Citat:
Ursprungligen postat av
SpoonyOne
Men herregud människa, läs en riktig utbildning. Sverige behöver lärare, socionomer och sjuksköterskor.
INGA JÄVLA BLOGGARE!
IT-Start up alá "E-commerce" är galet. Vad ska du bli? Amazon? Inte ens de gjorde vinst på ett par år. De flesta start up går i konkurs efter ett halvår.
Så trött på dessa dagdrömmande 90-talister som tror att "världen är deras" när de i själva verket upplever den största arbetslösheten i modern svensk historia. Jag vill inte guida fler idioter som måste gå till soc och gnäller om att "jag har ju utbildning

"
Väx upp
Vad är en riktig utbildning? Gå 5 års ingenjör utbildning som mina två kompisar och fortfarande vara arbetslös i 1 1/2 år???
Jag kanske inte vill bli lärare för det är allt för stressigt, jag kanske inte vill gå socionom i flera år och jobba med ett jobb jag inte tycker om. Sjuksköterskor??? Kräver allt för höga betyg som jag inte har, jag är tyvärr inte så väl utbildad som du är.
Amazon går definitivt i vinst då dem skickar sina pengar till skatt paradiset.
E-handel ökar hela tiden, jag är ingen drömmare som tror att jag kommer bli miljonär första året efter utbildningen är slut. Men jag vill så ett frö och kanske om 15 år så kan jag starta något eget...
OM du inte har något positivt att lämna, lämna ingenting då.