Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-01-18, 10:55
Medlem
Känns som att många vänskapsgrupper bygger lite på det nästan rituella sup/knarkandet i syfte att släppa kontrollen. Det kan man säga mycket om, visst kan det vara problematiskt och så men det kan också vara väldigt vackert. En slags gemensam självtranscendens. Själv uppskattar jag denna upplevelse med vänner. Kan verkligen stärka band att vara i sådana tillstånd med vänner.

Med det sagt, för vissa verkar släppa kontrollen liksom vara synonymt med festande. Kan alltså inte göra det utan droger. Det är ju klart begränsande ifall man ska vara vän med nyktert folk.

Mitt ex var lite som du i bemärkelsen att hon var mycket försiktig i förhållande till droger. Jag måste erkänna att jag ibland tyckte att det var lite tråkigt, och hennes egna synpunkter bidrog till att jag stundvis kände skam över min egen uppskattning av berusningen (som i mitt fall aldrig varit problematisk, eller närmat sig riskbruk). Jag ville gärna dela en upplevelse av galenskap tillsammans med henne.

Men det hade ärligt talat med andra saker att göra också. Många gånger när jag försökte skapa en liten vansinnighetsbubbla för oss så hoppade hon inte på, eller skämdes snarare för mig ibland. Lite svårt att sätta fingret på vad för saker, men i allmänhet lekande med normer och så i olika situationer.
Citera
2016-01-18, 12:28
Medlem
Tycker inte att man kan kalla dig för tråkig.

Alla har väl en egen definition av vad "roligt" är? Är man ensam i en grupp och inte vill vara med på det dem tycker är roligt så blir man tråkig bara för att man inte tycker likadant. Eller så blir man behandlad på ett dåligt sätt genom att bli kallad tråkig, töntig eller något dylikt vilket kan göra att man tar avstånd ifrån deras aktiviteter för att slippa höra orden, för att i slutändan kanske skita i vänskapen med dem människorna. Med andra ord så kan det vara ditt sällskap som gör att du blir tråkig, men så är det förmodligen inte i ditt fall.

Du är med fel personer.
Citera
2016-01-21, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag har hört flera gånger att jag är tråkig och att en vit vägg har mer personlighet än vad jag har. Detta hör jag när jag har blivit osams med "vänner", mest för att de "tvingar" på mig en massa saker som jag inte vill göra som bland annat testa droger osv. Jag har aldrig druckit alkohol, rökt eller brukat droger. Och jag har bestämt mig tidigt i mitt liv att aldrig göra det. Jag är annars en person att vara omkring, skrattar mycket, pratar, umgås, osv. Jag förstår inte vad det är som gör mig så tråkig.
Dricker du inte ens ett gott vin till en finare middag? Om inte, varför? Vin är ju i måttliga mångder nyttigt för kroppen.
Citera
2016-01-21, 14:37
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag har hört flera gånger att jag är tråkig och att en vit vägg har mer personlighet än vad jag har. Detta hör jag när jag har blivit osams med "vänner", mest för att de "tvingar" på mig en massa saker som jag inte vill göra som bland annat testa droger osv. Jag har aldrig druckit alkohol, rökt eller brukat droger. Och jag har bestämt mig tidigt i mitt liv att aldrig göra det. Jag är annars en person att vara omkring, skrattar mycket, pratar, umgås, osv. Jag förstår inte vad det är som gör mig så tråkig.

Skaffa nya vänner. Sånna som inte tar droger eller tvingar dig till något du inte vill.

Finns säkert flera vita väggar som oxå söker kompisar.
Citera
2016-01-21, 14:44
Medlem
Har en nära bekant som är helnykterist. Har aldrig upplevt honom som tråkig. Han nämner aldrig någonting om att andra dricker eller rökar när han är med på fester.
Tror att han mår bättre dagen efter, än många andra efter en blöt fest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in