2016-01-18, 14:43
Medlem
Beaver14s avatar
https://polisen.se/Jonkopings_lan/Ak...soker-vittnen/

Den 7 januari hittades en äldre man, född 1924, svårt skadad på A6-området i Jönköping. Polisen misstänker att mannen kan ha blivit påkörd och söker vittnen till händelsen.

Händelsen inträffade någon gång mellan klockan 11.40 och 12.15 på dagen. En man hittades skadad på Kompanigatan, på baksidan av byggnaden där Systembolaget ligger.

Den rättsmedicinska undersökningen visade att mannen kan ha blivit påkörd av ett fordon. Därför söker nu Polisen vittnen till händelsen.
- Vi behöver iakttagelser från allmänheten, säger Erik Thulin, kommunikatör Region öst. Det finns en busskur i närheten och någon som stått där kan kanske ha sett något. Vi är tacksamma om folk hör av sig på 114 14.

Polisen utreder händelsen som smitning från trafikolycka samt vållande till annans död.

Har inte sett nåt om detta i media. Först skriver polisen svårt skadad, men sedan avser utredningen vållande till annans död så jag antar att mannen avlidit. Ska alltså ha hänt mitt på dagen, en vardag. Hur kan det inte finnas vittnen, det rör sig mycket folk i området.

Rattfylla? Olycka? Spekulera på...
Citera
2016-01-18, 15:14
Medlem
Personer som kör obesiktigade oskattade bilar, ofta även utan körkort, är ytterst ovilliga att rapportera olyckor. Jag säger inte att det är så i detta fallet, men den kategorin har ökat i trafiken.

Det kan räcka med att gå på soc för att vilja undvika den jobbiga frågan "vems är bilen".
Citera
2016-01-18, 15:26
Medlem
Har ju hänt liknande olyckor där chauffören inte märkt något, särskilt när det gäller lastbilar. Att det skedde på baksidan av systembolaget antyder ju att det kan vara så. Leta efter leveranser som skett vid den tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in