2016-02-07, 03:04
Medlem
Oddepis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Hej.

Kan någon säga mig vad för utbildning jag söker.

Jag är intresserad av att driva en egen webbsida inom handel. Jag är väldigt sugen på att starta något seriöst och vill därför gärna utbilda mig inom det också. Jag behöver bara hjälp med vad för utbildning det egentligen är jag behöver för att förverkliga min dröm.

Jag vill lära mig om e-handel köpa en hemsida och göra den framgångsrik. Jag vill köpa en för att spara tid med att själv inte behöva lära mig hur man skapar/utvecklar en hemsida.

Vad jag behöver kunskap inom är E-handeln marknaden, hur den fungerar, vilka lagar som gäller och vad som är mitt ansvar, juridiskt och företagsmässigt.

Jag hoppas ni förstår vad jag är ute efter. Annars ställ några frågor så svarar jag.

Är jätte tacksam för all hjälp!

Härligt med människor är tacksam oavsett vem som skriver 😂😊👍.

Personligen sitter jag och väntar på att lilla sömnisarna ska slå på min off-knapp förstår du. Och först DÅ kan jag och natta mig ordentligt.

Men först: Har du redan bra planer? Eller har du så pass bra planer att de är så svåra att skrida till verket med pga avsaknaden av pengar?
Citera
2016-02-09, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddepi
Härligt med människor är tacksam oavsett vem som skriver 😂😊👍.

Personligen sitter jag och väntar på att lilla sömnisarna ska slå på min off-knapp förstår du. Och först DÅ kan jag och natta mig ordentligt.

Men först: Har du redan bra planer? Eller har du så pass bra planer att de är så svåra att skrida till verket med pga avsaknaden av pengar?

Förstod inte de där uppe. Men min plan är att först bli "den människan" och sedan förverkliga planer. Det finns många som har startat eget utan en bra grund, utbildning, erfarenhet, kunskap, och hamnat i skuld. Jag gör detta för att jag söker frihet att bestämma själv, inte direkt för pengar. Men jag har just nu inte tillräckligt med pengar för att göra en order på 1000 produkter. Det är svårt starta något på att sälja endast en produkt.

De ju därför jag söker denna utbildningen, så att dem som är verksamma i den världen lär mig. Det är min plan, fixa utbildning, erfarenhet, kunskap, kontakter, personlighet och sedan kapital för att investera och hoppas på det bästa. Är detta fel väg eller vad tycker du (ni)?
Citera
2016-02-09, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Med den inställningen kommer du att nå långt i egenföretagarvärlden. Grattis, kompis.

Tack !
Citera
2016-02-09, 13:46
Medlem
Så du ska gå en utbildning för att bli entreprenör?

Mitt tips är att skaffa en riktig utbildning alternativt ett stabilt jobb och jobba med e-handel på fritiden. Om det visar sig ge vinst så kan du lägga lite mer tid på det.

Jag skulle personligen köpt en etablerad webbsida nischat inom ett område som intresserar mig och sedan hyra en konsult som jobbar med det administrativa. När pengarna rullar in och du har människor under dig som gör grovjobbet kan du investera i en till webbsida och göra om samma procedur.

Jag har själv befunnit mig i de kretsarna där alla säger "follow your dreams" och tipsar om att strunta i utbildning. Men sanningen är att du behöver inte nödvändigtvis välja, du kan göra båda samtidigt och sedan investera i det som lönar sig mest alt. gör dig lyckligast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in