2016-01-15, 13:22
Medlem
Hej allesammans,

Jag börjar funderar på att köpa en bostad i Portugal i nära framtiden.

Finns det personer här som äger bostad i Portugal? - Vad är eran erfarenheter om att köpa och leva i Portugal?

Jag har fått höra av bekanta att Portugal är billigare än Spanien. Vidare är personer lite trevligare än spanjorer.

Jag kommer ha ca 500K SEK tillgängliga till köpet av ett nytt hus/bostad.
Citera
2016-01-15, 14:00
Medlem
Om jag vore du och skulle ha cash för att köpa bostad i just Portugal, så skulle jag välja att köpa på Madeira.

Annat fall så gillar jag Spanien mer, speciellt Kanarieöarna. Tycker spanjorerna är bra mkt trevligare där än på fastlandet.

Tyvärr kan jag inte svara på något om Portugal
Citera
2016-01-15, 14:48
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Hej allesammans,

Jag börjar funderar på att köpa en bostad i Portugal i nära framtiden.

Finns det personer här som äger bostad i Portugal? - Vad är eran erfarenheter om att köpa och leva i Portugal?

Jag har fått höra av bekanta att Portugal är billigare än Spanien. Vidare är personer lite trevligare än spanjorer.

Jag kommer ha ca 500K SEK tillgängliga till köpet av ett nytt hus/bostad.
Med 500K SEK kommer det vara svårt att kunna köpa ett nytt hus i Portugal.

Du kommer tyvärr behöva ca 1 miljon SEK.
Citera
2016-01-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Med 500K SEK kommer det vara svårt att kunna köpa ett nytt hus i Portugal.

Du kommer tyvärr behöva ca 1 miljon SEK.

Knappast. En kort sökning på lediga lägenheter och hus i Portugal, visar allt från några hundratusen till ett par miljoner.
Citera
2016-01-15, 14:50
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Om jag vore du och skulle ha cash för att köpa bostad i just Portugal, så skulle jag välja att köpa på Madeira.

Annat fall så gillar jag Spanien mer, speciellt Kanarieöarna. Tycker spanjorerna är bra mkt trevligare där än på fastlandet.

Tyvärr kan jag inte svara på något om Portugal
Med hans 500K SEK kommer han inte ens i närheten av en bostad på Madeira.
Citera
2016-01-15, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Med hans 500K SEK kommer han inte ens i närheten av en bostad på Madeira.

Sa dock inte att just 500SEK skulle räcka Men om Portugal skulle vara ett alternativ, så skulle jag personligen välja Madeira framför fastlandet
Citera
2016-01-15, 15:36
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Knappast. En kort sökning på lediga lägenheter och hus i Portugal, visar allt från några hundratusen till ett par miljoner.
Har du några länkar till dessa?

http://buypropertyportugal.com

Hans 500,000 SEK blir ca 53K euros.
Citera
2016-01-15, 18:51
Medlem
Skulle lätt kunna tänka mig att dra till Portugal i framtiden, om jag lever till att se min medelålder och kanske kan förtidspensionera mig/leva på konsultuppdrag via internet eller motsvarande. Verkar vara billigare än såväl Spanien som Italien, pittoreskt och trevligt - inte lika "förstört" som dom andra länderna.

På blocket just nu för under 500 SEK, ligger följande uppe: http://www.blocket.se/bostad/saljes/...&f=b&ca=11&w=3

Tror dock det blir billigare om du köper via portugisiska privatmarknaden.
Citera
2016-01-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen

Madeira har förvisso ett jämnare och soligare klimat än fastlandet, men det sker en utflyttning av ungdomar och inflyttning av Europeiska pensionärer dit. Säkert bra ur investeringssynvinkel dock, med uthyrningspotential.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in