2011-09-14, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
JAg har aldrig fattat det här med nollning och förnedring. Men det hade varit en anna deal om 5 elever hade hört av sig istället för 5 föräldrar. att lilla Anna skyller på nollningen för att hon blivit för full känns tamt...

Nollningen är speciell och måste upplevas för att man ska förstå. Man lär känna så otroligt mycket folk från andra klasser och årskurser som man inte ens skulle prata med annars. Det känns mycket tryggare att känna någon äldre som man kan fråga om saker om skolan och mycket mer som man inte skulle våga fråga någon man inte känner.
Citera
2011-09-14, 01:24
Medlem
LandochHavs avatar
Jag brukar passa på under insparkar, att springa omkring naken i stan osv. Blir jag gripen skyller jag bara på nollningen.
Citera
2011-09-14, 02:42
Medlem
Stiffnippless avatar
Aftonbladet är väldigt lustiga i sin rubriksättning men oftast helt patetiska. För några veckor sedan var det tydligen någon som "vrålonanerade" i sin lägenhet och blivit polisanmäld för det.

http://www.twitmunin.com/l/369173/man-i-malm%C3%B6-anm%C3%A4ld-%E2%80%93-onanerade-vr%C3%A5lande-nyheter-aftonbladet/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13449933.ab

Jag är tämligen säker på att crack serveras till morgonkaffet på AB.
Citera
2011-09-14, 03:53
Medlem
Verticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hop3
Gymnasium, antar att eleverna som nollades var 15-16 år. Bara jag som tänker på boken/filmen Ondskan när jag läser detta?

Tror inte direkt dessa går hit mot sin vilja, eller att dom mår dåligt av detta. De brukar bara skratta när de nollas.

Det är inte som det får efterföljder om man skiter i att dra på sin nollning. Man blir inte utfryst eller mobbad eller något sånt skit.

Och för det sista om någon går dit mot sin vilja är man ett jävla skämt och saknar värdighet. Har man vänner för den delen varför skulle man bry sig om man blev utstött efteråt om det nu är så på vissa skolor nånstans på bygden där de fortfarande lever i 50talet.
Citera
2011-09-14, 08:30
Medlem
Ascendancys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverklinga
Men vad i helvete..! Helt sjukt ju, låt ungdomarna göra vad fan de vill. De som har gett sig in i leken får leken tåla, även om det inte är speciellt mycket att "tåla". Antar att det är överkänsliga föräldrar som fortfarande tror att sin 20-åriga dotter är oskuld som har ringt och klagat.

Håller med till fullo. Jag hade förmodligen deltagit i detta med ett leende på läpparna då jag tycker det är skitkul att vara lite "galen" ibland. Det finns fan ingenting att gnälla över. Kan man inte tåla att man blir blöt och får göra lite ovanliga saker så kanske man inte ska sig in i skiten heller.

Fast det kanske enbart är föräldrar som har reagerat på detta och inte eleverna själva? Orkade inte läsa artikeln -.-
Citera
2011-09-14, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Nu handlar detta om 16-åringar, inte universitetsnivå. Tror nog det skulle bli ett jävla liv om det visade sig att de hade haft massa fylleslag istället för detta.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.129...ng-pa-nollning Gymnasie
Citera
2011-09-14, 12:24
Medlem
orkarNs avatar
Givet att TS och den påföljande diskussionen mest tycks behandla mediers hantering av ämnet skickar vi denna till M&J.

/mod
Citera
2011-09-14, 13:37
Medlem
Somligadars avatar
Vi hade aldrig någon nollning på vårat gymnasium Snacka om att folk överreagerar... Det är väl frivilligt eller? Och förövrigt börjar jag bli trött på alla rapporter om värdelösa aftonbladartiklar... JA VI VET ATT DET ÄR EN SKITTIDNING! Bara länka till skiten så får vi alla en lite trevligare vardag.
Citera
2011-09-14, 16:15
Bannlyst
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/611114-video-har-nollas-eleverna?

Här finns en video från nollningen 2010.

Kuddkriget liknar huliganslagsmål.
Citera
2011-09-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Polhemsgymnasiet, är inte det ett sådant där "uniformsgymnasium" som i förlängningen leder till blåljusyrken?

Nej, det är Bernadottegymnasiet.
Citera
2011-09-14, 17:33
Medlem
DanteAlighieris avatar
Först och främst en jävligt oviktig nyhet. För det andra, hur kan man ens nolla någon på det här sättet? Det är ju för fan inte ens roligt.
Citera
2011-09-14, 17:45
Medlem
Dem fick vätskor på sig och var tvungna att kalla sig själva fula. I am not amused, är dem med i leken får dem leken tåla som föregående skrivare sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in