Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo det blir ofta ganska pinsamt när han skall väva in någon anekdot om sig själv och går med håven och söker bekräftelse från gästen att han minsan har varit ”så duktig”. Är det inte så att hans farsa lämnade honom (och morsan) när han var väldigt ung. Han saknade därmed under sin uppväxt någon ”fadersfigur” som kunde säga ”bra Alexander” till honom när han hade gjort något bra. Det är nog en stor orsak till att han nu söker bekräftelse.

Jag har en polare vars tal på 40-årsfester, bröllop och liknande egentligen alltid är samma tal. Det handlar till 90% om honom själv och endast till 10% om den han talar till. Jag kan tänka mig att Alexander är likadan när han skall hålla den typen av tal.
Han framstår verkligen som lågbegåvad när han pratar, och det är plågsamt att lyssna trots de tunga namnen han har som gäster. Men podden är väl jättepoppis, så det är uppenbarligen han som har rätt och jag fel .

Angående din polare i andra stycket: jag har exakt samma känsla. Har även sådana bekanta och man måste hantera dem i små doser för att inte bli galen
Citera
2024-12-16, 18:13
Medlem
En del människor som haft ett tufft liv vill ta revansch och är därför motiverade och driftiga. Alexander tycks vara både empatisk, intresserad och medkännande när han intervjuar olika personer i sin podd. Det är bara glädjas för hans skull om han är nöjd och tillfreds med sitt liv.
Citera
2024-12-17, 00:01
Medlem
miamanias avatar
Pärleros berättar i SvD om sina ”mörka år” och att han som tonåring fick betalt av en fotograf för att ställa upp på att fotograferas fastkedjad och bunden bland annat. Jag är nu mycket nyfiken på vilken fotograf han pratar om.. förslag?
Citera
2024-12-25, 19:51
Navid Modiri anklagar idag Pärleros för att ha ägnat sig åt en "svampcermoni" natten innan, ha varit helt borta vid inspelningen och sedan ha ställt in ett redan inspelat avsnitt av framgångspodden pga rädsla för drev. Detta skrevs på LinkedIn.

Är det känt att Pärleros brukar ta svamp?
Citera
2025-08-21, 09:17
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Hans senaste intervju med Alexander Ernstberger.... Pärleros är så jävla oskön och efterbliven. Ser ut som en bög också.
Citera
2025-08-23, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Hans senaste intervju med Alexander Ernstberger.... Pärleros är så jävla oskön och efterbliven. Ser ut som en bög också.

Håller med dig, han verkar helt efterbliven.
Citera
2025-08-23, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie

Håller med dig, han verkar helt efterbliven.
Citera
2025-08-29, 12:52
Medlem
får mkt skit i kommentererna i ernstberger intervjun, varför?

försöker han ställa hårda frågor?
orkar ej lyssna

edit
i kommentarerna anges 1:48:00 och 1:51:34 som exempel

jag är inget fan av alex men fattar inte grejen, han försöker bara skämta lite när han intervjuar satan

får lite intrycket att en mysig gosse ska intervjua en hårding
Senast redigerad av robinluva 2025-08-29 kl. 12:58.
Citera
2025-08-30, 12:53
Medlem
Får äckelvibbar av Alexander.
Citera
2025-10-28, 20:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frolmlanst
Jag har träffat en del sånadär mänskliga Duracellkaniner och deras hemlighet brukar alltid vara att dels i jobbet åka snålskjuts på andra när det går och dels att gå på någon skojig drog för att orka.

Ja, och dessutom brukar de skarva lite på sanningen. När man försöker lära en sån här person en arbetsuppgift, så är de alltid sjukt ointresserade. De brukar vilja hoppa direkt till momentet där man får utdelningen/pinnen/resultatet.
Citera
2025-10-29, 02:02
Medlem
Flor-Idas avatar
Han verkar mer än lovligt korkad i Förrädarna. Tror inte det tar lång tid innan han åker ut. Han gör bort sig varje gång han öppnar munnen.
Citera
2025-10-29, 02:40
Medlem
Varför har han outfits i Förrädarna som ser ut att komma från Temu? Det är olika material, en olagligt ful blå glitterkostym etc.

Nåja, det ska bli intressant att följa honom i Förrädarna. En ohälsosam vurm för programmet, redan innan gjorda strategier och på ett ocharmigt sätt försöker han styra de andra förrädarna.

Låt mig gissa att han snabbt kommer bli utröstad och enbart för hans överhypade och forcerade sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in