2016-01-16, 17:26
Medlem
Hej.

Kan någon säga mig vad för utbildning jag söker.

Jag är intresserad av att driva en egen webbsida inom handel. Jag är väldigt sugen på att starta något seriöst och vill därför gärna utbilda mig inom det också. Jag behöver bara hjälp med vad för utbildning det egentligen är jag behöver för att förverkliga min dröm.

Jag vill lära mig om e-handel köpa en hemsida och göra den framgångsrik. Jag vill köpa en för att spara tid med att själv inte behöva lära mig hur man skapar/utvecklar en hemsida.

Vad jag behöver kunskap inom är E-handeln marknaden, hur den fungerar, vilka lagar som gäller och vad som är mitt ansvar, juridiskt och företagsmässigt.

Jag hoppas ni förstår vad jag är ute efter. Annars ställ några frågor så svarar jag.

Är jätte tacksam för all hjälp!
Citera
2016-01-16, 17:39
Medlem
sqs avatar
Något sådant kanske ?

https://www.yrkeshogskolan.se/Utbildningar/Ekonomi-administration-och-forsaljning/Affarsutvecklare-Digital-Handel-2014122101/

https://www.yrkeshogskolan.se/Utbildningar/Ekonomi-administration-och-forsaljning/Digital-Business-201409050/

https://www.yrkeshogskolan.se/Utbildningar/Ekonomi-administration-och-forsaljning/E-Business-Manager-201412700/

https://www.yrkeshogskolan.se/Utbildningar/Ekonomi-administration-och-forsaljning/E-handelsutvecklare-201402110/
Senast redigerad av sq 2016-01-16 kl. 17:42.
Citera
2016-01-18, 14:32
Medlem
Det är precis det jag söker!!!

Har nu läst genom allting och är så intresserad, är otroligt tacksam för din hjälp "sg". Du har gjort mig en stor tjänst, 1000 tack igen!

Har du kanske några bra länkar där man kan läsa mer om dessa utbildningar, löner och hur arbetsmarknaden ser ut. Jag tänker då utöver "Google", jag söker redan som en galning!
Citera
2016-01-19, 01:09
Medlem
sqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Det är precis det jag söker!!!

Har nu läst genom allting och är så intresserad, är otroligt tacksam för din hjälp "sg". Du har gjort mig en stor tjänst, 1000 tack igen!

Har du kanske några bra länkar där man kan läsa mer om dessa utbildningar, löner och hur arbetsmarknaden ser ut. Jag tänker då utöver "Google", jag söker redan som en galning!

Bara kul att kunna hjälpa till . Gå in på respektive skolas hemsida så står det mer om varje utbildning. Vet tyvärr ingenting om lönenivån och arbetsmarknaden ser ut men står kanske lite på skolornas kurssidor om det. Annars kanske kanske du kan fråga någon SYO eller programansvarig om det. Lycka till!
Citera
2016-01-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sq
Bara kul att kunna hjälpa till . Gå in på respektive skolas hemsida så står det mer om varje utbildning. Vet tyvärr ingenting om lönenivån och arbetsmarknaden ser ut men står kanske lite på skolornas kurssidor om det. Annars kanske kanske du kan fråga någon SYO eller programansvarig om det. Lycka till!

Det har du verkligen gjort Mer än SYO faktiskt.

Jag har redan kollat på hemsidan, men då kursen är relativ ny så finns det inte så mycket info om den. Inte heller vad man behöver i snitt. Jag tror jag måste skriva till varje utbildning enskild och fråga vad skillnaden är mellan dem. Men jag vet nu iallafall (tack vare dig) att det jag vill finns som möjlighet.
Citera
2016-01-23, 05:32
Medlem
Det finns även en två årig utbildning på distans mot Högskolan i Dalarna som heter Utveckling av eTjänster och verkar vara i linje med det du söker efter.
Citera
2016-01-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Det finns även en två årig utbildning på distans mot Högskolan i Dalarna som heter Utveckling av eTjänster och verkar vara i linje med det du söker efter.

Låter intressant men jag tror Affärsutvecklare är en högre position och det ingår mer där än som Etjänst Utvecklare. Kan hända att man utvecklar MobilAppar då. Och det är inget jag vill.

Jag vill jobba med Handel på nätet. Sälja & köpa, inte direkt utveckla funktioner för andra.

Då är väl Affärsutvecklare digital handel det jag behöver?

Jag iallafall bokat en tid med utbildningsledaren där. Får see!

Tack för hjälpen!
Citera
2016-01-24, 10:47
Medlem
nihilverums avatar
Det kan också vara värt att överväga ekonomprogram. De är visserligen mer akademiska och inte specifikt fokuserade på just e-handel, men det är i praktiken ändå en utbildning som är vanlig bland personer som vill driva företag.
Citera
2016-01-26, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det kan också vara värt att överväga ekonomprogram. De är visserligen mer akademiska och inte specifikt fokuserade på just e-handel, men det är i praktiken ändå en utbildning som är vanlig bland personer som vill driva företag.

Ja, men jag är osäker på om jag kommer in i någon ekonomiprogram, det är många sökande och mitt snitt ligger på ungefär 14:68, sen har jag inte heller gjort Matte 3C vilket krävs för Ekonomi väl...

Jag har bokat en tid med utbildningsledaren, ska träffa honom imorgon och ställa mina frågor.

Tack för hjälpen killar!
Citera
2016-01-27, 09:03
Medlem
SpoonyOnes avatar
Men herregud människa, läs en riktig utbildning. Sverige behöver lärare, socionomer och sjuksköterskor.

INGA JÄVLA BLOGGARE!

IT-Start up alá "E-commerce" är galet. Vad ska du bli? Amazon? Inte ens de gjorde vinst på ett par år. De flesta start up går i konkurs efter ett halvår.

Så trött på dessa dagdrömmande 90-talister som tror att "världen är deras" när de i själva verket upplever den största arbetslösheten i modern svensk historia. Jag vill inte guida fler idioter som måste gå till soc och gnäller om att "jag har ju utbildning "

Väx upp
Citera
2016-02-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpoonyOne
Men herregud människa, läs en riktig utbildning. Sverige behöver lärare, socionomer och sjuksköterskor.

INGA JÄVLA BLOGGARE!

IT-Start up alá "E-commerce" är galet. Vad ska du bli? Amazon? Inte ens de gjorde vinst på ett par år. De flesta start up går i konkurs efter ett halvår.

Så trött på dessa dagdrömmande 90-talister som tror att "världen är deras" när de i själva verket upplever den största arbetslösheten i modern svensk historia. Jag vill inte guida fler idioter som måste gå till soc och gnäller om att "jag har ju utbildning "

Väx upp

Vad är en riktig utbildning? Gå 5 års ingenjör utbildning som mina två kompisar och fortfarande vara arbetslös i 1 1/2 år???

Jag kanske inte vill bli lärare för det är allt för stressigt, jag kanske inte vill gå socionom i flera år och jobba med ett jobb jag inte tycker om. Sjuksköterskor??? Kräver allt för höga betyg som jag inte har, jag är tyvärr inte så väl utbildad som du är.

Amazon går definitivt i vinst då dem skickar sina pengar till skatt paradiset.

E-handel ökar hela tiden, jag är ingen drömmare som tror att jag kommer bli miljonär första året efter utbildningen är slut. Men jag vill så ett frö och kanske om 15 år så kan jag starta något eget...

OM du inte har något positivt att lämna, lämna ingenting då.
Citera
2016-02-07, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
OM du inte har något positivt att lämna, lämna ingenting då.

Med den inställningen kommer du att nå långt i egenföretagarvärlden. Grattis, kompis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in