http://www.metro.se/nyheter/har-slangs-sophie-26-ut-fran-krogen-for-att-hon-gick-pa-killtoan/EVHojn!j29Zr77cnYHws/
Vad i helvete är detta att skriva om?
Vem fan bryr sig?
Jag skrev en parodi-artikel;
Kvinna utslängd från djuraffär – identifierade sig som hund
Fredrika Axelsson blev utslängd från en djuraffär i Charlottenberg, Värmland efter att hon kröp in i en bur för att testa storlek och komfort. Först nu berättar hon den fulla historien.
- Det regnade den dagen, jag minns det som igår, berättar Fredrika för journalisten Vilmer Nordström. Min vän och jag skulle gå till den närmsta djuraffären, låt oss kalla min vän för Viktor, han är fullt vetandes om min situation.
- Vad exakt är din situation? Frågar reportern Vilmer Nordström.
- Jag identifierar mig inte som varken man eller kvinna, jag identifierar mig som en rottweiler-hane, säger Fredrika. I vilket fall hade Viktor hundpåsar i sin väska och jag informerade honom om att jag behövde gå på toa. Jag gick ner på alla fyra och kröp runt hörnet till ett träd och bajsade i gräset, varpå Viktor tog upp det med en påse och slängde sedan påsen i närmsta soptunna.
- Vad hände sen? Frågar Nordström.
- Jo vi gick till djuraffären och jag skulle kolla in en ny hundbur åt mig, Viktor var nyfiken på hur mitt liv fungerade och han fick lära sig mycket på de 40 minuter vi umgåtts.
- Vad menar du? Frågar Nordström Fredrika.
- Ja, jag träffade Viktor vid busshållplatsen och frågade honom bara om han kunde rasta mig, sedan följde han med. I varje fall; vi anlände till djuraffären och jag började nosa efter hundgodishyllan men Viktor gick bestämt mot burarna och jag, som satt i koppel, följde med. Jag såg en stor fin grön stålbur och jag kröp in, men mitt ögonmått lurade mig och jag fastnade.
- Så du fastnade i hundburen?
- Ja. När jag till slut lyckades vända blicken mot ingången till hundburen hade Viktor gått och jag var ensam. Inte nog med det hade han dessutom låst hundburen så jag började morra och skälla för att få uppmärksamhet från butiksföreståndaren.
- Hörde han dig?
- Ja, han anlände kort efter Viktor stuckit. Jag var väldigt nervös i hundburen så jag kissade på mig. När föreståndaren kom inom synhåll började min svanskota vifta men han var inte alls trevlig utan han började skälla på mig. Han öppnade dörren till buren och jag lyckades dra mig ur, han sparkade till mig så jag bet honom i benet.
- Bet du föreståndaren i benet?!
- Ja, han var tydligen arg att jag ”kissat ner buren” när det endast var en liten pöl över tyggolvet när det är sånt som händer när man har hund.