För min del känns det dumt att beskriva det som en fallande känsla. Snarare en snubblande känsla. Som om jag trillar när jag går som vanligt i en dröm, odramatiskt men ett jävla ryck i sängen ändå. Senaste gångerna har det rycket istället utlösts av att något dyker upp precis framför mig i drömmen. alltså riktigt nära ansiktet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Densomvethanvetdet
Beror ju på hur långt fallet är.
Lite off topic kanske: har du någon gång drömt att du hör ljudet av ett pistolskott eller en bomb som utlöses? Alltså en riktigt hög smäll, sen vaknar man och man kan inte skilja på om det var inbillning eller dröm.. Hänt flera gånger och är helt lost efter.. Kan inte bara va jag
"Exploding head syndrome" kallas det tydligen. Har själv varit med om det ett flertal gånger, med långa perioder där emellan. Första gångerna var jag jävligt förvirrad och väntade bara på att föräldrarna eller syskonen skulle komma inspringande i rummet i panik. Men det hände ju inte. Någon gång har jag gått upp och frågat vad fan som lät och bara fått frågetecken tillbaka
Nu när det händer blir jag lika skitskraj första sekunderna innan jag vaknat ordentligt, sen fortsätter jag lyssna ett tag för att höra om det smäller igen, och således smällde på riktigt, eller om det bara var i mitt huvud. Nu lät jag psykiskt störd också... nåväl.