo förvisso, men det känns lite för ghettomoddigt och inofficiellt för att vara något jag rekommenderar allt för helhjärtat. Det var väl någon klockare som bara råkade upptäcka det efter attans massa pillande varefter moderkortstillverkarna hakade på med uppdaterat BIOS för att göra det enklare?
Gäller Intels överklockningsförsäkringar ens om man klockar processorer utan K-märkning, förutsatt att man skaffat en sådan försäkring?
http://images.anandtech.com/doci/9483/OC%20Diagram_575px.png
200 * 83 = 16.6 GHz? ;D
Jag vet inte hur moderkortstillverkarna gjorde, att klockan var separat har ju varit känt ~länge iaf.
Jag vet inte vad det är för försäkring och vad som skulle krävas för att skaffa en och krävs det något alls så hade jag ändå inte haft någon.
Men visst kör du med MSI om dem är så bra