Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-01-17, 14:24
Medlem
Ducadreams avatar
Jag har hört flera gånger att jag är tråkig och att en vit vägg har mer personlighet än vad jag har. Detta hör jag när jag har blivit osams med "vänner", mest för att de "tvingar" på mig en massa saker som jag inte vill göra som bland annat testa droger osv. Jag har aldrig druckit alkohol, rökt eller brukat droger. Och jag har bestämt mig tidigt i mitt liv att aldrig göra det. Jag är annars en person att vara omkring, skrattar mycket, pratar, umgås, osv. Jag förstår inte vad det är som gör mig så tråkig.
Citera
2016-01-17, 14:27
Medlem
en1kronas avatar
Skaffa andra vänner, varför slösa tid på såna människor som inte gör dig glad?
Citera
2016-01-17, 14:27
Medlem
vtcs avatar
Alla människor pratar och umgås i någon utsträckning. Vad tillför du till din umgängeskrets som ingen annan där har att erbjuda? Anser du dig vara initiativtagare eller "en som hänger med när någon annan bjuder med dig"?

Trivs du inte med din umgängeskrets så byt. Om du är beredd att kämpa för er vänskap så är det upp till dig att agera så att de andras bild av dig förbättras.
Citera
2016-01-17, 14:28
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Skaffa andra vänner, varför slösa tid på såna människor som inte gör dig glad?

Jag försöker verkligen. Det är svårt att hitta nyktra personer. Jag är inte vän med dessa människor längre.
Citera
2016-01-17, 14:36
Medlem
ADD-Bennys avatar
Jag instämmer med TS ang det här med alkohol som exempel, jag dricker när det är fest och ibland för att FÅ fest när jag har tråkigt MEN om jag väljer att inte dricka när andra gör det så tror alla plötsligt att det är något fel på mig. Jag blir nästan tvungen att dricka.

Jag vet fler som har samma problem som TS och det är faktiskt trist.
Det är upp till var och en hur man lever sitt liv och drabbas ingen av det negativt så ska folk fullständigt skita i det.

Skaffa nya vänner är även mitt råd.
Citera
2016-01-17, 14:50
Medlem
TorrFlamingos avatar
Att du är en nykterist trots att du aldrig testat skvallrar dessvärre en del om din personlighet. Du har nog många principer och håller fast vid dem hårt, inte sant?
Hur ska du vara rolig om du är helt förutsägbar och alltid handlar enligt dina torftiga, enfaldiga principer? Ett moment i humor är överraskningen, det måste finnas en dos av oförutsägbarhet.

Nu säger du nog, att du visst är rolig och oförutsägbar, men jag tror allt att om jag bara visste mer om dig skulle jag som en deterministisk maskin kunna beräkna ditt livsöde till punkt och pricka.
Citera
2016-01-17, 15:04
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Det är inte du som är tråkig, det är dina vänner som inte är de rätta för dig. Tro mig; ibland är det bättre att inte ha några vänner alls, än att umgås med personer som anser att du är dödstråkig för att du inte vill ta droger och alkohol.
Jag kan förövrigt tillägga att man inte måste ta sprit för att bli någorlunda spännande. Det enda som egentligen händer när man är alkoholpåverkad, är att man tappar både hämningar och konsekvenstänk, vilket snarare är tragiskt än trevligt. Men hos nyktert sällskap brukar man däremot hitta de riktigt intressanta, sofistiskerade, intelligenta och mera djupgående konversationerna, vilka knappast är möjliga när man är hög och/eller berusad
Citera
2016-01-17, 17:49
Medlem
Är man en person som ofta säger nej till saker så är det klart att man blir sedd som tråkig. Om jag är skittaggad på att göra något och mina vänner bara säger nej så tycker jag såklart att de är tråkiga. Ingen gillar en "morsa"-typ som håller än tillbaka snarare än taggar till än ännu mer. Du får helt enkelt hitta vänner som har samma uppfattning som dig om vad som är roligt.
Citera
2016-01-17, 18:23
I detta fallet måste man ju fråga sig hur det gick så fel som? I "tidig ålder" redan bestämt sig för att "inte droga och dricka", men har alltid fått "sådana kompisar".
Jag menar att här måste man kanske själv ställa sig den frågan att vem är jag själv innan man frågar sig vilken ens omgivning är?
Citera
2016-01-17, 18:42
Medlem
godboys avatar
Hej TS!

Håll fast vid dina sunda principer. Att peta i sig droger är bara korkat, även om jag uppskattar en god öl och ett trevligt glas vin ibland.

Jag vet inte om det ligger för dig, men besök din lokala pingstkyrka eller annan karismatisk Jesustroende församling. Där är det Big No No att dricka. Även om många där nog hade behövt ett glas vin enligt min åsikt.

Annars om du har något intresse, så odla det, kanske kan du träffa vänner den vägen.

Edit: Annars kan ju sport och träning vara den rätta vägen.
Citera
2016-01-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag försöker verkligen. Det är svårt att hitta nyktra personer. Jag är inte vän med dessa människor längre.

Jag gissar att du och dina tidigare vänner är runt 20-25? I den åldern verkar det "viktigt" med alkohol och att festa en hel del. Kanske behöver du inte hitta nyktra vänner, men folk som respekterar att du inte dricker. Jag personligen gillar att dricka till och från men jag tycker det är uppfriskande och starkt av folk som tycker och tänker helt annorlunda än mig.
Citera
2016-01-18, 09:17
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashiflash
Är man en person som ofta säger nej till saker så är det klart att man blir sedd som tråkig. Om jag är skittaggad på att göra något och mina vänner bara säger nej så tycker jag såklart att de är tråkiga. Ingen gillar en "morsa"-typ som håller än tillbaka snarare än taggar till än ännu mer. Du får helt enkelt hitta vänner som har samma uppfattning som dig om vad som är roligt.
Fast om personerna som bjuder med alltid vill göra samma sak (dricka alkohol, knarka) är väl dessa minst lika tråkiga, eller åtminstone enformiga? Det låter ju snarare som de menar att det "är tråkigt att ts inte vill hänga med på saker". Folk har en tendens att tillskriva saker större utrymme än det egentligen har, och reducera personer till att vara samma saker som sitt beteende.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in