Citat:
Ursprungligen postat av
herrtanke
Haha både roligt, och sjukt på samma gång.
Jag citerar:
"– Vi frågade varför han slängde ut oss och han sa att det var för att vi var kvinnor och att vi inte skulle vara på killtoaletten, säger Sophie.
– Vi ifrågasatte det och frågade hur han kunde definiera oss som kvinnor. Hur vet han att vi ser oss själva som kvinnor?"
Tänk om det var tvärtom, 2 män som går in på tjejtoan, blir tagna på bar gärning, kastas ut från krogen, och kontrar med "hur kan du definiera oss som män? Hur vet du att vi ser oss själva som män?"
Personligen kan jag inte bry mig mindre ifall vi män kissar på samma toalett som kvinnor eller inte. Hade jag varit på en krogtoalett och kvinnor kommit in när jag pissade, då hade inte jag brytt mig det minsta, varför skulle jag?
Jag vill minnas att det blev ett jävla liv när en morsa hade med sin ca 6 år gamla son in i damernas omklädningsrum på ett badhus, så jag misstänker att det skulle bli ett par liknande reaktioner ifall en fullvuxen man besökte en damtoalett.
Det som icke ska glömmas är dock att en herrtoa ofta har pissoarer, medan en damtoa helt saknar pissoarer. Går en man in på en damtoalett, då kommer han inte få se någon hud, medan en kvinna kommer få se hud, ifall hon besöker en herrtoalett, med tanke på att det är pissoarer där. Men bryr sig någon man? Tveksamt.
Det är inte vad man känner sig som, vilket är utslagsgivande utan vad man är. En ordningsvakt är ju en myndighetsperson och säger han att man inte får använda herrtoaletten, så har man helt enkelt att rätta sig efter det och inte börja tjafsa med honom. Så enkelt är det.
Då kan man lika gärna säga att den ålder man känner sig som är utslagsgivande. Känner man sig som barn eller pensionär får man åka för halva priset på SL.