• 1
  • 2
2016-01-18, 23:25
Medlem
thenewlifes avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22111967.ab

Citat:
Vid 20.30-tiden ringde det på dörren hos kvinnan i Vårberg i södra Stockholm. Enligt uppgift till Aftonbladet ska en kvinna med blommor i handen ha stått utanför när hon öppnade.

– När kvinnan öppnar har personen som står där en kniv och hugger henne, säger Sven-Erik Ohlsson vid Stockholmspolisen.
[...] Polisen uppger att den skadade kvinnan är i 25-årsåldern och att hon huggits i handen samt på kroppen. Enligt Aftonbladets uppgifter i bröstet.

En pucko?
Senast redigerad av thenewlife 2016-01-18 kl. 23:37.
Citera
2016-01-18, 23:27
Medlem
Bollregs avatar
Bör tilläggas att gm är en kvinna så ett svartsjukedrama ligger nära till hands.
Citat:
– Vi har hittat en tejprulle som vi tagit rätt på och misstänker att det kan ha varit något gärningsperson tappat, säger han.

Gärningsperson? Jag har aldrig hört en manlig gm beskrivas som en gärningsperson.
Citera
2016-01-18, 23:30
Medlem
Svartsjuka eller randompucko låter det som som tycker jag i brist på inbrott eller något annat.
Citera
2016-01-18, 23:34
Medlem
Hon lär ju inte få jobba kvar som blombud i alla fall. Men hon kanske är jävel på att avstjälka blommor?

Det är väl något jävla hedersjidder eller någon karl som går och bajsar i olika bingar inblandad.
Senast redigerad av SpenkaHojen 2016-01-18 kl. 23:39.
Citera
2016-01-18, 23:45
Medlem
Elementarts avatar
Kom o tänka på detta fall, motivet kanske är samma? http://unvis.it/www.aftonbladet.se/i...cle19000197.ab
Citera
2016-01-18, 23:59
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpenkaHojen
Hon lär ju inte få jobba kvar som blombud i alla fall. Men hon kanske är jävel på att avstjälka blommor?

Det är väl något jävla hedersjidder eller någon karl som går och bajsar i olika bingar inblandad.

Hon är ingen blombud utan låtsades vara en.
Citera
2016-01-19, 01:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Märkligt hur mycket som händer att liksom en sådan här nyhet inte slås upp mer. Är väl bara tur att hon överlevde med tanke på skadorna. Blommor trick bara för att kvinnan skulle öppna efter kollat genom kikhålet då förmodligen. Så man hoppas det ligger något förklarliga motiv som då svartsjuka bakom.
Citera
2016-01-19, 09:00
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Kom o tänka på detta fall, motivet kanske är samma? http://unvis.it/www.aftonbladet.se/i...cle19000197.ab

Det är lika galet iaf. Vad hände med den GM vet du det?
Citera
2016-01-19, 09:06
Medlem
Offret överlevde, då brukar man inte skriva så mycket oavsett historien. Men onekligen vill man veta mer här. Det är så utstuderade försök att mörda någon i det här fallet och det är inte så jättemånga mord som sker i Sverige där morden är noga planerade utan de flesta är spontana dråp i vredens stund.
Citera
2016-01-19, 09:18
Medlem
Motor_666s avatar
Tejprulle? Låter lite som tjackpundare. Dom kan ha en vansinnig fixering vid just tejp!

Hmm, långskott kanske..
Citera
2016-01-19, 09:35
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Bör tilläggas att gm är en kvinna så ett svartsjukedrama ligger nära till hands.
Gärningsperson? Jag har aldrig hört en manlig gm beskrivas som en gärningsperson.

Rätt sannolikt skulle jag också vilja säga. Vad skulle det annars vara? Har säkert förekommit hot innan, annars skulle inte det där med blombuketten varit med.
Citera
2016-01-19, 10:17
Medlem
Rektangels avatar
Jag får zigenarvibbar. Ett rånförsök som misslyckats eftersom offret inte släppte in "blomsterbudet" för att betala,kvittera eller vilken ursäkt som hon kan ha nyttjat...?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in