2015-09-07, 13:38
Medlem
.SSL-idas avatar
SvD :
Under de senaste månaderna, med en frekvens på ungefär varannan dag, har tidningen Svenska Dagbladet valt att inkluderat artiklar med andra världskriget som kärntema. Majoriteten av dessa artiklar handlar (interessant nog, enbart) om Adolf Hitler & hans arv till världen.

Några exempel :
- Kusliga bilder inifrån Hitlers spökruin
- Nazistskandal i kändis-"Big brother"
- Så skrev SvD om Hitlers ödesdigra misstag
- Slottet tror på ”naziguldtåget” – säljer redan t-shirts
- Begär hjälp i sökandet efter ”guldtåg” från nazitiden
- Läs Orwells lysande recension av Hitlers ”Mein Kampf
- Nazistprylar säljs för miljoner
- Civilisationens tunna yta
- Han fotade folkmordet och trotsade Hitler
- Engelska landslaget gör Hitlerhälsning
- Fried och Roth får Wallenbergpris
- Opinionen och kriget svart på vitt
- Hur långt in i mörkret kan man gå?
Citera
2015-10-14, 20:16
Medlem
Vaik3is avatar
Metro överträffade sig själva idag

http://www.metro.se/nyheter/har-slangs-sophie-26-ut-fran-krogen-for-att-hon-gick-pa-killtoan/EVHojn!j29Zr77cnYHws/

Vad i helvete är detta att skriva om?
Vem fan bryr sig?
Jag skrev en parodi-artikel;

Kvinna utslängd från djuraffär – identifierade sig som hund

Fredrika Axelsson blev utslängd från en djuraffär i Charlottenberg, Värmland efter att hon kröp in i en bur för att testa storlek och komfort. Först nu berättar hon den fulla historien.

- Det regnade den dagen, jag minns det som igår, berättar Fredrika för journalisten Vilmer Nordström. Min vän och jag skulle gå till den närmsta djuraffären, låt oss kalla min vän för Viktor, han är fullt vetandes om min situation.
- Vad exakt är din situation? Frågar reportern Vilmer Nordström.
- Jag identifierar mig inte som varken man eller kvinna, jag identifierar mig som en rottweiler-hane, säger Fredrika. I vilket fall hade Viktor hundpåsar i sin väska och jag informerade honom om att jag behövde gå på toa. Jag gick ner på alla fyra och kröp runt hörnet till ett träd och bajsade i gräset, varpå Viktor tog upp det med en påse och slängde sedan påsen i närmsta soptunna.
- Vad hände sen? Frågar Nordström.
- Jo vi gick till djuraffären och jag skulle kolla in en ny hundbur åt mig, Viktor var nyfiken på hur mitt liv fungerade och han fick lära sig mycket på de 40 minuter vi umgåtts.
- Vad menar du? Frågar Nordström Fredrika.
- Ja, jag träffade Viktor vid busshållplatsen och frågade honom bara om han kunde rasta mig, sedan följde han med. I varje fall; vi anlände till djuraffären och jag började nosa efter hundgodishyllan men Viktor gick bestämt mot burarna och jag, som satt i koppel, följde med. Jag såg en stor fin grön stålbur och jag kröp in, men mitt ögonmått lurade mig och jag fastnade.
- Så du fastnade i hundburen?
- Ja. När jag till slut lyckades vända blicken mot ingången till hundburen hade Viktor gått och jag var ensam. Inte nog med det hade han dessutom låst hundburen så jag började morra och skälla för att få uppmärksamhet från butiksföreståndaren.
- Hörde han dig?
- Ja, han anlände kort efter Viktor stuckit. Jag var väldigt nervös i hundburen så jag kissade på mig. När föreståndaren kom inom synhåll började min svanskota vifta men han var inte alls trevlig utan han började skälla på mig. Han öppnade dörren till buren och jag lyckades dra mig ur, han sparkade till mig så jag bet honom i benet.
- Bet du föreståndaren i benet?!
- Ja, han var tydligen arg att jag ”kissat ner buren” när det endast var en liten pöl över tyggolvet när det är sånt som händer när man har hund.
Citera
2015-10-14, 20:48
Bannlyst
Det finns två sanningar i det, det första är att kvinnan i frågan inte mår bra, den andra är att Metro mår ännu sämre för att kunna publicera sådant.
Citera
2015-10-14, 20:48
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Vilka oerhört jobbiga tjejer. Fy fan för sådana. Riktigt korkade fjantar till tjejer.
Citera
2015-10-14, 20:51
Medlem
Psyktabus avatar
Om jag hade gått in på brudarnas så är jag ju våldtäktsman så det är ju lite kul!
Citera
2015-10-14, 20:55
Medlem
Vaik3is avatar
Jag föreslår att vi får fejkartikeln publicerad någonstans!
Citera
2015-10-14, 20:55
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktabu
Om jag hade gått in på brudarnas så är jag ju våldtäktsman så det är ju lite kul!

Nej då, hävda bara att de som ifrågasätter ditt agerande identifierar dig som kille.Försök vidare att göra deras protester samt våldtäktsanklagelser till en genusdiskussion
Citera
2015-10-14, 20:57
Medlem
Självklart lyckades hon filma det hela. Varför kan inte vissa människor bara gå ut och ha kul istället för att plocka billiga pk poäng på allt möjligt?.

Metro är en riktig skit tidning där antirasism, feminism, mens och allt annat som är grovt pk hyllas dagligen. Journalister och makthavare behöver inse att folk inte är lika progressiva som dom upplysta är utan har normala liv där genusteori och normkritik inte är något självklart.

Kanske passar in i den här tråden? (FB) Har Metro blivit ännu mer PK på sistone?
Här kommer en unvisit länk. http://unvis.it/www.metro.se/nyheter/har-slangs-sophie-26-ut-fran-krogen-for-att-hon-gick-pa-killtoan/EVHojn!j29Zr77cnYHws/
Citera
2015-10-14, 21:04
Medlem
MjaoTse-Bongs avatar
Vem kunde ana att offentliga toaletter skulle bli en sån stor fråga!
Säger inget om transpersoner men kvinnorna i artikeln är ju uppenbart inte trans utan verkar mest använda det som ursäkt för att slippa stå i kö.
Spontant känns det mer fult än att de blev utslängda.
Citera
2015-10-14, 21:58
Medlem
Necronominoms avatar
Läste ett inlägg på Facebook av OVn som slängde ut henne och han ska tydligen ha kommit på tjejerna med att flera ggr under kvällen stå och hänga vid pissoaren på ett provocerande sätt och betett sig illa bla genom att motsatt sig att lämna herrtoan och kallat OVn för bögjävel mm, väldigt överraskande att hennes beteende ska vara bortklippt från videon, jag har dock inte orkat kolla på den, röstar på automatisk utvisning till Somalia för alla som godhetsknarkar uppmärksamhet i Metro, nyheter24 osv
Citera
2015-10-14, 22:09
Medlem
Haha både roligt, och sjukt på samma gång.

Jag citerar:

"– Vi frågade varför han slängde ut oss och han sa att det var för att vi var kvinnor och att vi inte skulle vara på killtoaletten, säger Sophie.

– Vi ifrågasatte det och frågade hur han kunde definiera oss som kvinnor. Hur vet han att vi ser oss själva som kvinnor?"

Tänk om det var tvärtom, 2 män som går in på tjejtoan, blir tagna på bar gärning, kastas ut från krogen, och kontrar med "hur kan du definiera oss som män? Hur vet du att vi ser oss själva som män?"

Personligen kan jag inte bry mig mindre ifall vi män kissar på samma toalett som kvinnor eller inte. Hade jag varit på en krogtoalett och kvinnor kommit in när jag pissade, då hade inte jag brytt mig det minsta, varför skulle jag?

Jag vill minnas att det blev ett jävla liv när en morsa hade med sin ca 6 år gamla son in i damernas omklädningsrum på ett badhus, så jag misstänker att det skulle bli ett par liknande reaktioner ifall en fullvuxen man besökte en damtoalett.

Det som icke ska glömmas är dock att en herrtoa ofta har pissoarer, medan en damtoa helt saknar pissoarer. Går en man in på en damtoalett, då kommer han inte få se någon hud, medan en kvinna kommer få se hud, ifall hon besöker en herrtoalett, med tanke på att det är pissoarer där. Men bryr sig någon man? Tveksamt.
Senast redigerad av herrtanke 2015-10-14 kl. 22:15.
Citera
2015-10-14, 22:12
Medlem
Vad hade Jan Stenbeck tyckt om dagens Metro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in