2017-02-09, 01:20
Medlem
Schnyggves avatar
Får inte heller ihop det...det sägs att podden har 500k lyssnare per månad?? det är ju nästan i paritet med Alex & Sigge! han är ju rikssämst på att intervjua...lyssnade på Petter Stordalen idag, P drar en anekdot (detta händer flera gånger) han berättar om den vanskliga nystarten av Sten & strøm, hur de hyrde ut merparten av ytan på 72 h osv...A svarar: Magiskt! kan du inte berätta mer om när du sålde jordgubbar! (detta hade a vidrört tidigare) P drar en ny anekdot om hur han inspirerats och vilka fina egenskaper han fått med sig av sin far i Ica-butiken där jag han jobbade som riktigt ung, en fin anekdot. A svarar: Grymt asså! aldrig att han hakar på, aldrig att han tar upp någon boll som P givit honom, ALDRIG att han ställer några mer djupgående frågor....Triumf framstår ju som en kandidat för stora journalistpriset 2017!

Han har det säkert i sig. Varifrån vette fan, men han måste ha fått gåvan att aldrig ge upp! det tycks han göra bra, men att han skulle ha hunnit med allt detta på så kort tid, tycker jag låter osannolikt.
Citera
2017-03-08, 22:39
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Får inte heller ihop det...det sägs att podden har 500k lyssnare per månad?? det är ju nästan i paritet med Alex & Sigge! han är ju rikssämst på att intervjua...lyssnade på Petter Stordalen idag, P drar en anekdot (detta händer flera gånger) han berättar om den vanskliga nystarten av Sten & strøm, hur de hyrde ut merparten av ytan på 72 h osv...A svarar: Magiskt! kan du inte berätta mer om när du sålde jordgubbar! (detta hade a vidrört tidigare) P drar en ny anekdot om hur han inspirerats och vilka fina egenskaper han fått med sig av sin far i Ica-butiken där jag han jobbade som riktigt ung, en fin anekdot. A svarar: Grymt asså! aldrig att han hakar på, aldrig att han tar upp någon boll som P givit honom, ALDRIG att han ställer några mer djupgående frågor....Triumf framstår ju som en kandidat för stora journalistpriset 2017!

Han har det säkert i sig. Varifrån vette fan, men han måste ha fått gåvan att aldrig ge upp! det tycks han göra bra, men att han skulle ha hunnit med allt detta på så kort tid, tycker jag låter osannolikt.

Har lyssnat på några avsnitt av hans pod, mest för att han lyckas få dit intressanta namn. Tänker på vad du skrev om intervjun med Stordalen, precis samma när han har Fredrik Vikingsson i studion. Fredrik är i bra form o sprutar ut intressanta anekdoter. Pärleros följer aldrig upp utan verkar läsa innantill. Vid ett tillfälle när Fredrik berättat nåt intressant så svarar Pärlan: "Är du rädd för döden?" Fredrik: "Här kan man tala om att skifta ämne..."

Kort sagt, han är en usel intervjuare och har dessutom en riktigt äcklig 08-dialekt.
Citera
2017-03-09, 14:55
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Har lyssnat på några avsnitt av hans pod, mest för att han lyckas få dit intressanta namn. Tänker på vad du skrev om intervjun med Stordalen, precis samma när han har Fredrik Vikingsson i studion. Fredrik är i bra form o sprutar ut intressanta anekdoter. Pärleros följer aldrig upp utan verkar läsa innantill. Vid ett tillfälle när Fredrik berättat nåt intressant så svarar Pärlan: "Är du rädd för döden?" Fredrik: "Här kan man tala om att skifta ämne..."

Kort sagt, han är en usel intervjuare och har dessutom en riktigt äcklig 08-dialekt.

Haha! kan tänka mig hur det låter...men hur i helvete kommer det sig då att han gång efter gång får dit tungviktare, a-kändisar, stora profiler??? Om jag skulle vara gäst i en podd jag inte kände till så skulle jag nog provlyssna ett par avsnitt för att bilda sig en uppfattning om vad som komma skall! Det kan ju ingen av hans gäster gjort, då skulle de inte dyka upp. Hans egna framgångar då? utanför podden? stämmer det verkligen? låter ju minst sagt för bra för att vara sant...
Citera
2017-03-09, 15:15
Medlem
LaGrandes avatar
Stämmer in med kören ovan, är ett skämt hur dålig han är på att lyssna. Ofta så är han så inne i sitt frågepapper att han ställer EXAKT samma fråga som gästen precis svarat på. Eller så säger gästen någon superintressant och bra så drar han någon banal parallell med något han själv gjort i sitt eget liv som inte alls är på samma nivå eller knappt relevant i ämnet.

Hur det kan vara så haussat är för mig en gåta då karln är genomusel på att intervjua.
Citera
2017-03-10, 21:49
Medlem
Kn Kroks avatar
Jag roas av att AP låter som folk är mest, faktiskt. Han är en kille som råkat födas med en väldigt stor dos självdisciplin och dessutom goda fysiska förutsättningar.

Grabben har tränat/jobbat som en dåre och skapat/sålt ett bolag för X-miljoner och genom sitt slit skapat sig ett namn som drar folk och lyssnare.

Hans styrka är att han bara är lite smartare än medelsvensken men nått så innått helvete mer energisk och därmed lyckats bättre än de flesta.
Citera
2017-03-10, 22:06
Medlem
Låter som att många här är avundsjuka på hans självdisciplin. Alla här skulle kunna åstadkomma samma saker om man bara lägger ned de X antal timmar som behövs. Men det är de flesta inte beredd att göra, och det är inget fel med det (jag själv hör till den skaran) men varför kritisera någon som väljer att göra det? Försök inspireras av honom istället, han delar ju med sig friskt av de saker som gjort att han lyckats.
Citera
2017-03-10, 22:41
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Låter som att många här är avundsjuka på hans självdisciplin. Alla här skulle kunna åstadkomma samma saker om man bara lägger ned de X antal timmar som behövs. Men det är de flesta inte beredd att göra, och det är inget fel med det (jag själv hör till den skaran) men varför kritisera någon som väljer att göra det? Försök inspireras av honom istället, han delar ju med sig friskt av de saker som gjort att han lyckats.

Säger inget om den tiden han ägnar sig åt sina "lyckade projekt", han är säkert superframgångsrik o duktig.

Men som sagt, en gåta att han får dit såpass tunga namn trots att han slarvar bort dem totalt. Det sägs, har inte lyssnat, att hans intervju med Guillou är nåt alldeles extra
Citera
2017-03-10, 22:42
Medlem
Bigl-rips avatar
Han myttar en hel del, 200,000/månaden som media säljare, aldrig i helvete.

Dessutom, mobilo var ett skumrask bolag. med klassiska telemarketing bluffar och fulsälj. Eftet det såldes så valde köparna lägga ner det efter bara 6 månader pga att de inte höll att driva det. Googla får ni se.
Citera
2017-03-11, 11:28
Medlem
Aldrig hört talas om människan. Men nu har jag googlat!

Han är ju över 30 år är det inte okej om han lärt sig tjäna pengar då? Får man inte tjäna pengar före man är 50 år? Har han verkligen tjänat några pengar? Omsättning och vinst är ju inte riktigt samma sak.

I övrigt verkar han vara sambo med någon som har samma träningsintresse som han så det är väl inte konstigt om både Pärleros och sambon är vältränade? De såg i övrigt inte speciellt bra ut, tjejen hade en konstig knölig mage, men de verkar ju glada ihop. Så har de hans alldeles egna julsingel att spela om de får tråkigt. Bara att önska dem lycka till.
Citera
2017-03-28, 11:29
Medlem
Stygotiuss avatar
Någon som vet vad han fick för sin halva av Mobilio? "Rekordåret" 2014 omsatte Mobilio 31 miljoner, men förlorade drygt 100 papp. De två åren innan förlorade man 3 respektive 5 miljoner och hade lägre omsättning. Under 2015 köpte Schibsted Pärleros halva, men la ner hela bolaget efter ett halvår.

Någon blänkare på Breakit uppskattar att han fick 50-100 miljoner för sin halva. Detta låter helt verklighetsfrämmande för mig. Dels för att bolaget var rätt litet och inte tjänade pengar, dels för att Schibsted (som hela tiden ägde 50 % och hade bra insyn i verksamheten) la ner hela rasket ett halvår senare.
Citera
2017-03-28, 13:54
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Någon som vet vad han fick för sin halva av Mobilio? "Rekordåret" 2014 omsatte Mobilio 31 miljoner, men förlorade drygt 100 papp. De två åren innan förlorade man 3 respektive 5 miljoner och hade lägre omsättning. Under 2015 köpte Schibsted Pärleros halva, men la ner hela bolaget efter ett halvår.

Någon blänkare på Breakit uppskattar att han fick 50-100 miljoner för sin halva. Detta låter helt verklighetsfrämmande för mig. Dels för att bolaget var rätt litet och inte tjänade pengar, dels för att Schibsted (som hela tiden ägde 50 % och hade bra insyn i verksamheten) la ner hela rasket ett halvår senare.

Enligt uppgift rörde det sig inte om mer än 5 miljoner, detta för att hans ägarandel var ordentligt utspädd, jag vet inte om det räcker för att kalla sig framgångsrik att man gjort en affär på fem miljoner....
Citera
2017-03-28, 13:59
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Enligt uppgift rörde det sig inte om mer än 5 miljoner, detta för att hans ägarandel var ordentligt utspädd, jag vet inte om det räcker för att kalla sig framgångsrik att man gjort en affär på fem miljoner....

Ja, fem miljoner låter rimligare. Det vore ju en nästan brottsligt dålig affär av ansvarig på Schibsted att pytsa de spekulerade 50-100 miljonerna för att litet skitbolag som dessutom avvecklades kort efter köpet.

Enligt alla mediakällorna ägde Pärleros 50 % och Schibsted 50 % från starten tills dess att Schibsted köpte ut honom. Stämmer inte det menar du? Hade hans ägarandel minskat genom kontinuerliga kapitaltillskott..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in